جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نيمه اول اسفندماه 1377 – شماره 106 (شوراي شهر و انگيزه‌ها)

هرچند پيرامون شاخص‌ها در انتخاب افراد جهت تصدي عضويت در شوراهاي اسلامي به حد كافي در سرمقاله هاي شماره ۱۰۱ و ۱۰۳ نشريه سخن گفته شده و مقالات مختلفي نيز…

هرچند پيرامون شاخص‌ها در انتخاب افراد جهت تصدي عضويت در شوراهاي اسلامي به حد كافي در سرمقاله هاي شماره ۱۰۱ و ۱۰۳ نشريه سخن گفته شده و مقالات مختلفي نيز به وظايف شوراها و… اختصاص داده شده است اما نكاتي كه از گوشه و كنار به گوش مي‌رسد ما را بر آن داشت كه تذكراتي هرچند محدود بيان نموده و مسئوليت خويش را در قبال عزيزان همشهري به انجام برسانيم.
تعداد اعضاي شوراي شهر در شهرهايي مانند لار ۷ نفر و در شهرهاي كوچكتر ۵ نفر است. تعداد داوطلباني كه براي اين مسئوليت در شهرستان لار ثبت نام كرده و اسامي آنان به وسيله فرمانداري لارستان اعلام شده متجاوز از ۶۰ نفر است يعني به طور تقريبي تعداد داوطلبان ۹ برابر تعداد پذيرفته شوندگان مي‌باشد. به همين علت كار انتخاب كنندگان در اين جريان مشكل و دقت در شناخت افراد و خط مشي آنان مشكل‌تر مي‌باشد. ضوابطي كه در گذشته براي انتخاب بيان شد به قوت خود باقي است. داشتن مباني اعتقادي قواي اسلامي ملتزم به مسأله ولايت فقيه، مطلع به مسائل شهر و شهرستان و كشور، مدير و برنامه‌ريز بودن، از خود گذشته و ايثارگري، داشتن توانايي در رفع معضلات شهر، متفكر، فعال، شجاع، تحصيلكرده اعم از حوزوي يا دانشگاهي و… نكاتي است كه بايد در نظر داشت و تكرار آن به خاطر اهميت آن لازم دانسته شد.
اما نكته‌اي كه بايد به نكات بالا اضافه گردد اين است كه انتخاب كنندگان محترم در انتخاب افراد ضوابط را در نظر بگيرند و از قرابت خانوادگي، هم‌محلي بودن و… صرف نظر نمايند و بدانند كه سرنوشت شهرستانشان در مدت ۴ سال بايد تحويل كساني بدهند كه بتوانند انعكاس دهنده مشكلات حقيقي جامعه باشند. مشكلات آموزشي، عمراني، مسأله جوانان،‌ بهبود وضعيت شهرستان و… طبيعي است كه اگر هم محلي‌ها شايستگي براساس ضوابط داشته باشند و عملاً در اين مدت خود را به نحو مطلوب نشان داده باشند هيچ مانع و رادعي در انتخاب آنان وجود ندارد.
نكته ديگر بالطبع جمعيت محترم داوطلبان با يك انگيزه به صحنه نيامده‌اند اميد است كه انگيزه همه آنان خير و خوبي باشد و هيچ كس با انگيزه ناصحيح به ميدان نيامده باشد ولي رأي دهندگان مي‌بايست دقت داشته باشند آناني كه انگيزه الهي بيشتري داشته و در عمل شايستگي زيادتري از خود بروز داده و امكان خدمات بيشتري داشته باشند براي انتخاب شايسته‌ترند.
خدايا تو خود آگاهي كه در اين جريانات با ديدگاهي كه تو به ما عنايت فرمودي جز حق چيزي بر قلم نرانديم و با احترام به همه عزيزان جز روشنگري گامي نزديم و در اين ميان جز روشن شدن حقيقت هدفي نداشتيم و اگر به خطا رفته باشيم غرضي در كار نبوده بلكه حقيقتي برما مشتبه شده است.
بارالها ما آنچه تشخصي داديم به رشته تحرير درآورديم از تو مي‌خواهيم اگر حقيقت است آن را به مركب تأثير نهاده به منزل مقصود برساني. انشاءا…

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین