سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

خشکسالی منطقه لارستان وارد دهمین سال خود شد

رئیس اداره هواشناسی لارستان با هشدار نسبت به بروز طولانی مدت پدیده خشکسالی در منطقه لارستان، گفت: اکنون، بیش از ۱۰ سال است که خشکسالی منطقه لارستان را فراگرفته و…

خشکسالیرئیس اداره هواشناسی لارستان با هشدار نسبت به بروز طولانی مدت پدیده خشکسالی در منطقه لارستان، گفت: اکنون، بیش از ۱۰ سال است که خشکسالی منطقه لارستان را فراگرفته و بارندگی به میزان کافی صورت نپذیرفته است.

یوسف عباسی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با بیان اینکه، سال زراعی از ابتدای مهرماه تا پایان شهریور سال بعد اطلاق می شود، اظهار داشت: به این دلیل معمولاً کاشت محصولات کشاورزی در مهرماه صورت می گیرد، زمان آغاز سال زراعی در این موقع از سال انتخاب گردیده است.

وی با اشاره به اینکه، میانگین بارندگی سالیانه لارستان، ۲۲۲ میلیمتر می باشد، افزود: اگر بارندگی ها در طول ماههای سال، به شکل پراکنده و در حد معمول صورت گیرد، می توان این بارندگی را برای زراعت و طبیعت خوب ارزیابی کرد.

رئیس اداره هواشناسی لارستان تصریح کرد: ممکن است در طول یک روز، بیش از ۳۰ میلیمتر باران ببارد، ولی این نشان از پربارش بودن نیست، چراکه این میزان زیاد آب، آنهم در مدت زمان کوتاه، به شکل روان آبها و سیلاب و به سرعت توسط رودخانه های فصلی از منطقه خارج می گردد و سودی برای طبیعت و کشاورزی ندارد.

وی با بیان اینکه، معمولاً در طول سال زراعی، ماههای دی و بهمن بهترین ماهها به لحاظ بارندگی در منطقه لارستان است، خاطر نشان کرد: بارندگی امسال در منطقه لارستان اصلاً راضی کننده و مناسب نبوده است.

عباسی با ابراز تأسف و نگرانی اعلام کرد: در سال جاری زراعی، فقط ۱۳۲ میلیمتر در منطقه لارستان باران باریده و این میزان بارندگی بسیار کم است و اگر بطور میانگین محاسبه شود، ماهیانه تقریباً ۸ میلیمتر باران و متأسفانه با کمترین میزان پراکندگی باریده است.

وی با هشدار نسبت به بروز طولانی مدت پدیده خشکسالی در منطقه لارستان، خاطر نشان کرد: اکنون، بیش از ۱۰ سال است که خشکسالی منطقه لارستان را فراگرفته و بارندگی به میزان کافی صورت نپذیرفته است.

این کارشناس هواشناسی با بیان این مطلب که، اگر میزان بارندگی در سال یک زراعی کمتر از ۲۲۰ میلیمتر باشد، پدیده خشکسالی نامیده می شود، تأکید کرد: هرچند ممکن است طی یک مدت کوتاه بارش زیادی مثلاً: ۵۰ میلیمتر در یک یا دو روز ببارد، اما این به معنای پربارش بودن آن شهر یا روستا نیست.

رئیس اداره هواشناسی لارستان با اشاره به طولانی شدن فصل تابستان امسال نسبت به سالیان قبل، گفت: هرچند میزان دمای هوای فصل تابستان سال جاری با سال گذشته تفاوت محسوسی نداشت، ولی در یکی دو سال قبل، در این موقع از سال، دمای هوا کمتر از ۴۰ درجه بود.

وی درخصوص گرم ترین روز تابستان امسال نیز، یادآور شد: دمای هوا در گرم ترین روز تابستان در سال جاری به ۴۷ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین