جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد

طی آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار،…

طی آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار، داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، زارع شیبانی رییس دانشگاه فرهنگیان استان فارس، کاظم رحیمی نژادان رییس دانشگاه فرهنگیان لارستان، روسای دانشگاه ها، خیرین، مسئولین، معتمدین و دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد.

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان در سخنانی تاکید کرد: با وحدت و اتحاد و همدلی می شود هر کار غیر ممکنی را ممکن ساخت و برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان لارستان همه دست به دست هم دادند تا این مهم به ثمر بنشیند که مبارک مردم شریف لارستان بزرگ باشد.

داریوش دهقان افزود: دانشگاه فرهنگیان که همان تربیت معلم سابق است، مولود انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و همانگونه که سایر نهادهای انقلابی در حفظ انقلاب اسلامی نقش دارند، دانشگاه فرهنگیان نیز در عرصه تعلیم و تربیت افراد با ایمان و انقلابی، نقش داشته و مسئولیت تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز فرهنگی و آموزشی کلان کشور وظیفه تربیت فرزندان و امیدهای آینده کشور را بر عهده دارند و آموزش و پرورش هم نقش پایه ای دارد و اگر بخواهیم جامعه پیشرفته داشته باشیم نیازمند نشاط و پویایی در این نهاد هستیم.

دهقان در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که در راه اندازی دانشگاه فرهنگیان لارستان تلاش و همت کردند، اذعان داشت: باید جهت گیری لازم در جهت اعتلای دانشگاه فرهنگیان لارستان صورت گیرد و در این خصوص نقش اساتید مهم است چرا که اساتید انقلابی باید میدان‌دار و پیشتاز این حرکت باشند و  اعتقاد قلبی به این نظام و انقلاب و کشور داشته باشند.

در ادامه این مراسم، امام جمعه لار ضمن تقدیر از مدیران استانی و محلی و همچنین خیرین در راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در لارستان، با اشاره به اینکه افتتاح پردیس دانشگاهی لارستان، مهمترین اتفاقی است که می‌توانست برای خطه ما بیافتد، گفت: قرار است در این دانشگاه انسان‌هایی پرورش پیدا کنند که آنان نسل‌های بعدی ما را پرورش دهند.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اذعان به اینکه راه‌اندازی این دانشگاه برای مردم جنوب استان فارس حائز اهمیت است، خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس افزود: شکل‌گیری هسته اولیه این دانشگاه بسیار اهمیت دارد و می‌بایست به شکلی باشد که خروجی‌های این مرکز افرادی عالم، متدین و انقلابی باشد.

وی با خطاب قراردادن دانشجویان و اساتید، با اشاره به اینکه باید در هر چیزی مبنای فکری داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از مواردی که جهان‌بینی و ایدئولوژی خوب و مناسب می‌دهد، آثار شهید مطهری است و انتظار می‌رود مسئولین پردیس فرهنگیان لارستان حلقه‌های مطالعه آثار شهید مطهری تشکیل شود.

در ادامه رییس دانشگاه فرهنگیان لارستان  اظهار داشت: تاسیس دانشگاه فرهنگیان در لارستان، حاصل وحدت نظر و عمل مثلث مسئولان، خیرین و پیگیران بوده و هم‌اکنون نیز همین وحدت نظر و عمل، به علاوه زحمات زایدالوصف کارکنان مجموعه، موجب پیشرفت امور است. از همه مسئولانِ پیگیر، خیرین و کارکنانِ مجموعه تشکر می‌کنم.

کاظم رحیمی نژادان گفت: دانشگاه فرهنگیان کشور دارای یک سازمان مرکزی در تهران است، در مرکز هر استان دو پردیس، یکی دخترانه و دیگری پسرانه وجود دارد و مهم‌ترین ارکان آموزشی دانشگاه فرهنگیان هر استان محسوب می‌شود. این دو پردیس، مراکزی را به عنوان زیرمجموعه خود اداره می‌کنند که در استان فارس، “مرکز سلمان فارسی شیراز” و “زینب کبری کازرون” مراکزِ زیر نظر پردیس دخترانه “شهید باهنر شیراز” است و “شهید بهشتی اقلید” و “لارستان” زیرمجموعه “پردیس شهید رجایی شیراز” هستند؛ بنابراین باید بگویم دانشگاه فرهنگیان لارستان، کازرون و اقلید همگی شعبه‌هایی از دانشگاه فرهنگیان فارس هستند و تنها راهِ شعبه‌ای از فارس نبودن در ساختار فعلی دانشگاه فرهنگیان کشور، این است که لار مرکز یک استان باشد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان در لارستان از شهریور ۱۴۰۲ در دفترچه کنکور قرار گرفت و در مهرماه تاسیس شد. آنچه در سال ۹۸ اتفاق افتاد انتقال جمعی از دانشجویان “مرکز شهید مطهری شیراز” به لارستان بود، بدون اینکه نام لارستان در دفترچه کنکور قرار گیرد و بدون اختصاص هیچ بودجه یا نیروی کار از طرف سازمان مرکزی به لار، حتی اجازه نصب تابلو هم نداشتند، البته نکته مثبت انتقال دانشجو به لار در آن زمان، ورود خیرین شهر لار به موضوع و خریداری شدن امکانات قابل توجهی برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان لارستان بود، اما روند واقعی راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در لارستان از سال ۱۴۰۱ با تغییر مسیر پیشین و قرار گرفتن نام لارستان در دفترچه کنکور در شهریور ۱۴۰۲ و اختصاص کد رشته مخصوص دانشگاه فرهنگیان به شهر لار و پس از آن گرفتن مجوز برای به‌کارگیری کارکنان و پذیرش دانشجو و… بود.

رحیمی نژادان تاکید کرد: اگر بخواهیم کلمه بازگشایی را به کار ببریم باید بگوییم دانشگاه فرهنگیان در لارستان، پس از ۳۰ سال بازگشایی شد، چراکه مرکز تربیت معلم لار در سال ۱۳۷۲ منحل شد.

وی بیان کرد: در این مرحله، ۷۰ دانشجو در رشته آموزش ابتدایی به لارستان اختصاص داده شد. حدود ۱۵۰ نفر از مهارت‌آموزان ماده ۲۸ نیز از شهرستان‌های پنج‌گانه حوزه لارستان بزرگ و نیز شهرستان‌های جهرم، فسا، داراب، زرین‌دشت، قیر و کارزین، لامرد و مهر در لار مشغول گذراندن پودمان‌های تخصصی هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان لارستان خاطر نشان کرد: خیرین از سال ۹۸ با تشکیل انجمنی، امکانات اولیه تاسیس دانشگاه را آماده کرده بودند و در حال حاضر نیز جمعی از این بزرگواران ما را یاری می‌کنند و باید اذعان کنم که بدون یاری و همراهی خیرین، راه‌اندازی دانشگاه ممکن نبود.
وی گفت: استادان از طریق انجام مصاحبه و اخذ شناسه تدریس دانشگاه فرهنگیان به کار دعوت شده‌اند و تماما بومی لارستان هستند.
رحیمی نژادان  افزود: ما در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. در صورت همکاری مسئولانِ لارستان، قصد احداث یک پردیس بزرگ برای برادران و خواهران در لارستان را داریم و اخذ مجوزها و رشته‌های جدید نیز در دست پیگیری است.

در پایان کورش زارع شیبانی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس با تبریک به دانشجو معلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: در عصر خانواده زدایی و مدرسه زدایی که تلاش دشمن خانه‌های بی مادر و مدارس بی معلم است جایگاه معلمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس تصویب کردند که دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ درصد افزایش دانشجو داشته باشد، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مصوبه فراهم شود.

زارع شیبانی گفت: اگر مشکلات اولیه دانشگاه فرهنگیان فارس حل شود، برنامه‌های زیادی برای موضوعات مد نظر سند تحول دارد، چنانکه طرح “جهاد تربیتی” از سوی ما ارائه و در بین دانشگاه های مختلف اول و الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها شد.

به گزارش میلاد لارستان، دانشگاه فرهنگیان در شهرجدید لار کنار میدان علم و فناوری قرار دارد.

 

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دانشگاه فرهنگیان لارستان افتتاح شد”

  1. از جویم. فارس. شیبانی گفت:

    ایشان آقای رحیمی بخاطر تعصبات زیادی که به شهر لار. دارند وان. را محور همه مناطق ومراکز. میدانند دانشگاه فرهنگیان. را به استانداری. لار. تبدیل. میکنند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین