جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سیگنال‌های مثبت مسابقات فوتبال و فوتسال در لارستان و ترسیم برنامه آینده

  برگزاری پی‌در‌پی مسابقات فوتبال و فوتسال به شکل کاملاً منظبت و حتی بالاتر از استانداردهای اجرا شده نسبت به بسیاری از نقاط دیگر ایران در لارستان، این نگاه را…

 

برگزاری پی‌در‌پی مسابقات فوتبال و فوتسال به شکل کاملاً منظبت و حتی بالاتر از استانداردهای اجرا شده نسبت به بسیاری از نقاط دیگر ایران در لارستان، این نگاه را ترسیم می‌کند که می‌بایست افق دیدمان را به سطح گسترده‌تر بدوزیم.

به گزارش میلاد لارستان، پیشینه ورزش لارستان به ویژه در رشته فوتبال و فوتسال در بُعد منطقه‌ای، تقریباً خوب بوده است اما عدم داشتن برنامه منسجم نتوانسته آنگونه که شاید و باید آن را بسط و گسترش دهد.

طی سالیان اخیر و پس از برگزاری بسیار موفق و چشم‌نواز مسابقات فوتسال جام رمضان از سوی هیئت فوتبال لارستان در مجتمع مدرن طوبی شهر لار که موجب اقبال گسترده عمومی و به تبع آن رسانه ملی شد، جرقه‌ای بوجود آورد تا پس از آن برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات در سطوح منطقه‌ای و بین استانی در لارستان افزایش یابد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ جام بزرگ، با کیفیت، باکلاس و منظم در قالب جام رمضان، جام خلور و جام تلاش خور برگزار شده که اجرای هر یک از آن از عهده بسیاری از شهرهای کشور خارج است چراکه برگزاری اینگونه مسابقات نیازمند بودجه، فضای فیزیکی مناسب و تیمی کار بلد است که خوشبختانه در لارستان همه این موارد به نحو مطلوب وجود دارد.

در یک نمونه بارز که حتی فدراسیون فوتبال کشور سالهاست از تأمین آن عاجز بود، تجهیز ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی سطح یک فوتبال به VAR است که خوشبختانه با همت و تلاش مسئولان برگزاری هم فوتبال و هم فوتسال برای نخستین‌بار به شکل پیشرفته در لارستان مورد استفاده قرار گرفت.

استقبال تیم‌های شهرهای مختلف با دعوت از بازیکنان تیم‌های ملی یا لیگ‌برتری برای حضور در تیم‌ها و شرکت در مسابقات، نشان از کیفیت بالای مسابقات برای متقاعد شدن آنان جهت شرکت در بازی‌ها شده است.

حضور چشم‌گیر هواداران در ورزشگاه‌ها برای دیدن از نزدیک بازی‌ها، یکی دیگر از مهمترین امتیازات مسابقات برگزار شده است. از دیگر سو پخش زنده مسابقات، آنهم با چند دوربین، همراه با گزارش، یکی دیگر از ابتکارات بی‌نظیر جام‌های برگزار شده در لارستان است.

برپایی مراسم‌های باشکوه افتتاحیه و اختتامیه، نورپردازی، نورافشانی، سکوی اهدای جوائز شکیل، تقدیم کاپ‌های ارزشمند و هدایای نفیس، انتخاب بازیکنان برتر و غیره نشان از دید باز برگزار کنندگان است.

همه موارد گفته شد تا به اینجای مطلب برسیم. این همه پتانسیل همراه با ایده‌های نو، زیرساخت‌های ورزشی کم‌نظیر مثل ورزشگاه‌های مدرن، تجهیزات نوین همچون VAR، مدیران کاربلد، بازیکنان و تیم‌های دارای انگیزه، سرمایه مالی کافی و ده‌ها دلیل دیگر، می‌تواند بهانه اقناع کننده‌ای برای برخورداری لارستان از تیم لیگ‌برتری فوتبال یا فوتسال در سطح یک کشور است.

آنچه که لازم است مورد توجه باشد، ورود مسئولان و در رأس آن اداره ورزش و جوانان لارستان و هیأت فوتبال لارستان به عنوان متولیان اصلی ورزش و فوتبال در راستای برنامه‌ریزی درخصوص عملی کردن ایده فوق که اتفاقاً خواسته اغلب ورزشکاران و فوتبال دوستان است، اقدام شود.

برگزاری جام‌های بزرگ ورزشی هرچند دارای اثرات مثبت و به ویژه سرگرمی جوانان و نوجوانان برای برهه خاصی می‌شود اما به طور قطع داشتن یک تیم لیگ برتری مزایای بسیار چشمگیرتری دارد.

در پایان بار دیگر از دلسوزی خیرین، ورزشکاران، مدیران، بازیکنان و همه کسانی که در راستای شور و شوق در سطح منطقه لارستان تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم نوشته فوق گامی مثبت و راهگشا برای آینده بهتر فوتبال و ورزش این خطه که لایق بهترین هاست، باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین