پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مالاریا دوباره به سراغ هرمزگان آمد

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان هرمزگان گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری ۴۸ مورد مثبت بیماری مالاریا در استان هرمزگان ثبت شده است. به گزارش میلادلارستان و به نقل…

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان هرمزگان گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری ۴۸ مورد مثبت بیماری مالاریا در استان هرمزگان ثبت شده است. به گزارش میلادلارستان و به نقل از جنوب ایران دکتر”رضا صفری” با اشاره به آمارموارد مثبت در سالجاری  ، اظهار کرد: از ۴۸ مورد مثبت مالاریا در سالجاری ۴۴ مورد اتباع خارجی غیر مجاز وارد شده به استان هرمزگان است و فقط ۴ مورد ایرانی هستند. “صفری” تصریح کرد : بیش از ۹۰ درصد بروز موارد مثبت این بیماری اتباع غیر مجاز پاکستانی هستند که وارد استان هرمزگان می شوند.
 
وی با بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز تهدید جدی بر سلامت مردم استان هستند ، ابراز کرد : اتباع خارجی به خصوص (پاکستانی) به صورت غیر مجاز وارد شهرها می شوند که دسترسی به آنها جهت تست تشخیصی و درمان سخت است که در بدو ورود به کشور دارای بیماری هستند که گسترش آنها در مناطق مختلف شهر باعث به مخاطره افتادن سلامت می شود. مدیرگروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان هرمزگان با اشاره به بیمار یابی فعال در حوزه بهداشتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بیماریابی فعال در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان های استان بسیاری از این اتباع تحت کنترل و تست و شناسایی بیماریهایی همچون بیماری مالاریا و وبا قرار می گیرند و از انتقال محلی پیشگیری می شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین