سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

دو سال فرصت برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی، کفایت نمی‌کند؟

 در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با تلاش مسئولان مختلف، منطقه ویژه اقتصادی لارستان به‌همراه ۱۲ منطقه‌ای دیگر کشور به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

 در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با تلاش مسئولان مختلف، منطقه ویژه اقتصادی لارستان به‌همراه ۱۲ منطقه‌ای دیگر کشور به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسید و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

 از آن زمان تاکنون بیش‌از دو سال گذشته، اما هنوز در پیشبرد این مهم در لارستان خبری منتشر نشده است.

 هرچند از ۱۲ منطقه‌ی دیگر کشور ما بی‌خبریم، اما خدا نکند به حال ما مبتلا باشند.

 تأخیر در کارها غالباً آسیب‌زا و یأس آفرین است، بیهوده نیست که گفته‌شده از «التأخیرُ آفات» آری تأخیر آفت زا و آسیب ساز است.

 به‌خصوص در کشور ما که کالایی امروز مثلاً یک میلیون تومان و فردا چندین برابر می‌شود.

 کسانی که پیگیر منطقه ویژه هستند، انسان‌های فعال و باانگیزه می‌باشند.

 انسان شگفت‌زده می‌شود که چرا در کارها تسریع نمی‌کنند و قدمی مؤثر و سازنده برنمی‌دارند. خبرهای تایید نشده نیز حاکی از تلاش آنان می باشد اما چیزی که در خور توجه باشد تاکنون به منصه ظهور نرسیده است. این نکته نیز واضح است که کاری مانند منطقه ویژه یک شبه حل نمی شود اما دو سال فاصله زمانی مناسبی به نظر می آید.

به هر ترتیب میلاد لارستان، آمادگی خویش جهت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام‌شده اعلام و از مسئولین تقاضای روشنگری و تنویر افکار عمومی را دارد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “دو سال فرصت برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی، کفایت نمی‌کند؟”

  1. ناشناس گفت:

    حقیقت این است که مردم این منطقه ذاتا در طول ادوار و اعصار ، میلی به بنگاه های اقتصادی-صنعتی از خود نشان نداده اند و این عدم تمایل با تصویب منطقه ویژه و امثالهم حل نمیشود.
    گر نیک بنگریم به این نکته پی میبریم که عموم ثروت مردم این منطقه در طول اعصار ناشی از واسطه گری و دلالی ( که البته آن هم یک مهارت است) در ایران یا کشورهای خلیج تامین شده، فلذا در بهترین حالت نسل بعدی این ثروتمندان نیز بر همین شیوه و منش ادامه خواهند داد. سوت و کور بودن و وخامت اوضاع شهرک صنعتی لار در قیاس با سایر شهرستان ها مانند جهرم و داراب نیز گویا و موید این مطلب است الاخص در زمان فعلی گه ریسک واسطه گری و دلالی به مراتب کمتر از تولید است.
    من بسسسسسسسسسسسیار بعید میدانم که تا ده ها سال دیگر نیز منطقه ویژه و حتی شهرک ها و نواحی صنعتی لار بهبود و پیشرفتی داشته باشد.

  2. ناشناس گفت:

    برای فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی لارستان ضرورت دارد از سرمایه داران بزرگ دعوت کرد. ضمن اینکه تشکر میکنیم از دکتر جعفرپور ومهندس حسین زاده که واقعا زحمت کشیدن برای این مهم . فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی کار این چند نفر مثل اقایان طاهری فرد و….نیست وتوانایی انجام این کار بزرگ را ندارند . حال باید نمایندگان گذشته وحال، فرمانداری و…بجد پای کار بیایند ونه شعاری و تبلیغاتی واز شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی مخصوصا چینی دعوت به سرمایه گذاری دعوت کنند .

  3. ناشناس گفت:

    شهرک صنعتی لار دومین شهرک صنعتی فعال و پر تعداد و بزرگترین شهرک صنعتی بعد از شهرک صنعتی شیراز می باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین