پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ثبت ۱۷۳ اثر از ۴۳۰ آثار تاریخی لارستان در فهرست ملی

رییس میراث فرهنگی لارستان گفت: در منطقه لارستان بزرگ ۴۳۰ اثر تاریخی وجود دارد که فقط ۱۷۳ اثر به ثبت ملی رسیده است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

رییس میراث فرهنگی لارستان گفت: در منطقه لارستان بزرگ ۴۳۰ اثر تاریخی وجود دارد که فقط ۱۷۳ اثر به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، به مناسبت هفته میراث فرهنگی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه احمد علمدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان و جمعی از روسای ادارات شهرستان با حضور در اداره میراث فرهنگی شهرستان با محمد ابراهیم کیان رییس و کارکنان این نهاد دیدار و هفته میراث فرهنگی را تبریک گفت.

در این دیدار فرماندار ویژه لارستان ضمن تبریک روز میراث فرهنگی در سخنانی با بیان اینکه آثار به جا مانده از قلب تاریخ، میراث گران بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست، اظهار کرد: علم، اندیشه، هنر، تمدن و پیشرفت پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت ها ارزش می نهد.

داریوش دهقان ادامه داد: میراث فرهنگی لارستان کهن که معرف پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی این منطقه است، گنجینه‌های گرانبهایی هستند که حفاظت و صیانت از آنها وظیفه همگانی و همیشگی است و این ایام قطعا فرصت مغتنمی برای اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت و جایگاه موزه‌ها و مواریث ارزنده و کهن این مرز و بوم است.

وی تاکید کرد: حراست و حفاظت عام از آثار تاریخی لارستان کهن در دستور کار جدی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باشد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه آثار زیادی در لارستان به ثبت رسیده است، گفت: در این خطه پهناور آثار تاریخی زیادی به ثبت رسیده است و مطمئنا آثار زیادی نیز هنوز به ثبت نرسیده است که باید از آنها حفاظت جدی شود.

در ادامه محمد ابراهیم کیان رییس میراث فرهنگی لارستان هم گزارشی از عملکرد این اداره را بیان کرد.

وی افزود: در منطقه لارستان بزرگ ۴۳۰ اثر تاریخی وجود دارد که فقط ۱۷۳ اثر به ثبت ملی رسیده است.

فرماندار در ادامه از مسجد پیر پنهان، دهنشیر، کاروانسراهای نو و گلشن، اطراف بازار قیصریه و کارگاه های سفال سازی(کوزه گری ها) بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ثبت ۱۷۳ اثر از ۴۳۰ آثار تاریخی لارستان در فهرست ملی”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام،لطفا دست از بازدید و گزارش خبری تنها بردارید. میراث فرهنگی لار درحال نابودی است. اقای فرماندار ، اقای رییس میراث فرهنگی لطفا به داد میراث گرانبهای فرهنگی برسید. این میراث گرانبها هویت منطقه است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین