سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

شمار روزنامه های استان افزایش خواهد یافت.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس طی سخنانی اظهار داشت: مطبوعات این استان باید متناسب با ظرفیت…

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس طی سخنانی اظهار داشت: مطبوعات این استان باید متناسب با ظرفیت های گسترده منطقه به تقویت رویکردهای حرفه ای خود اقدام

کنند که در این مسیر، آموزش فعالان حوزه رسانه از ضرورت ها است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با تاکید بر نگاه حمایتی این اداره کل در دوره جدید مدیریتی از خانه مطبوعات استان، ابراز امیدواری کرد که با حضور خبرنگاران و قلم به دستان توانمند از همه رسانه ها در سازوکار مدیریت و فعالیت ها، این تشکل صنفی در مسیر ارتقای جایگاه مطبوعات در استان حرکت کند.

مریدی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به تکلیف قانونی در زمینه توقف فعالیت سایت های خبری بی شناسنامه گفت: در فضای فرهنگی استان فارس، برخورد حذفی مدنظر نیست بلکه باید به سمت و سویی گام برداریم که سایت های بی شناسنامه خود ساز و کار شناسنامه دار شدن را طی کنند. وی با تاکید بر حمایت خود از توسعه و اعتلای فضای رسانه ای فارس اظهار کرد: قطعا شمار روزنامه های استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به طرح مشکل پرداخت حق بیمه خبرنگاران رسانه های استان از سوی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس در ابتدای این دیدار، گفت: این موضوع در سفر اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به لار، مطرح شد و آنها بر عزم خود در زمینه کمک به طراحی سازوکارهای مناسب کمک به اهالی رسانه تاکید کردند. وی ادامه داد: با این وجود، طراحی و پیش بینی سازوکار مربوط به بیمه خبرنگاران کار سخت و دشواری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود آخرین تلاش ها در زمینه تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر در شیراز را برشمرد و گفت: امیدواریم که این مرکز آموزش عالی فعالیت خود را از مهرماه امسال آغاز کند.

وی افزود: ایجاد شعبه ای از پژوهشکده فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز از دیگر برنامه های در دستورکار است که می تواند به ارتقای جایگاه فرهنگ و رسانه در استان کمک قابل توجهی داشته باشد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین