یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لارستان در تکمیل و تحویل مسکن مهر مقام اول کشوری را کسب کرد

مدیرکل راه و شهر سازی لارستان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی لارستان تحویل داده شد، گفت: در دو بخش پیشرفت فیزیکی و…

نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان 1مدیرکل راه و شهر سازی لارستان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی لارستان تحویل داده شد، گفت: در دو بخش پیشرفت فیزیکی و تحویل واحدها این اداره کل مقام اول کشوری را کسب کرد.

داریوش نصر در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهر سازی لارستان سال ۱۳۶۲ آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: دلیل ایجاد اداره کل راه و شهرسازی لارستان وسعت منطقه لارستان و دوری این منطقه از مرکز استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: علاوه بر شهرستان شاهرود به عنوان نخستین شهرستان کشور که اداره کل راه و شهرسازی در آن مستقر بود همزمان با لارستان، اداره کل راه و شهرسازی در یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان و استان کرمان نیز احداث شد.

 وی گستردگی حوزه را دلیل مهم برای وجود ۴ اداره کل دیگر غیر از مراکز استان‌ ذکر و بیان کرد: آن زمان این اداره کل به اسم راه و ترابری تعریف شده بود که به طور مستقیم  به عنوان یک دستگاه اجرایی صاحب کد شد.

 نصر افزود: از مهمترین دلایل مجزا بودن اداره کل راه و شهرسازی جنوب فارس از شیراز می‌توان به فقدان توان اداره کل فارس در خدمات رسانی مستقیم از مرکزیت شیراز به جنوب و وسعت اداره کل راه و شهرسازی لارستان اشاره کرد که از ۱۴ استان بزرگتر است.

 وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی لارستان به لحاظ طول راه‌ها، از ۱۶ استان کشور بزرگ‌تر است و از لحاظ طول راه‌های هم‌سنگ هم از ۱۸ استان کشور بزرگ‌تر است به طور مثال فاصله “زاد محمود” در جنوب شرقی لارستان تا “دارالمیزان” ۶۰۰ کیلومتر است.

 

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی لارستان از نظر توزیع اعتبارات جاری و استانی از ۱۴ استان کشور اعتبارات بیشتری جذب کرده است، گفت: ادارات کل راه و شهر سازی لارستان با ۱۵۰ نیرو به مردم خدمت می‌کند که با وجود ۱۵۰ نیرو باز هم با مشکل روبه‌رو هستیم.

 ۵  شهرستان و ۷ اداره زیر مجموعه  اداره کل راه و شهرسازی لارستان هستند

 نصر لار،لامرد، مهر، گراش و خنج را پنج شهرستان تحت پوشش اداره کل راه و شهر سازی جنوب فارس ذکر کرد و گفت: بخش جیوم و اوز هم بخش‌های تحت حمایت این اداره کل هستند که به دلیل وسعت اداره مستقل دارند.

 وی از کسب رتبه نخست اداره کل راه و شهرسازی لارستان در جذب اعتبارات و افزایش اعتبارات خبر داد و بیان کرد: این اداره کل در رابطه با کاهش سقف بودجه استانی بر عکس دیگر ادارات بوده و توانسته بودجه جذب شده خود را افزایش دهد.
وی اختلاف اعتبارات این اداره کل را در ۲ بخش جذب اعتبارات و رشد اعتبارات از سال ۸۸ تا امسال زیاد عنوان و بیان کرد: سال ۹۰  تا ۹۲ بودجه این اداره به ترتیب  ۵۵، ۵۸ و ۱۰۷ میلیارد تومان بوده است.

 ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی اداره کل راه و شهرسازی لارستان

 وی به اتمام پروژه‌های متوقف و نیمه تمام سنوات قبل اشاره و اظهار کرد: اجرای پروژه‌های نیمه تمام و متوقف شده بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی در حوزه پیمانکاری به اداره کل راه و شهر سازی تحمیل کرد.

 مدیر کل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۵۰ کیلومتر راه در حوزه عمومی لارستان ساخته و پروژه‌های نیمه تمام هم تکمیل شد.

 وی با اشاره به تخصیص اعتبار دو درصد نفت به شهرستان‌های مهر و لامرد، گفت: تخصیص این بودجه سبب شده بود که یک نوع عدم توازن در توزیع بودجه در سطح ادارات این اداره کل ایجاد شود که به مرور توانستیم این عدم توازن را کاهش دهیم.

 مدیر کل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: در سال گذشته اعتبارات خوبی برای شهرستان های لامرد و مهر جذب شد ولی شهرستانی‌هایی مثل خنج و گراش و لار شاید یک پنجم هم نمی‌گرفتند.

 وی بیان کرد: تزریق منابع ملی، توزیع مناسب‌تر اعتبارات و استفاده از امکانات بیشتر در حوزه جنوب از برنامه‌های این اداره کل برای این بود که لار، خنج و گراش را هم برسانیم.

 وی تصریح کرد: سال قبل در لامرد بالغ بر ۴۵ کیلومتر مسیر ۴ خطه داشتیم، در حالی‌که در ۳۰ سال گذشته، ۴٫۵ کیلومتر راه چهار خطه داشتند.

 نیروی انسانی، شاهرگ همه فعالیت‌ها

 مدیر کل راه و شهر سازی لارستان بر نیروی انسانی تأکید کرد و با بیان این‌که اگر نیروی انسانی از بین برود امکان تولید ناممکن می‌شود اظهار کرد: نیروی انسانی اساس و محور هر سازمانی است.

 وی از شروع برنامه‌ریزی در اداره کل راه و شهرسازی در زمان آغاز دوران مدیریت خود سخن گفت و بیان کرد: این برنامه در دو عنوان برنامه‌ریزی ۵ ساله و برنامه‌ریزی ۱۲ ماهه تعریف شد.

 وی تصریح کرد: در این راستا برای برنامه‌ریزی ۱۲ ماهه از خود نیروهای اداره استفاده کردیم و حتی پایین ترین رده‌ها را هم در این امر مشارکت دادیم.

 وی با بیان این‌که تهیه برنامه‌ریزی از پایین‌ترین سطح کارشناسی از فروردین سال قبل شروع شد بیان کرد: در این موضوع تیم کارشناسی، بلند پروازی‌ها را کوتاه کرد و توافقات لازم انجام شد.

 وی تصریح کرد: در برنامه ۱۲ ماهه اداره کل راه و شهر سازی لارستان میزان کار در حوزه‌هایی مثل راه‌داری، راه‌سازی، املاک، تصرفات، منابع انسانی، آموزش منابع انسانی، نوع آموزش، بودجه و شهر سازی بررسی و تعریف شد.

 وی گفت: بیست و هشتم هر ماه از طرف مدیریت کل راه و شهر سازی لارستان ۳ اداره اول و ۳ اداره آخر مشخص می‌شد و ۳ اداره اول را تشویق و به ۳ اداره آخر کمک می‌کردیم.

 نصر تأکید کرد: ۷۰ درصد اهداف برنامه ۱۲ ماهه سال قبل محقق شد و امسال نیز به این دلیل که همکاران تفکر و ادبیات کار را می‌دانند طلسم را شکستیم و پیشرفت خوبی داشتیم.

 وی از رفع مشکلات پروژه‌های ناتمام سنوات گذشته در اثر برنامه‌ریزی‌های انجام شده سخن گفت و تصریح کرد: امسال در برابر کلنگ زنی پروژه‌های جدید مقاومت کردیم و سعی مان بر این است که وارد کاری که انتهایش مشخص نیست نشویم.

 کسب مقام اول کشوری اداره کل راه لارستان در بخش آموزش

 وی با بیان‌این‌که در حوزه منابع انسانی ۷۵۰۰ ساعت آموزش برای همکاران مجموعه راه و شهر سازی برگزار شد گفت: امسال اداره کل راه و شهر سازی لارستان در بخش آموزش منابع انسانی رتبه اول کشور را کسب کرد.

 

 

کسب مقام اول کشوری لارستان در تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر

 وی بیان کرد: در موضوع مسکن مهر، لارستان در دو بخش پیشرفت فیزیکی و تحویل واحد‌ها مقام اول کشوری را کسب کرد.

 وی از تحویل ۹۰ درصدی واحد های پروژه مسکن مهر در حوزه لارستان خبر داد و بیان کرد: برنامه است که ۱۰ درصد باقی مانده هم تا پایان امسال تحویل شود.

 

نصر به ارزش افزوده‌ ایجاد شده برای مسکن مهر اشاره کرد و با این بیان که شخصی با ۱۵ میلیون تومان آمد و ۳۰ میلیون تومان وام گرفت و واحد را تکمیل کرد اظهار کرد: این ملک در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 وی طولانی شدن را یک مشکل مسکن مهر عنوان کرد و با بیان‌ این‌که پروژه هایی که اوایل طرح مسکن مهر زود شروع شد و پیمانکار زود تمام کرد با گرانی‌ها روبرو نشد، تصریح کرد: اما پروژه‌های سال ۹۱ و ۹۲ با تورم مصالح روبرو شد که کار را عقب انداخت.

 وی تصریح کرد: با افزایش قیمت‌ها و محدودیت پیمانکاری پروژه‌های نیمه تمام لارستان با مشکل مواجه شده است اما امیدواریم حدود ۱۰۰۰ واحد باقی مانده که در مرحله سفت‌کاری است نیز هرچه سریعتر تکمیل شود.

 اخد اعتبار یارانه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر لارستان

 نصر، نازک‌کاری، شیرآلات و تمیزکاری محوطه را اقدامات باقی مانده در حوزه مسکن مهر لارستان برشمرد و تأکید کرد: اقدامی که از سال قبل شروع شد و امسال هم ادامه داشت پیگیری کمک یارانه‌ای بالغ بر دو میلیارد و نیمی از مرکز است.

 وی از احداث پایگاه سلامت، فضای سبز کامل و پایگاه ورزش صبحگاهی در سایت مسکن مهر شهرستان گراش  سخن گفت و اضافه کرد: در اثر اقدامات انجام شده در شهرستان گراش هر کس وارد این شهرستان می‌شود، تفکر مسکن مهر در او متفاوت می‌شود.

 مدیر کل راه و شهر سازی لارستان از پروژه تونل شهید باقری لامرد به عنوان یکی از پروژه های موفق نام برد و گفت: پروژه لامرد به خنج بزرگترین تونلی است که در جنوب کشور به عرض ۱۵ متر و طول ۲۶۵۰ متر تعریف شده است.

 وی از ضرورت اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات لاینینگ تونل شهید باقری سخن گفت و با بیان این‌که اجرای عملیات بیس تونل نیز تمام شده است تصریح کرد: در بازدیدی که آقای دکتر موسوی و آقای استاندار از محل داشتند اجرای این عملیات برایشان رویایی بود.

 وی پروژه خنج به اسلام آباد را به طول ۶۰ کیلومتر پروژه‌ای کامل توصیف کرد که چندین سال فقط مقدار کمی کار شده بود و سال قبل هم ۳۰ کیلومترش کار شده و امسال نیز ۱۲٫۵ کیلومتر باقی مانده کار می‌شود.

 وی درباره عملیات جاده سازی در مسیر زاد محمود به سمت لار اظهار کرد: در حالی‌ که در ۳۰ سال بعد از انقلاب فقط ۵ کیلومتر از این مسیر احداث شده بود، در سال گذشته طول عملیات اجرایی در این مسیر به ۱۰ کیلو‌متر رسید.

 وی تأکید کرد: اداره کل راه و شهر سازی لارستان در سال گذشته در ۱۰ کیلومتر از مسیر زاد‌محمود به سمت لار موفق به اجرا و اتمام عملیات زیر سازی و ساخت بیش از ۵۰ پل شده است و امیدواریم هفته آینده عملیات زیرسازی ابنیه زادمحمود تمام شود.

 وی از شروع عملیات اجرایی آسفالت مسیر زادمحمود در دو هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه آن‌قدر جذاب است که حتی وزیر راه و شهر سازی هم در بازدیدی که به‌عمل آوردند اظهار تعجب کرده‌اند.

 داریوش نصر مدیرکل راه و شهر سازی لارستان با اشاره به عدم حضور تمام وقتش در حوزه اداره کل لارستان گفت: این روز‌ها روز چانه‌زنی و پیگیری است و این‌که بنشینیم پشت میز چیزی نصیب‌مان نمی‌شود.

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین