پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در لارستان

میلاد لارستان: فرمانده سپاه ناحیه لارستان از اجرای نزدیک به ۱۰۰ برنامه فرهنگی، سیاسی، ورزشی و غیره به مناسبت هفته دفاع مقدس در لارستان خبر داد.  سرهنگ غلامحسین جاوید در…

میلاد لارستان: فرمانده سپاه ناحیه لارستان از اجرای نزدیک به ۱۰۰ برنامه فرهنگی، سیاسی، ورزشی و غیره به مناسبت هفته دفاع مقدس در لارستان خبر داد. 

سرهنگ غلامحسین جاوید در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رشادت‌های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ ایران بی‌نظیر بوده و تنها جنگی است که غیور مردان ما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان بیافتد.

وی درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس در لارستان، گفت: بر اساس آنچه تاکنون تدوین شده است، بیش از ۹۵ برنامه فرهنگی، سیاسی، ورزشی، علمی و غیره پیش‌بینی شده که مهم‌ترین آن رژه نیروهای بسیجی در روز ۳۱ شهریورماه، برگزاری رزمایش‌ها، نمایشگاه‌ها، برپایی یادواره شهدا، سخنرانی‌ها، خاطره‌گویی و غیره در نقاط مختلف لارستان بزرگ نام برد.

 

وی در توضیح واژه “مقدس” در جنگ ۸ ساله ایران، افزود: استفاده از این واژه در “دفاع مقدس” به این دلیل است که مردم ما با نیت یاری اسلام به جبهه‌ها شتافتند و به خاطر اینکه ملت ما برای یک هدف بزرگ‌تر از میهن جنگید و آن اسلام بود، علاوه بر حفظ وطن، دین و اعتقادمان هم حفظ شد.

 فرمانده سپاه ناحیه لارستان با قهرمانانه خواندن جنگ هشت ساله ایران، تصریح کرد: این جنگ، تنها جنگی بود که برای ما عزت و برکت به بار آورد و سبب شد دشمنان ما حسابی ویژه بر روی کشور ما باز کنند و در واقع جرأت و جسارت را از بیگانگان گرفت.

وی با بیان اینکه قدرت و برتری ما بر دشمنان در دفاع مقدس سبب شد تا آنان حربه‌های دیگر را برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران در پیش گیرند، خاطر نشان کرد: دشمنان پس از ناکامی در جنگ هشت ساله، دست به تهیدات اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره زدند.

 

سرهنگ جاوید با تأکید بر اینکه دشمنان به خوبی بر این امر واقف هستند که حملات نظامی علیه کشور ما کارایی ندارد، بیان کرد: اگر اینها مرتب از گزینه روی میز حمله نظامی دم می‌زنند در واقع می‌دانند که گزینه نظامی کاربردی برای ایران اسلامی ندارد.

 وی درباره فرهنگ دفاع مقدس در زمان حاضر، عنوان کرد: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب «دفاع همچنان باقی است» و ملت ما پس از عبور موفقیت آمیز از دوران هشت ساله جنگ، باید بدانند که این صحیح است که ما در زمان حاضر جنگ نظامی رودررو نیستیم، ولی می‌بایست خود را در جبهه دفاع در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و غیره بدانیم و متوجه باشیم که دشمن چشم طمع به این عرصه‌ها دوخته است.

 فرمانده سپاه ناحیه لارستان با تأکید بر حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در میان آحاد جامعه، خاطر نشان کرد: مسئولان و نخبگان با تلاش و کوشش نباید بگذارند فرهنگ جهاد و شهادتی که اوج تبلور آن در دفاع مقدس بود به فراموشی سپرده شود.

 وی با مهم دانستن نقش بسیج در گسترش فرهنگ عاشورایی، اظهار کرد: این نهاد مردمی می‌کوشد تا با برپایی یادواره‌های شهدا و ایجاد یادمان‌های آن بزرگواران، رمز پیروزی ما در دفاع مقدس که همان فرهنگ ایثار و شهادت است را زنده نگه دارد.

 سرهنگ جاوید خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا مسئولان فرهنگی کشور در جهت رشد فرهنگ شهادت طلبی علاوه بر تخصیص مناسب بودجه، وقت و برنامه‌های خوبی را در نظر بگیرند.

 فرمانده سپاه ناحیه لارستان به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: تمام تلاش خود را برای حفظ استقلال کشور به کار گیرند، چرا که “استقلال” کشور شاه کلیدی است که شامل همه موضوعات می‌شود.

 وی رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس را وحدت کلمه حول محور ولایت فقیه اعلام کرد و افزود: اگر یک کشور که از اقوام مختلفی تشکیل شده نتوانند برای خود رهبری داشته باشند، وضعیت آن کشور شبیه کشورهای منطقه می‌شود که به دلیل عدم بهره‌مندی از رهبر با شکست مواجه شدند.

 خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین