شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

غيرت مردم لارستان

چندی پیش عين نامه اي كه جاسوسان نظام پهلوي در تاريخ ۱۳۱۵/۱/۴ پس از دو ماه ماندن در لار به مركز نوشته بودند جهت اطلاع عزيزان  لاري و لارستاني منعكس…

چندی پیش عين نامه اي كه جاسوسان نظام پهلوي در تاريخ ۱۳۱۵/۱/۴ پس از دو ماه ماندن در لار به مركز نوشته بودند جهت اطلاع عزيزان  لاري و لارستاني منعكس شد. در آن نامه به زبان امروز چنين نگارش يا فته بود كه مأمورين دولتي با خوش‌رفتاري و صميميت با مردم نمي توانند اهالي را فريب دهند

به هر ترتيب مردم زير بار بي‌حجابي نمي‌روند و سخنان تجدد مأبانه مأموران هم در آنان تأثيري ندارد. بعلاوه زنان مأمورين دولتي، عليرغم استفاده از وسايل آرايش  و بيرون آمدن با چهره‌اي  بزك كرده، نمي‌توانند بر انديشه زنان و دختران لاري   تأثيري گذارند و چون مي دانند كه اگر با چادر از خانه بيرون بيايند  بوسيله مأ‌موران حجاب از سر آنها برداشته خواهد شد، مسير عبور و مرور را  پشت بام‌هاي  منازل قرار داده و حتي براي رفتن به حمام به صورت مخفي عبور و مرور مي‌نمايند.

در سال ۱۳۱۵ شمسي مرجعيت مردم لار با مرحوم آيت‌الله سيدعلي اصغر لاري (ره) بوده است.  راستي حجاب و عفافي  كه با چنين رنج و تحمل  سختي‌ها به دست آمده، چگونه اجازه مي‌دهيم كه بدون هيچ مقاومتي گرفته شود و نقشه دشمنان دين و اسلام و قرآن به دست پيروان  دين و اسلام و قرآن عملي گردد. پدران و مادران و دختران لاري و لارستاني به خود آئيم و با دقت و فراست  اجازه سوء استفاده ندهيم و گوهر گرانبهاي حجاب و عفاف را با خودنمايي و تظاهر در معرض سرقت سارقان و شيطنت حيله‌گران قرار ندهيم و بدانيم كه آنچه در بازار  و دستفروشي‌ها در معرض خريد و فروش قرار مي‌گيرد، كالاهاي كم‌بها و بي‌ارزش است.  آيا ديده‌ايد  زرگر يا گوهرفروشي كالاهاي خويش را  مانند سبزي و لبو  و بلال عرضه كنند؟

آنها كالاهاي خود را درون ظرف‌هاي  سربسته و داخل  صندوق آهن  قرار مي‌دهند و حتي اجازه ديدن هم به هر كس نمي‌دهند  آيا وجود آدمي و زيبايي‌هاي يك دختر از انگشتر و گوهر بي ارزش تر است؟

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین