یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

در جلسه معارفه شهردار جدید لار چه گذشت؟

طی آئینی حکم انتصاب اصغر فرودی بعنوان شهردار جدید شهر لار به وی تقدیم شد و از خدمات نواز شریفی لاری شهردار سابق و ابوالفضل سعیدی حقیقی و رامین موحدی…

طی آئینی حکم انتصاب اصغر فرودی بعنوان شهردار جدید شهر لار به وی تقدیم شد و از خدمات نواز شریفی لاری شهردار سابق و ابوالفضل سعیدی حقیقی و رامین موحدی سرپرستان سابق تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان، آیین تکریم و معارفه شهرداران لار با حضور گسترده مردم، مسوولان، روحانیون، نظامیان، پاکبانان و اصحاب رسانه در محل تالار شهید نوبخت برگزار شد.

در این مراسم، حکم انتصاب اصغر فرودی بعنوان شهردار جدید شهر لار به وی تقدیم شد و از خدمات نواز شریفی لاری شهردار سابق و ابوالفضل سعیدی حقیقی و رامین موحدی سرپرستان سابق تجلیل شد.

در این مراسم، امام جمعه لار در سخنانی با تأکید بر اینکه باید امید و ایمان مردم را باید افزایش دهیم، اظهار داشت: انتخاب شهردار جدید، موج جدیدی از امید را در شهر ایجاد کرده و با توانمندی و ویژگی‌های شخصیتی که از ایشان سراغ داریم، امید است که مطالبات شهری مردم را محقق کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با بیان اینکه نمی‌هخواهیم توقع‌های زیادی ایجاد کنیم که نه تنها از توان شهرداری بلکه از توان شهرستانی خارج باشد، افزود: همه مردم و مسئولین باید کمک کنیم تا شهردار جدید بتواند طرح‌های خود را پیش ببرند و با توجه به جلسه‌هایی که داشته‌ایم، نیاز است برای اجرای بخشی از طرح‌ها نیاز به مشارکت مردم است و اگر خواهان تحول هستیم، نیاز به همکاری همگانی است.

 

وی خواستار بروزرسانی مبلمان و زیباسازی شهری لار شد و تصریح کرد: رشد رونق ساخت‌وساز با هدف کاهش قیمت مسکن و آپارتمان باید مورد توجه باشد و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که داریم، طرح‌هایی تعریف کنیم که هم برای شهرداری درآمدزایی شود و هم نیازهای جامعه را برطرف کند.

این استاد حوزه و دانشگاه توجه به مطالبات مردمی و همچنین مطالبات بانوان نظیر پارک و باشگاه بانوان و غیره را به شهردار جدید گوشزد شد و خاطر نشان کرد: استفاده از ایده و طرح نخبگان در پیشبرد امور باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم تقویت چهره دینی و فرهنگی شهر را مهم دانست و یادآور شد: در شهرهای مختلف در ساخت و سازهای شهری از نمادهای شهری استفاده می‌شود که باید در فضاسازی شهر لار نیز از نمادهای دینی و فرهنگی سبک زندگی اسلامی بهره گرفته شود.

وی با مهم برشمردن بالابردن سطح رضایتمندی عمومی، عنوان کرد: صیانت از مراتع و اراضی شهری را خواستار شد.

امام جمعه لار با توصیه به شهردار برای پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ساز، گفت: به دیگران نیز توصیه می‌شود که شهردار را وارد مسائل حاشیه‌ای نکنند.

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با اشاره به ضرورت پیروی از مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی توسط مدیران لارستان گفت: خرسندی سردار شهید سلیمانی گره گشایی از مشکلات مردم توسط مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان است.

داریوش دهقان خاطر نشان کرد: دشمن در خواب نمی دید انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام به پیروزی برسد، خدا را شاکریم امروز رهبری را در اختیار شخصیتی بزرگ داریم که در دنیا بی نظر هست، پس همگان باید قدر نعمت ولایت و رهبری را به خوبی بدانیم.

 

وی ادامه داد: ولایت‌مداری به عنوان اصلی خدشه‌ناپذیر از چنان جایگاهی برخوردار است که هر کس در هر مقام و لباسی که باشد و اگر در راه اهداف دشمنان نظام گام برداشته و جایگاه ولی فقیه را تضعیف کند، یا اهل نفاق است و یا غفلت وی را در برگرفته است.

وی با تاکید دوباره بر شکرگزاری از نعمت بزرگ ولایت تصریح کرد: بهترین شکرگزاری نعمت مبارک ولایت، گام برداشتن در راهی است که ولی فقیه در آن گام بر می‌دارد.

فرماندار ویژه لارستان اذعان کرد: ما امروز باید با تمام وجود و با تمام توان خود از نعمت ولایت و جمهوری اسلامی پاسداری کنیم.
نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان شهرستان از خدمت به مردم، رفع موانع و چالش های اقتصادی کوتاهی نکنند.

وی گفت: همه ما باید مثل سردار شهید سلیمانی سرباز این نظام و انقلاب باشیم و شبانه روزی تلاش و خدمت کنیم.
دهقان بابیان اینکه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق الهی است، اظهار داشت: اگر مدیری در حوزه مسولیت خود گره ای از مشکلات مردم بگشاید در جهت رضایت و خشنودی حضرت حق گام برداشته است

 

مهرابی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در سخنانی از شهردار سابق و سرپرستان شهرداری لار و همچنین اعضای شورای شهر تقدیر و تشکر کرد و شهردار جدید را دارای توان بالا برشمرد و اظهار داشت: امید می‌رود شهردار جدید لار با استفاده از تجربه خود شاهد پیشرفت شهر لار باشیم.

وی با تأکید بر توجه به ساخت‌وسازها در محدوده شهری و حریم شهر با فعال کردن کمیسیون ماده ۱۰۰، افزود: پیش‌بینی‌های لازم در مجموعه شهرداری برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی صورت گیرد.

 

مهرابی با بیان اینکه مطابق پروژه پیش‌بینی شده شهری قدم برداشته شود و مطابق بودجه کارهای پیشبرده شود، تصریح کرد: درخصوص اخذ عوارض و متناسب با تغییرات قانونی از جمله قانون درآمد پایدار و نحوه وصول و تصویب عوارض سالانه برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس برلزوم توسعه فضای سبز شهری در شأن مردم شهر لار تأکید کرد.

در این مراسم، رئیس شورای شهر لار در سخنانی از خدمات ۳۰ ساله نواز شریفی‌لاری و از خدمات موحدی و سعیدی‌حقیقی سرپرستان شهرداری لار تشکر کرد و از همه خواست با حمایت‌های خود از شهرداری و شورای اسلامی شهر لار، کارهای عقب‌مانده چند ماهه اخیر در طول زمان انتخاب شهردار جدید، با همکاری‌ها در کارها پیشرفت ایجاد شود.

خلیل نامدار از استاندار فارس و کارشناسان این مجموعه در تسریع در روند انتخاب شهردار لار تشکر کرد.

 

در ادامه اصغر فرودی شهردار جدید لار نیز در سخنانی وجود ظرفیت‌ها و امکانات موجود در حوزه‌های مختلف شهری، گفت: در بُعد فضای سبز در حال حاضر مشکل داریم اما در حال پیشرفت است یا در زمینه خدمات شهری و سرمایه‌گذاری پیشرفت کنیم.

وی سرمایه‌گذاری در شهر لار را موتور محرک توسعه شهری برشمرد و از سرمایه‌گذاران خواست در زمینه‌های مختلف ورود کنند و این قول را داد تا از هر نوع سرمایه‌گذاری در راستای توسعه شهر حمایت کند.

فرودی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و گردشگری ظرفیت خوبی در شهر لار وجود دارد، تصرح کرد: از خیرین خواهشمند هستم که نگاهی هم به حوزه شهری داشته باشند.

شهردار لار با برشمردن مشکلات و معضلات کنونی شهر لار، یادآور شد: مبلمان شهری، فضای سبز، عدم برخورداری از بوستان مناسب، نداشتن کشتارگاه، جمع‌آوری پسماند بشکل سنتی و غیره از جمله این موارد است.

 

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه موجود در شأن مردم لار نیست، ادامه داد: باید فکری برای این قضیه شود و از سرمایه‌گذاران هم دعوت می‌کنم تا در این خصوص ورود کنند.

فرودی با اذعان به اینکه در زمینه پسماند شهری در حال حاضر به شکل سنتی اقدام می‌شود که نیاز به تغییر در این حوزه است، گفت: ورودی‌های شهر ما زیبا نیست و در شأن مردم بزرگ لار نیست.

این مسئول ساختمان شهرداری لار را در خور مردم ندانست و افزود: در گذشته اقداماتی برای ساخت ساختمان جدید شده است که باید ما نیز تکمیل آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اذعان به اینکه تحقق همه موارد مطرح شده نیاز به تأمین بودجه دارد، عنوان کرد: بودجه تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است و فقط ۸۸ میلیارد تومان و به عبارتی ۷۲ درصد محقق شده است که باید تلاش کنیم این بودجه را افزایش دهیم.

شهردار لار خطاب به معتمدین، بزرگان، مردم و غیره با اذعان به اینکه بودجه از دو کانال عوارض و کمک‌های دولتی وارد شهرداری می‌شود، گفت: آنچه مربوط به دولت است از طریق فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم در مجلس، باید از دولت بگیریم و اما آنچه مربوط به مردم است، از شهروندان تقاضا دارم تا تکالیف شهروندی را ادا کنند و از طرفی اداراتی که به شهرداری بدهکارند، حق و حقوق شهرداری را بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با وحدت و یک‌دلی، بتوان با حمایت مردم و کارشناسان و ادارات بتوان شهر را به توسعه رساند.

به گزارش میلاد لارستان، اصغر فرودی ۶ سال رییس جمعیت هلال احمر اوز، ۷ سال بخشدار اوز، ۶ ماه بخشدار مرکزی لارستان، ۷ سال فرماندار گراش و ۲ سال فرماندار داراب را در کارنامه اجرایی خود دارد.
ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین