چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مسئولان شبهات سال‌های اخیر درخصوص کنکور را برطرف کنند

  یکی از برترین های کنکور سراسری ۱۴۰۲ با بیان اینکه در حیطه آموزشی، در سطح کشور از مسئولین توقع می‌رود آینده نگری بیشتری داشته باشند و سردرگمی ها را…

 

یکی از برترین های کنکور سراسری ۱۴۰۲ با بیان اینکه در حیطه آموزشی، در سطح کشور از مسئولین توقع می‌رود آینده نگری بیشتری داشته باشند و سردرگمی ها را از بین ببرند، گفت: برای بچه های سال های اخیر به خصوص در مورد کنکور شبهات زیاد وجود داشته است.

به گزارش میلاد لارستان، طبق روال سالیان اخیر و همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری بعنوان بزرگترین ماراتن علمی کشور، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با برخی از افراد برتر هر رشته انجام داده است که در زیر چکیده‌ای از مصاحبه با علی دلفروز از برترین‌های رشته تجربی و زبان را می‌خوانیم:

 

 در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟ رتبه و رشته خود را بیان کنید؟

به نام خدا،علی دلفروز هستم،رتبه ۲۱ رشته انسانی از دبیرستان شهید بهشتی

 

به چه صورت از رتبه خود با خبر شدید و احساستان چه بود؟

زمانی که رتبه ها اعلام شد،چون صبح بود من خواب بودم و مادرم ساعت ۸ من رو بیدار کرد تا رتبه‌م رو ببینم و احساسم؛از اونجایی که روند کنکور و اعلام نتایجش تدریجی بود (مثلا در چند مرحله نتایج اعلام شد) برام قابل پیش بینی بود که رتبه خوبی میارم، پس اونقدر ها احساس فوق العاده ای بهم دست نداد و برای دیدن این رتبه آماده بودم.

 

قصد دارید چه رشته ای را انتخاب کنید؟

تصمیمم از مدت ها قبل بر رشته حقوق بوده،پس از مشورت های نهایی همون رشته حقوق برام تثبیت شد.

 

روش درس خواندن شما به چه صورت بود و روزانه چقدر مطالعه میکردید؟

روش درس خوندن خاصی نداشتم،تنها تلاشم بر این بود که موقع درس خوندن بتونم مطالب رو هضم کنم ! در ابتدای درس خوندن،یعنی تابستون سال ۱۴۰۱،زمان مطالعه تقریبا زیادی داشتم،حدودا ۶،۷ ساعت. در ایام مدرسه اما یا این مدت زمان کمتر میشد یا ثابت میموند،تا جایی که در روز های منتهی به کنکور تست زدن هدف اصلی و در کنارش هدف فرعی مطالعه.

 

سطح معلمان و امکانات لارستان را به چه صورت ارزیابی میکنید؟

بدون غرض ورزی بخوام بگم،حداقل در رشته انسانی در سطح شهر لار معلمان واقعا دلسوز و با دانشی داریم،از نظر امکانات هم سطح پایینی برای موفقیت در کنکور نداریم،تقریبا میشه گفت شرایط لار برای موفقیت در کنکور مطلوب یا حداقل رو به مطلوب شدن هست.

 

تفاوت آزمون امسال که دو مرحله ای بوده را با گذشته در چه می دانید و با توجه به اینکه اولین سال این اتفاق رخ داد چه ضعف و قوتی آزمون دو مرحله ای داشته است؟

چیزی که مشخصه کنکور سال به سال در حال سخت تر و تخصصی تر شدنه،امسال هم همین اتفاق افتاد و سوالات به مراتب سخت تری رو از سال قبل تجربه کردیم،اما از نظر نقطه قوت،کنکور دو مرحله ای ما رو با سطح کنکوری که پیش رومونه اشنا کرد و البته ما رو در شرایط ویژه ی کنکور قرار داد تا شاید با استرس کمتری دست و پنجه نرم کنیم. از نظر نقطه ضعف اون چه همه دیدن،مشکلات عدیده در فرایند اعلام نتایج بود،به طوری که هنوز هم حرف زیاده در این مورد،ولی خب در کل فکر میکنم این سبک جدید ازمون های سراسری میتونه بهتر از سبک قبلی باشه !

 

آیا از کتاب ها و امتحانات کمک درسی هم استفاده می کردید؟ و چقدر در پیشرفت شما تاثیر داشته است؟

همونطور که خیلیا میدونن،به اقتضای زمانه باید از کتاب های کمک درسی و مخصوصا تست استفاده کرد و قطعا بدون اینگونه کتاب ها نمیشه به راحتی در کنکور موفق شد،امتحانات شبیه ساز کنکور هم تاثیر بسزایی در اشنایی با سوالات کنکور دارن و بله،من از هر دو مورد استفاده کردم.

 

آیا بعد از تحصیلات حاضر هستید به لارستان خود بازگردید؟ و بنظر شما در رشته شما چه کمبودهایی در شهرستان احساس می شود؟

نظر من فعلا بر این مورد نیست که به لارستان برگردم،اما خب داریم در مورد چندین سال بعد صحبت میکنیم،ممکنه هر اتفاقی بیفته.در مورد کمبود های رشته انسانی در شهر لار،از اونجایی که این رشته به تازگی به مدرسه شهید بهشتی اورده شده بود،شاید بهای کمتری نسبت به دو رشته ی دیگه بهش داده میشد ( در کمال احترام ) ، اما امیدوارم حداقل رتبه های خوب بچه های رشته انسانی،تابویی رو بشکنه و نگاه دیگه ای به این رشته بشه،حتی در سطح عمومی که اونجا هم نگاه پایین تری دارن به این رشته.

 

توصیه شما به کنکوری های سال آینده؟

فکر میکنم بهترین توصیه این باشه؛شما مهم ترین عامل در چگونگی وقوع سرگذشت خودتونید،گرچه خیلی تقویت کننده ها (یا گاهی تضعیف کننده ها) در این راه کنار شما وجود دارن،اما همونطور که گفتم،خودتون مهم ترین عاملید،به خودتون اطمینان داشته باشید.

 

توقع شما از مسئولین؟

در حیطه آموزشی،در سطح کشور از مسئولین توقع میره آینده نگری بیشتری داشته باشن و سردرگمی ها رو از بین ببرن،چیزی که برای بچه های سال های اخیر به خصوص در مورد شبهات کنکور زیاد وجود داشته.در سطح لارستان هم انتظار داریم مسئولین تسهیلات بیشتری برای دانش اموزان سخت کوش فراهم کنن تا انگیزه موفقیت در اونا از بین نره،چیزی که متاسفانه شخصا به کرات دیدم.

 

کلام پایانی؟

در پایان جا داره تشکر کنم از تمام کسانی که در این راه بهم یاری رسوندن،اول از همه خانواده و خصوصا مادرم که جدی ترین مشوق و حامی من بود،و سپس مشاور دلسوزم آقای امیرحسین قبادی فرد،اعضای کادر مدیریت و معاونت و دبیران دبیرستان شهید بهشتی،دوستان و آشنایان و هر کسی که حتی ذره ای در این راه به من کمک کرده،یقینا بدون حضور این عزیزان کسب این رتبه برای من مقدور نبود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین