سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 26

۱۰ پروژه زیربنایی در فرودگاه بین المللی لارستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

میلاد لارستان: امروز در مراسمی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، ۱۰ پروژه زیربنایی در فرودگاه بین المللی آیت اللهی(ره) لارستان افتتاح و کلنگ زنی شد….

میلاد لارستان: امروز در مراسمی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، ۱۰ پروژه زیربنایی در فرودگاه بین المللی آیت اللهی(ره) لارستان افتتاح و کلنگ زنی شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی میلاد لارستان؛ ظهر امروز در آئین ویژه‌ای با حضور محمدعلی ایلخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور،

محمد خداکرمی معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشور، جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ۱۰ پروژه زیربنایی با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه بین‌المللی آیت اللهی(ره) لارستان، افتتاح و کلنگ زنی شد.

این پروژها عبارتند از اعطای گواهینامه استاندارد فرودگاهی، افتتاح ترمینال بار به منظور صادارت بار هوایی، ساختمان اداری فنی مهندسی، آموزشگاه خلبانی، سالن ورزشی ایستگاه ایمنی زمینی، ساختمان پلیس سایت رادار کوه کور، تکمیل و محوطه‌سازی ترمینال پروازهای خارجی، خرید و نصب سیستم‌های سرمایش و گرمایش ترمینال جدید، احداث “اَپرون” (پارکینگ هواپیما) به مساحت ۵ هکتار و احداث ساختمان استقرار دوربین های مدار بسته “cctv”.

 عنایت الله انصاری‌فرد، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان در این مراسم، با ارائه توضیحاتی درباره نحوه چگونگی اخذ گواهینامه استاندارد بین‌المللی توسط فرودگاه لارستان، اظهار کرد: استان فارس، تنها استان در کشور است که از دو اداره کل فرودگاه بهره‌مند است و خوشبختانه فرودگاه لارستان ششمین فرودگاه گواهینامه استاندارد و نخستین فرودگاه دارنده گواهینامه (sms) در کشور است.

 وی افزود: افتتاح پایانه صادرات بار هوایی، فرودگاه بین‌المللی لارستان را وارد فاز جدیدی می‌کند و از این فرودگاه با همکاری بخش خصوصی از مسافربری  بودن خارج می‌کند.

 انصاری‌فرد تصریح کرد: براساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های “العربیه” و “پرشین کارگو” صادرات بار هوایی به کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز شده و در گام نخست در هر پرواز شرکت “العربیه” که در حال حاضر ۴ پرواز را در هفته از فرودگاه بین‌المللی لارستان انجام می‌دهد، ۱ و نیم تا ۲ تن بار صادر می‌شود و در آینده نزدیک با افزایش پرواز این شرکت به ۶ پرواز در هفته این کار سرعت بیشتری می‌گیرد.

 وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی پروازهای باربری، فرودگاه بین‌المللی آیت اللهی(ره) لارستان به قطب صادرات بار جنوب کشور در صادرات بار به کشورهای حوزه خلیج فارس، هندوستان، ترکیه و ۷۴ نقطه دنیا که شرکت “ایر العربیه” با آن در ارتباط است، خواهیم بود.

 مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان خاطر نشان کرد: با ورود بخش خصوصی باشگاه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک با اخذ مجوزهای لازم کار خود را آغاز می‌کند و امیدواریم تا با همکاری بخش خصوصی در آینده “ایر تاکسی” و هنرستان هوانوردی را در لارستان راه‌اندازی شود.

 جمشید جعفرپور، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از نگاه توسعه محور مسئولان رده بالای سازمان هواپیمایی کشوری، از مسئولان خواست زمینه برقراری پروازهای عتبات عالیات و حج از فرودگاه بین‌المللی لارستان با توجه به موافقت سازمان حج و زیارت فراهم کنند.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین