یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی در کنار آموزش تخصصی

  رئیس دانشگاه آزاد لارستان گفت: وظیفه اصلی امروز استادان در کنار آموزش علوم تخصصی، توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی است. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

 

رئیس دانشگاه آزاد لارستان گفت: وظیفه اصلی امروز استادان در کنار آموزش علوم تخصصی، توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن کنفرانس مجتمع کوتر این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست اظهار کرد: وظیفه اصلی استادان امروز در کنار آموزش علوم تخصصی، توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی است.

مهدی زارع اضافه کرد: امروز فضای مجازی در کنار مشکلات و محسنات بیشماری که دارد، منجر به توهم آگاهی برای مخاطبان انبوه خود شده و مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه علمی به وجود آورده است.

وی متذکر شد: امروزه بسیاری از افراد با توجه و اتکا به داده‌های پراکنده و مشوش فضای مجازی، خود را آگاه و بی‌نیاز از پژوهش می‌دانند که این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به پژوهش و پیشرفت علمی کشور‌ها وارد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با توجه به نقشه سنگین دشمنان کشور برای ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها گفت: با کمک و تلاش استادان ارزشی و انقلابی و همچنین رصد نیرو‌های انقلابی و دیده‌بان‌های نظام اسلامی، این نقشه شوم تاکنون ابتر مانده و بعد از آن نیز راه به جایی نخواهد رسید.

زارع با بیان اینکه استادان با ایجاد ارتباط دوستانه و مشفقانه با دانشجویان مانع از گسست‌های اجتماعی و ایجاد گسل‌های فرهنگی بین نسل‌های جامعه شوند، تأکید کرد: نسل امروز با نسل گذشته متفاوت است و این موضوع نه‌تنها نگران‌کننده نیست؛ بلکه امری طبیعی است که به فرمایش امیرمؤمنان هر نسلی آموزه‌ها و فرهنگ خود را داشته و تربیت آن‌ها باید منحصر به زمانه خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن موفقیت‌های بیشمار دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در حوزه‌های اداری، آموزشی و فرهنگی گفت: توجه به موارد ذکر شده به صورت همزمان می‌تواند ما را در برابر شبهات و افکار انحرافی مصون کرده و جامعه را قدرتمند‌تر از گذشته به پیش ببرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه معصومین علیهم‌السلام، آموزگاری و آموزش جوانان و افراد را نوعی جهاد و توفیق بسیار بزرگ دانست که خداوند به بندگان خاص و صالح خود عطا می‌کند.

زارع، توجه به نحوه‌ آموزش و تربیت جوانان را یکی از شاخصه‌های مهم شکرگزاری و تشکر از الطاف بی‌بدیل خداوند بر استادان و معلمان دانست.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین