یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری مراسم باشکوه عیدغدیر در روستای کُردشیر بخش صحرای باغ+تصاویر

مراسم باشکوه عیدغدیر در روستای کُردشیر بخش صحرای باغ برگزار شد‌. به گزارش میلاد لارستان، اهالی روستای کُردشیر با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ نفر که حدود ۴۰۰ نفر از آنها…

مراسم باشکوه عیدغدیر در روستای کُردشیر بخش صحرای باغ برگزار شد‌.

به گزارش میلاد لارستان، اهالی روستای کُردشیر با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ نفر که حدود ۴۰۰ نفر از آنها مهاجرت کرده‌اند، در شامگاه شانزدهم تیرماه، در حسینیه پنج تن آل عبا (ع) این روستا، به مناسبت بزرگداشت عید غدیر، میزبان هزاران نفر میهمان از شهر و روستاهای دور و نزدیک بودند.

برنامه هایی از جمله؛ پذیرایی شام، سخنرانی مسئولین، مولودی خوانی، اجرای طنزپرداز، اجرای گروه سرود، گلستان خوانی توسط نونهالان، پخت کیک دوازده متری با ۲۲ القاب حضرت علی (ع)، رونمایی از پرچم حرم حضرت علی (ع) و همچنین اجرای مسابقه و قرعه کشی پنجاه مورد لوازم خانگی زینت بخش این مراسم بود.

ناقوسی دهیار کردشیر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه حدود ۱۲ سال است که اعیاد غدیر و شعبان را در روستا جشن می گیریم، اظهار داشت: هدف اصلی ما علاوه بر عرض ارادت به اهل بیت(ع) این است که اتحاد و همدلی بین مردم حفظ شود، با توجه به اینکه روستای کردشیر کوچک و دارای جمعیت پراکنده است، این مراسمات مذهبی بهانه ای است که مردم و اقوام و آشنایان دور هم جمع شوند.

وی در باب اینکه چه کسانی مسئولیت برگزاری مراسم را برعهده دارند گفت: هیئت ثارالله با پانزده نفر عضو ثابت که همه از قشر جوان هستند در کنار مسئولین محلی و تمام مردم روستا، از بزرگ تا کوچک، زن و مرد، همه و همه دست به دست هم دادند تا مراسم امسال نیز هر چه بهتر برگزار شود.

ناقوسی با اشاره به اینکه دست اندرکاران از دوماه پیش مرحله به مرحله این مراسم را برنامه ریزی و مدیریت کرده اند، تصریح کرد: هزینه های مربوط به مراسم صد در صد از اهالی روستا تامین می شود.

دهیار کردشیر ادامه داد: ما از کل استان فارس مهمان داریم که از طرق مختلف از جمله؛ تبلیغات مجازی، پیامک و ارسال کارت دعوت مردم و مسیولین را به این جشن دعوت کرده ایم.

وی با اذعان به اینکه کیفیت برگزاری مراسم برای مهم بوده و سیستم نور و صدا از بندر عباس تامین شده است، خاطر نشان کرد: تهیه امکانات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم با همت یکایک اهالی روستا همراه بوده است.

ناقوسی یادآور شد: برای قرعه کشی طبق برنامه هر ساله جوایز ویژه شامل؛ یخچال، تلویزیون، آبسردکن، اتو و انواع لوازم خانگی می باشد، که قبض قرعه کشی تهیه شده و در نهایت به قید قرعه به برندگان اهدا می شود.

دهیار کردشیر اضافه کرد: قطعا در برگزاری مراسمی به این سطح و به این گستردگی رقم مالی بسیار بالایی هزینه می شود که اهالی کردشیر با دل و جان آن را تهیه و هزینه می‌کنند.

در ادامه تصاویری از این مراسم را از لنز دوربین سحر طاهری می‌بینیم:

 

عکاس و خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “برگزاری مراسم باشکوه عیدغدیر در روستای کُردشیر بخش صحرای باغ+تصاویر”

  1. لاری. از بندر عباس گفت:

    از یک روستا. ۴۵۰نفری که ۴۰۰ نفر ان مهاجرت کرده اند. جشن به این بزرگی. مارا با سوالاتی مواجه کرده است. مسولین حاضر. در جلسه فکری بحال این شرایط. هم بکنند

  2. ناشناس گفت:

    منظور از مهاجرت رفتن ب یکی از شهر های ایران هست ن خارج از کشور

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین