سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای مانور مدیریت صحنه در خودکشی+تصاویر

مانور مدیریت صحنه در خودکشی در محل پارک نخل لار و با حضور دستگاه‌های فوریتی اجرا شد. به گزارش میلاد لارستان، مانور مدیریت صحنه در خودکشی با حضور احمد علمدار…

مانور مدیریت صحنه در خودکشی در محل پارک نخل لار و با حضور دستگاه‌های فوریتی اجرا شد.

به گزارش میلاد لارستان، مانور مدیریت صحنه در خودکشی با حضور احمد علمدار معاون سیاسی-امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان در محل پارک نخل و با حضور دستگاه های فوریتی ۱۱۰-۱۱۵-۱۲۵ و ۱۲۳ برگزار شد.

درابتدای این مانور معاونت سیاسی-امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور دستگاههای امدادرسان با اشاره به اینکه موضوع خودکشی یکی از موضاعات حائز اهمیت  در بحث آسیب های اجتماعی است، گفت: آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه هدف به ویژه دانش آموزان ، به عنوان فرداسازهای ایران اسلامی حائز اهمیت است.

معاونت سیاسی-امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به اینکه خودکشی جز ۵ آسیب برتر لارستان درسال ۱۴۰۲ است، آن را حاصل عوامل پیچده زیستی، روانی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد و افزود: مواردی چون افسردگی، غم و ناامیدی، اختلافات حاد خانوادگی، اعتیاد به مواد مخدر، روابط عاطفی و مشکلات تحصیلی از مهمترین عوامل بروز خودکشی است.

وی بر حمایت های اجتماعی- لزوم پایبندی به اعتقادات مذهبی و برقراری روابط یاری بخش با افراد دارای افکار خودکشی تاکید کرد.

علمدار در سخنان خود بررسی دقیق این آسیب ،میزان فراوانی و تحلیل علت آن را امری ضروری دانست و خواستار آموزش توام با پژوهش و تحقیق  به صورت علت‌یابی  و مطالعه موردی در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه  در آینده ای نزدیک موضوع خودکشی به صورت علمی و عملیاتی در کارگروه اجتماعی-فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: از تمامی دستگاههای اجرایی لارستان خواسته می‌شود با دقت خاص و حساسیت پیرامون کاهش این آسیب در سطح لارستان گام بردارند و تمام تلاش خود را در این راه بکار گیرند.

این مسئول لزوم مداخلات موثر و فوری در این موضوع را ضروری دانست و بر رصد و پیگیری وضعیت مراجعین، به ویژه پس از اقدام به خودکشی تاکید کرد.

معاونت سیاسی و امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان اضافه کرد: برنامه های  پیشگیرانه با رویکرد آموزش محور  با جامعه هدف جوانان و نوجوانان اجرا شود.

در ادامه خانم باقریه مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه لارستان نیز مطالبی را پیرامون لزوم آموزش در راستای پیشگیری از خودکشی در جامعه هدف زنان بیان کرد.

به گزارش میلاد لارستان، در این مانور که با حضور نیروهای ۱۱۰-۱۱۵-۱۲۵و۱۲۳ برگزار شد ،گروه هنری آیینه به کارگردانی رقیه ارشادی و با هنر آفرینی رومینا حمیدزاده ،حمیده سلطانی و ریحانه حاجیان از دبیرستان هنرهای زیبا صحنه هایی از کودک همسری را به  تصویر کشیدند که خانواده به دلیل فقر مالی دختر خود را مجبور به ازدواج با مردی ۵۰ ساله کردند و این دختر که در اندیشه ادامه تحصیل بود اقدام به خودکشی کرد و دستگاههای امداد رسان لارستان به کمک وی شتافتند.

در ادامه تصاویری از این مراسم را از لنز دوربین علی یگانه لاری می‌بینیم:

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین