یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
پرداخت زکات یک واجب شرعی است اما:

عدم جمع آوری حتی یک ریال زکات محصولات در لارستان طی سال گذشته

مدیرکمیته امداد لارستان در سخنانی اظهار داشت: با وجود زمین‌های کشاورزی زیاد در منطقه به‌ویژه کشت گندم، اما در سال گذشته یک ریال زکات محصولات هم در لارستان جمع‌آوری نشده است.

سی‌امین و آخرین جلسه سال۹۴  شورای اسلامی شهرستان با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان و دعوت از رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان تشکیل شد. در ابتدای جلسه موحدی رئیس شورای اسلامی لارستان در سخنانی به اهمیت نهاد کمیته امداد در محرومیت زدایی  پرداخت. سپس دلاور مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)  لارستان در سخنان خود با اشاره به پرداخت حدود ۳۰۰ مورد وام اشتغال به ارزش ۳۷ میلیارد ریال در سال جاری، گفت: از این تعداد ۹۹ درصد منجر به اشتغال شده است که آمار بسیار خوبی است. وی در عین حال افزود: ناظران ما که چند کارشناس خبره هستند، پیش از اجرا، در حین اجرا و پس از آغاز پروژه بر آن نظارت دارند تا وام‌های اشتغال در محل درست خود و با در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌های هر شهر و روستا هزینه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با نظارت و پایش مداوم کارشناسان ما، خوشبختانه امسال ۱۶۰ خانواده به استقلال اقتصادی رسیده و از زیر پوشش کمیته امداد لارستان خارج شدند. مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان در ادامه بیان کرد: کمیته به‌ویژه در سال‌های اخیر هرگز گداپرور نبوده و نخواهد بود، اما یکی از دلایل بالا رفتن آمار مددجویان تحت پوشش، افزایش آمار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و خشونت است؛ در حقیقت کمیته امداد پناهگاه بسیاری از افرادِ درگیر با این آسیب‌هاست.

مدیر کمیته امداد لارستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درآمد ماهانه ۴۰ میلیون تومانی از صندوق‌های صدقات در کل شهرستان، آن را ناچیز دانست و گفت: هرچه کمک‌های مردمی بیشتر باشد خدماتی که ما ارائه می‌کنیم گسترده‌تر خواهد بود.

وی در پایان بحث خود در زمینه‌ی کمک‌های مردمی و خیرین، بر موضوع مهم «زکات» به عنوان یکی از واجبات شرعی تکیه کرد و اظهار داشت: با وجود زمین‌های کشاورزی زیاد در منطقه به‌ویژه کشت گندم، اما در سال گذشته یک ریال زکات محصولات هم در لارستان جمع‌آوری نشده است.

دبیر ستاد احیای زکات لارستان با بیان اینکه «جمع‌آوری زکات از روستاها و کشاورزان برای ما کار ساده‌ای است»، از برگزاری جلسات منظم این ستاد در شهرستان گفت و افزود: همه باید اطمینان داشته باشند که در صورت دریافت زکات از روستاها و شهرها، هزینه‌ی آن فقط به همان روستا یا شهر بازخواهد گشت.

در پایان این نشست مشترک، اعضای شورای اسلامی شهرستان طی مصوبه‌ای مقرر کردند تمامی اعضای شورا با همکاری شهرداران، دهیاران و معتمدین محلی، و ارتباط بیشتر با کشاورزان، باغداران و زمین‌داران، به نحو شایسته در احیای فریضه‌ی زکات کوشش کنند و کمیته امداد شهرستان را در ترویج این واجب دینی مهم یاری دهند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “عدم جمع آوری حتی یک ریال زکات محصولات در لارستان طی سال گذشته”

  1. لاری گفت:

    کشاورزی که دخلش به خرجش نمی رسد خود مستحق کمک می باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین