یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

در چه عرصه‌های تولیدی می‌توان در لارستان سرمایه‌گذاری کرد؟!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان گفت: در زمینه ریسندگی، تولید پارچه و پوشاک، سنگ‌های تزئینی، فرآوری نمک، خرما و کنجد به سرمایه‌گذاران پیشنهاد سرمایه‌گذاری می‌شود. علی‌محمد ابراهیم‌زاده در…

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان گفت: در زمینه ریسندگی، تولید پارچه و پوشاک، سنگ‌های تزئینی، فرآوری نمک، خرما و کنجد به سرمایه‌گذاران پیشنهاد سرمایه‌گذاری می‌شود.

علی‌محمد ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در کل شهرستان لارستان، پس از جدا شدن اوز و جویم، حدود ۱۲۰ واحد فعال و نیمه فعال وجود دارد، اظهار داشت: تقریباً نیمی از آنها یعنی ۶۰ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که اشتغال اسمی حدود ۱۴۵۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال ۱۵ جلسه کارگروه اشتغال یا رفع موانع تولید برگزار شده است، افزود: طی این مدت چهار واحد تولیدی شمیم گلبرگ لارستان تولیدکننده انواع سس های غذایی، کشتارگاه سیمرغ(در شرف راه اندازی مجدد)، خورشید طلایی تولیدکننده کنسرو ماهی، تولید آسفالت خسرو برسان در جویم به چرخه اقتصادی بازگشته‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه چهار واحد تولیدی شامل؛ شرکت نگین رنگارنگ فراز لارستان تولید سالاد اولویه، شرکت نایلون و نایلکس عدلی، شرکت عبدالمحمد بابایی شکورل، شرکت بسته بندی سحرخیز در زمینه افزایش تولید اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: کمبود نقدینگی و عدم وجود تسهیلات بانکی مناسب و کم بهره، مشکلات مالیاتی و مشکلات تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات صنعتگران لارستانی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان ادامه داد: کارگاههای تولیدی مستقر در لارستان بیشتر در زمینه کانی غیرفلزی مانند شن و ماسه، آسفالت، انواع محصولات بتنی و … فعالیت دارند.

وی درخصوص اقدامات صورت‌گرفته برای توسعه و ساخت فاز دوم کارخانه سیمان لارستان، گفت: اقداماتی در زمینه اخذ تسهیلات ارزی و خرید ماشین آلات خارجی خط تولید و احداث بخشی از ساختمان های خط تولید جدید انجام شده است.

ابراهیم‌زاده در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه بعنوان یک کارشناس به سرمایه‌گذاران لارستانی پیشنهاد ورود به چه عرصه‌ای را می‌دهید، عنوان کرد: تکمیل زنجیره نساجی با توجه به اینکه لارستان یکی از قطب‌های تولید پنبه استان فارس و حتی کشور محسوب می‌شود و از طرفی با تکمیل کارخانه ریسندگی(تولید نخ پنبه ) که در دست احداث است و ایجاد کارخانه بافندگی(تولید پارچه ) و کارخانه تولید انواع پوشاک می‌تواند بازخورد مثبتی به همراه داشته باشد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت لارستان سرمایه‌گذاری در تولید سنگ های تزئینی ساختمانی با توجه به وجود معادن سنگ مرمریت در شهرستان جویم را از دیگر عرصه‌های قابل توجه اعلام کرد و افزود: فرآوری نمک با توجه به وجود معادن غنی نمک در منطقه و تصفیه و بسته بندی نمک طعام، کربنات سدیم، آب ژاول و … نیز می‌تواند زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی یادآور شد: فرآوری کنجد و خرما و تولید انواع محصولات و فرآورده‌های کنجد و خرما، با توجه به اینکه لارستان از قطب‌های مهم تولید این دو محصول در منطقه است، امکان سرمایه‌گذاری سودآور را فراهم کرده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین