سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 30

تشکیل چهارمین جلسه شورای رهنگ عمومی لارستان

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لارستان جهت بررسی و تصویب طرح مقدماتی و پیشنهادی مطالعاتی ( ترویج و ارتقاء مهارت ها و عادات مطالعه در کودکان پیش دبستانی )  در…

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لارستان جهت بررسی و تصویب طرح مقدماتی و پیشنهادی مطالعاتی ( ترویج و ارتقاء مهارت ها و عادات مطالعه در کودکان پیش دبستانی )  در محل فرمانداری ویژه لارستان تشکیل شد.
در شروع جلسه محمد منیری (رئیس کارگروه فرهنگ سیاسی و فرهنگ عمومی پژوهشگاه مرکز مطالعات علوم ) در خصوص چگونگی ایجاد  و گسترش عادت به مطالعه پایدار و توسعه و ترویج کتابخوانی دردانش آموزان دبستانی  و پیش دبستانی به صحبت پرداخت . وی نقش  مهم والدین  و مربیان  ، مدرسه و کتابخانه و… در ایجاد انگیزه و علاقمند کردن کودکان به مطالعه را زمینه ساز و زیر ساخت این مقوله برشمرد . منیری راهکارهای عملی ترویج  و ارتقاء  مهارت و عادات مطالعه در کودکان پیش دبستانی را  با توجه به ماهیت موضوع در پنج مرحله زمینه سنجی  ، امکان سنجی  اجرای برنامه ارتقاء مهارت های مطالعه و عادت کتاب خوانی ، تدوین برنامه برای ارتقاء عادت و مهارت های مطالعه ، سنجش والدین و مربیان آموزش دیده و بررسی و سنجش علاقه به مطالعه در کودکانی که والدینشان دوره های آموزشی مربوط  را گذرانده اند طبقه بندی کرد .

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین نوربخش  نیز طی سخنانی بر آشنایی کودکان با فرهنگ اسلامی به صورت ریشه ای و عمقی تاکید کرد و افزود : والدین موظف  هستند فرزندان خود را طبق فرهنگ اسلامی  تربیت کنند . برای این امر مهم اولین گام باید از خانواده آغاز شود . ما باید در ابتدا خود را مقید به دستورات اسلام کنیم سپس به سراغ جامعه برویم  و برای دیگران طرح و برنامه بریزیم. جامعه نیز با وضع قوانینی برای حفظ شئونات اسلامی بر فرهنگ عمومی تاثیرگذار است . امام جمعه لار ادامه داد : اگر طرح کتابخوانی و آشنایی کتاب  برای کودکان و نوجوانان وجود دارد باید در کنار آن  طرح آشنایی با مساجد و نمازو قرآن  نیز وجود داشته باشد  . مسجد قداستی دارد که روح و روان  انسان را تطهیر می کند . چرا ما نباید فرزندان خود را از کودکی با نماز ومسجد آشنا کنیم ؟ بی توجهی به این مسئله از مشکلاتی است که در فرهنگ عمومی ما وجود دارد

به گزارش میلادلارستان و به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی لارستان همچنین حجه الاسلام دکتر رمضانی ( امام جمعه موقت لار ) در سخنانی کوتاه گفت : خلقت انسان چه  قبل  و چه بعد از آن  همراه با علم بود ه است . انسان موفق انسانی است که با علم سر و کار داشته باشد . اگر جامعه می خواهد مشمول رحمت خدا باشد باید به دنبال علم برود.  در پایان نیز طرح پیشنهادی اجرای راهکارهای عملی جهت ترویج و ارتقاء مهارت ها و عادات مطالعه در کودکان پیش دبستانی با حداکثر آرا اعضای این جلسه به تصویب رسید .

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین