یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

علاءالدین بروجردی چهره بی‌بدیل بین‌المللی و فرزند شایسته‌ی لارستان بزرگ

تا انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک به ۹ ماه باقی مانده است و به تدریج قلم‌زنی و گمانه‌زنی در این خصوص در سطح رسانه‌ها شکل می‌گیرد. در این باره، حجت محبی‌پور…

تا انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک به ۹ ماه باقی مانده است و به تدریج قلم‌زنی و گمانه‌زنی در این خصوص در سطح رسانه‌ها شکل می‌گیرد.

در این باره، حجت محبی‌پور از فعالان سیاسی اصولگرا در لارستان با تنظیم سایه مقاله‌ای در سه بخش با عنوان «برای خاک، برای ریشه» به تحلیل انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم پرداخته است که در زیر بخش سوم و پایانی این یادداشت را می‌خوانیم:

سه سال پیش در ستاد انتخاباتی تشکیلات سیاسی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی لارستان فعال بودم. به عنوان اولین نفر در مخالفت با کاندیداتوری بروجردی با اسم و رسم و عکس قلم زدم.

یادداشت مودبانه بود اما باید اعتراف کنم نهایتِ آن کار به مصلحت و منفعت زادگاهم ختم نشد. علاءالدین بروجردی بزرگوارانه جوابم را در همان محیط رسانه‌ای داد و عتاب‌گونه به کسانی که از در توهین بر من وارد شده بودند برخورد کرد.

دی ماه ۹۸ و در دمادم برگزاری انتخابات مجلس بود که شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید و کشور در بحرانی بزرگ قرار گرفت. او لار بود اما فوراً به پایتخت فراخوانده شد تا برای مدیریت این بحران در اتاق فکر مستقر شود.

انتخابات که گذشت در همه‌ی این سه سال و اندی بروجردی را رصد کرده‌ام. از همان بدو امر با اینکه رقابت را باخته بود اما پای کار حوزه انتخابیه و زادگاهش -لار- ایستاد و با شهر قهر نکرد.

در ایام برگزاری انتخابات، عده‌ای غیرانقلابی‌اش خواندند اما بعد از انتخابات و در حالی که دیگر در مجلس نبود به عنوان امین نظام در بحران خروج امریکا از افغانستان و در آستانه سقوط کابل، شجاعانه به ماموریت افغانستان اعزام شد.

همین اخیراً در اولین سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۳ سال به عنوان عضو عالی‌رتبه اعزام شد.

او در این سال‌ها با افزایش تحولات منطقه‌ای سفرهای ناگفته و غیررسمی بسیار مهمی را به کشورهای پیرامون داشت و در عین حال رئیس کمیته سیاسی مجمع بیداری اسلامی را هم بر عهده دارد.

به‌علاوه وی رئیس انجمن دوستی ایران و چین است و با رونمایی از قرارداد ۲۵ ساله با ابرقدرت اقتصادی بنام چین، اکنون بجز اعتبار سیاسی در جایگاه خاص و ارزنده اقتصادی برای کشور هم قرار دارد. جالب است که همین حالا هم برخی اقدامات مهم اقتصادی را به نفع منطقه پیگیری نموده است.

او هم اکنون به عنوان یکی از افراد دارای جایگاه و اعتبار، در مجموعه بیت رهبری مستقر است و توهم غیرانقلابی بودنِ او اتهامی بود که باید گویندگانش از او حلالیت بطلبند. مگر آنکه خود را انقلابی‌تر از رهبری و بیت رهبری بدانند!

در ایام انتخابات سال ۹۸ وقتی بروجردی از لارستان کاندیدا شد به شکل عجیبی نگاه‌ها از مرکز کشور و مرکز استان به لار معطوف شد.

اهیئت ویژه از وزارت کشور برای بررسی وضعیت انتخابات به فرمانداری لارستان آمد؛ می‌گفتند مگر لار چه ویژگی دارد که رقابت در آن مثل رقابت در یک‌ مرکز استان مهم شده است؟!

استاندار وقت فارس و مدیران کل استان همگی از آمدن بروجردی بر سر ذوق آمده بودند و در تماس با فرماندار وقت لارستان پیغام دادند به آقای بروجردی بگویید هوای ما را هم داشته باشد!

ایام عجیبی بود و خطای استراتژیک ما لاری‌ها و خودخواهی و جناح‌زدگی مفرط باعث شد تا این کارزار یک بازنده داشته باشد: “شهر لار با همه کاندیداهای ریز و درشتش”.

سایر شهرستان‌های حوزه انتخابیه هم ناامید از تفرق آرای لار، آرایشان پراکنده شد و تنها جایی که به اجماع رسید ـ‌یعنی شهر گراش‌ـ به پیروزی رسید.

کماکان در این شکست خود را مقصر می‌دانم و باید اعتراف کنم عدم انتخاب بروجردی صرفاً باعث خوشحالی نمایندگان لامرد و جهرم و نمایندگان شیراز شد. آنان از بروجردی به این خاطر که ممکن بود عنان استان از اختیارشان خارج شود؛ می‌ترسیدند و آرزو داشتند بروجردی به جایی نرسد.

اکنون وقت آن است که از همان زهری که به جانِ لار و بالطبع سایر شهرستان‌های حوزه انتخابیه وارد کردیم؛ پادزهری قوی بسازیم و با اعتماد به اعتبار بین‌المللی بروجردی و جایگاه ارزنده او در کشور و تجربه چهار دهه‌اش در خط راس نظام؛ او را با رای قاطعانه‌ی انقلابی- غیرانقلابی، اصلاح طلب- اصولگرا، معترض-غیر معترض از تمام حوزه انتخابیه، روانه مجلس کنیم.

با این شناختی که در چند سال اخیر از بروجردی یافته‌ام؛ تردید ندارم که او برای لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم و سایر مناطق منزلت به بار آورده و برای میهن اسلامی در مجلس خوش درخشیده و نامش تا ابد در خاطرمان خواهد ماند.

سال ۵۸ و در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از دو نماینده لارستان ؛ مهدی نصیری بود. خانواده شهید نصیری اصالتاً لاری بوده و شهید بعد از هجرت پدر به کرمان در آن خطه دیده به جهان گشود. او به واسطه سال‌ها مبارزه و تعلق خاطر به سرزمین پدری، نمایندگی مردم این خطه را پذیرفت و سرانجام با شهادت، نام خود را در لارستان و نام لارستان را در تارک انقلاب ماندگار کرد.

علاءالدین بروجردی شاید شهرتش به بروجرد باشد اما او از نسل آیت‌الله العظمی سیدعبدالحسین لاری و نوه‌ی ارجمندِ آیت‌الله سیدعلی اصغر موسوی لاری است.

.زادگاهش اینجاست، فرزند برومند این خطه است و ریشه در همین خاک دارد.

حمایت از او می‌تواند کل مناطق را به آرامش رسانده و از تدبیر و توانش بهره‌ها نصیب همگان شود.

الحمدلله تحولات و تعاملات روزهای اخیر، در سطح حوزه انتخابیه نوید‌بخش یک «اجماع بزرگ فرا منطقه‌ای» است و من نیز به سهم اندک خود، در انتخابات پیش رو با افتخار، «برای خاک – برای ریشه» حامی تمام قدِ فرزند نیکونهاد این آب و خاک -چهره بین‌المللی و مورد وثوق نظام و انقلاب- علاء‌الدین بروجردی خواهم بود؛ ولاغیر !

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

11 Responses to “علاءالدین بروجردی چهره بی‌بدیل بین‌المللی و فرزند شایسته‌ی لارستان بزرگ”

  1. اوزی کارمند گفت:

    آقای حجت محبی لطفا در جریانات سیاسی همیشه جانب اعتدال را نگاه دارید نه از مخالفت قبلی شما. با اقای بروجردی ونه از دفاع جانانه وبی اندازه شما. از ایشان هنوز. تا زمان انتخابات فاصله زمانی. زیاد چه بسا افرادی ازین شهر خودتان که زیاد به آن تعصب. دارید تا حدی که دیگر. مناطق. را نادیده میگیرید کمی بدور. از احساسات وتعصب محلی همه جوانب را مطا لعهه وبررسی کنید. موفق باشید

  2. لارستانی. دنیا دیده گفت:

    ای بابا. نه به آن شوری شور. و نه به این بی نمکی برادر جان کمی اهسته تر درحوزه انتخابیه ۳۵۰ هزار نفری. با ۵٫ فرمانداری خیلی افراد جوان. وتحصیل کرده. وکار دآن ظهور خواهند کرد که در آینده باعث تحول لارستان بزرگ خواهند شد لزومی هم ندارد که این انسان ها. اصلاح طلب. ویا. اصولگرا باشد. آری برادر عزیز جناب محبی پور

  3. منصور گفت:

    درود بر شما عالی بود. انشالله به امید حضور کاندید اصلح ،
    نماینده ۵ شهرستان جنوبی فارس باید پیر دهر باشد و شم و خم کار در مجلس و رویارویی با دولتمردان را بداند

  4. 2 گفت:

    همان موقع هم به بروجردی رای دادیم و متعجب بودیم از انقلابی نماهای منفعت طلب که منافع خودشان را بر منافع لارستان بزرگ ارجح می دانند

  5. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    خیال نکنیم که همه اقشار مانند ما قلم بدستان وکسانی که دارای تفکرات سنتی خاص هستند فکر میکنند الان جامعه با ۴٫ سال قبل هم خیلی تفاوت کرده است جوانان به دنبال تحول به میدان آمدن نیروهای جوان در عرصه اجتماعی. هستند نمیخواهند پدر بزرگها. سرنوشت. جامعه واینده. آنها. را رقم بزنند کاری نکنیم که بازهم. بازنده. انتخابات. شویم

  6. لارستان بیخواب گفت:

    خودت کردی که لعنت بر خودت باد اینجا شاید به کار بیاد

  7. دیده بان گفت:

    به نظر من هم آقای بروجردی گزینه مطلوبی هستند
    اما پیشنهاد من به نگارنده این متن یعنی آقای حجت محبی پور این است که اگر خواهان انتخاب شدن آقای بروجردی هستید ، شما از سخن گفتن و قلم راندن دست بکشید، چون برخی سوابق و تحرکات سیاسی شما به نوعی ضد تبلیغ برای چهره ای مثل آقای بروجردی محسوب می شود.
    به عنوان مثال بنده اکر مطمئن شوم که شما و هم قطاران شما جز هسته تیم تبلیغاتی و حمایتی اقای بروجردی هستید ، قطعا به ایشان رای نمی دهم.

  8. کارمند بازنشسته. از لار گفت:

    آقای محبی پور ۴ سال پیش. ناپخته واحساسی با آقای بروجردی برخورد شد. الان هم دوباره بدون در نظر گرفتن. شرایط. زمان. ومکان وتحولات مملکت وجامعه. نسخه جدید می پیچید و تنها با نظریات شخصی خود. دفاع بی وچرا. از ایشان. میکنید درصورتی که دنیایی دیگری. است وباید. روی نسل. جدید که صاحبان رای هستند حساب دیگری کرد

  9. وطنم لارستان گفت:

    سلام. اینکه شما به اشتباه محاسباتی خودتون اعتراف می کنید جای تقدیر داره . امیدوار هستیم همه کسانی که دانسته و با غرض ورزی شخصی سالیان متمادی لارستان را به بیراه بردند و برآیند آن وضعیت کنونی منطقه است به خودشون بیان و آنها هم از مردم عذر خواهی کنند و در جهت منافع حداکثری منطقه لارستان بزرگ متحد و قدم بردارند

  10. حسین گفت:

    احسنت به این حسن انتخاب

  11. حسن با ه‍ گفت:

    اسم این ۵ شهرستان پشت سرهم میاد ولی همیشه یه کاری میکنید که تفرقه بین‌شون بوجود بیاد،
    چرا فکر میکنید هر نماینده‌ای که منتخب شد،فقط برای زادگاه خودش کار میکنه؟؟
    نکنه خودتون اینطورید؟
    همین نماینده قبلی انقدر که به سایر شهرستان‌ها و روستاهاشون خدمت کرد به خود گراش نکرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین