شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

۴۰۰ سرباز در لارستان کسر خدمت گرفته‌اند/اعطاء ۶ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به بسیجیان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر از امتیاز کسر خدمت بسیج بهره مند شده اند، گفت: با اعطا ۶ میلیارد تومان…

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر از امتیاز کسر خدمت بسیج بهره مند شده اند، گفت: با اعطا ۶ میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۱۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، سرهنگ پاسدار عیسی افسری در آستانه هفته بسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بعد از سال ۱۹۴۸ که رژیم صهیونیستی را در منطقه فلسطین مستقر نمودند رژیم نامشروعی ایجاد شد تا بر منطقه خاورمیانه تسلط یابد و یهود را جامع عمل بپوشاند، اظهار داشت: بعد از استقرار رژیم صهیونیستی چند جنگ با اعراب رخ داد که اسراییل پیروز شد و تبلیغاتی در جهت شکست ناپذیری این رژیم صورت گرفت اما بنا بر آیه ۱۴ سوره حشر به ترس و اضطراب قوم بنی اسراییل اشاره شده است، بنی اسراییل فکر میکنند نژاد و آیین برتر هستند اما این موارد دروغی بیش نیست.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با تبلیغ تکنولوژی خود می‌ خواهد نشان دهد که علاوه بر قدرت نظامی از لحاظ تکنولوژی نیز قدرتمند است اما در طوفان الاقصی نشان داده شد که گنبد آهنین تبلیغی بیش نبوده است، افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی به خاطر شکست های خود به دنبال کودک کشی و حمله به بیمارستان رفته است اما امروزه بیداری جهان دارای وسعت بیشتر و تمام دنیا را فراگرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با اذعان به اینکه الان وجدان های بشری بیدار شده و این اتفاقات را محکوم می نماید، تصریح کرد: حماس نشان دهنده مردمی است که سالها به آنها ظلم شده و هر فلسطینی یکی از اعضای حماس به حساب می آید و فلسطینیان مقاوم هستند.

این عضو شورای تأمین لارستان بسیج را یک تشکل مردمی با درونمایه های اعتقادی و مذهبی دانست که دارای بعد نهادی و انعطاف پذیر است، خاطر نشان کرد: در زمان جهان از هر قشری عضو بسیج بوده و بعدها همین افراد جزو ژنرال های درجه یک دنیا شدند.

سرهنگ افسری با بیان اینکه بسیج در زمان جنگ بصورت نظامی عمل می کند اما زمان صلح رفتار بسیج فرق می‌کند، ادامه داد: بسیج سیاست مدار است اما سیاست کاری نمی کند و تمام افرادی که ایران را قبول دارند می توانند عضو بسیج شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با اشاره به اینکه بعد از جنگ بسیج به دنبال خدمت کردن بوده است، عنوان کرد: در هفته بسیج بیش از ۱۶۰ برنامه در منطقه اجرا خواهد شد که از جمله آنها یادواره شهدای پایگاه اسلام زاده، همایش تجلیل از بسیجیان نمونه عمادشهر، دهمین یادواره شهدای لطیفی با حضور نویسنده کتاب ( پایی که جا ماند)، غبار روبی قبور مطهر شهدا، حضور حلقه های صالحین در نماز جمعه و گزارش فعالیت ها در این برنامه، تجمع اقتدار بسیجیان و صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه در هفته بسیج ۴۵ گروه جهادی جهت عملیات جهادی و مردم دوستی تحت عنوان رزمایش جهادگران فاطمی ۳ به مناطق اعزام خواهند شد، یادآور شد: بسیج دارای عرصه‌های مختلفی است که هر کس بنا به علایق خود می تواند عضو این تشکل شود.

سرهنگ افسری با برشمردن خدمات ارائه شده به بسیجیان گفت: یکی از خدماتی که به بسیجیان ارایه می گردد کسری خدمت سربازی ویژه برادران است که در دو سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر از این امکان بهره مند شده اند.

وی از صدور  کارت ایثار برای حدود ۱۰۲۲ نفر از رزمندگان خبر داد و افزود: امروز در بسیج کارها سامانه ای شده است و افراد بنا بر علاقه مندی خود سازماندهی می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان یکی دیگر از فعالیت های بسیج گشت محله محور دانست و با بیان اینکه در تور های ایست و بازرسی نیز بسیجیان فعال هستند، تصریح کرد: با این امنیت هاست که کمترین آسیب به کشور وارد می شود و ما بدنبال آماده نمودن جوانان کشور برای روز مبادا هستیم و باید همیشه هوشیار بود.

وی با اذعان به اینکه در عرصه جهادی طی دو سال گذشته اقدامات مهمی از جمله حدود ۳۰ هزار مورد کمک مومنانه به محرومان با کمک خیرین، اعطا ۵۷ سری جهیزیه، اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۶۰ نفر با اعطا ۶ میلیارد تومان تسهیلات، بازسازی ۴۳ منزل محرومین، ساخت ۱۵ منزل و ۵ مورد نیز ساخت مسکن با مشارکت کمیته امداد صورت گرفته است، عنوان کرد: در بحث آب بالغ بر ۲۵ کیلومتر خط لوله تعویض یا تعمیر گردیده تا مردم به آب سالم دسترسی داشته باشند و چاه شماره ۲ عمادشهر برای آبرسانی مناسبت تر به روستاهای این بخش در امسال تجهیز گردید و ۱۶ مخزن پلاستیکی نیز بین روستاهای دارای تنش آبی توزیع گردید.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با تأکید بر اینکه بسیج با کار جهادی خود و با استفاده از امکانات خود و خیرین هزینه های دولت را کاهش داده است، گفت :۱۸ کیلومتر راه روستایی توسط بسیج نیز صورت گرفته است.

این مسئول از ایجاد یک قرارگاه پهنه ای جهادی در لارستان خبر داد و یادآور شد: در این قرارگاه با استقرار امکانات مختلف در مواقع ضروری گروه های جهادی امکانات را در دسترس خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت اجتماعی و در جهت برخورد با ناملایمات اجتماعی تعداد ۶۰ جلسه کارگاهی مشاوره طلاق، تعداد ۳۰ مورد کارگاه پیشگیری از طلاق، حمایت از تشکل های مردم نهاد به تعداد ۳ مورد، حمایت از ۵۰ نفر از بیماران دچار اعتیاد، شرکت ۹۰ نفر در کارگاه پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است، تصریح کرد: ما موفق شدیم از ۱۷ پرونده حوزه طلاق ۱۳ پرونده را رفع و رجوع کنیم و خانواده ها صلح و سازش نمودند. همچنین یک مرکز مشاوره بزودی در جهت حمایت از خانواده ها و حتی ارتقا تحصیلی استقرار پیدا خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار افسری با بیان اینکه در حوزه عمرانی با کمک خیرین کانون بسیج جوانان لارستان با ۷۰۰ متر مربع زیربنا اماده سازی شده است، خاطر نشان کرد: همچنین مدرسه تمدن سازان با اهداف تربیتی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز آفرینش های بسیج با کمک خیر و دولت مورد بهره برداری قرار گرفته تا جوانان بنا بر توانمندی خود در حوزه های رایانه ای در این مرکز مشغول به فعالیت شوند، گفت: در محوطه شهدای گمنام شهرجدید یک حسینیه بزرگ در حال آماده سازی است.

فرمانده سپاه لارستان با ابراز خرسندی از اینکه طی سالهای اخیر در جشنواره استانی اسوه پایگاه های لارستان خوش درخشیدند و امسال سه پایگاه شامل؛ دو پایگاه برادران و یکی خواهران در نمایشگاه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند و می توان گفت بخوبی نیز درخشیده اند، اضافه کرد: طی امسال یک درمانگاه جهت خدمت رسانی به بسیجیان کلنگ زنی شده است که در تلاشیم با آورده ۵ میلیارد تومانی خیر بصورت پنجاه پنجاه با موسسه درمان بسیجیان این درمانگاه به نتیجه برسد.

افسری با تأکید بر اینکه سعی خواهیم کرد خدماتی که در لارستان وجود ندارد در درمانگاه بسیجیان ارائه کنیم، بیان کرد: ایده ما برای لارستان این است که هر فعالیتی باید در شأن این مردم باشد.

در ادامه فرمانده سپاه لارستان در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه تکمیل سوله صالحین بخش صحرای باغ پیگیری های آن صورت گرفته و بزودی سازه پیش ساخته از شیراز به این بخش منتقل خواهد شد، افزود: ما سعی می کنیم هر زمان و در هر قالبی که مردم نیازمند کاری هستند از طریق بسیج و گروه های جهادی این نیازها را در حد امکان بر طرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج در حوزه های مختلفی همچون پزشکی، حقوقی و حتی آرایشگری در مناطق محروم وارد شده است، تصریح کرد: در بحث جاده روستی استاس پیگیر قیر رایگان هستیم که امیدواریم با حل این مسکل این جاده را ادامه و تکمیل کنیم.

افسری با تأکید بر اینکه در بحث انتخابات آنچه سپاه پیگیر است برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم با استفاده از روشنگری است، یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم است تا مردم پای صندوق های رای حضور پیدا نکنند. مشارکت حداکثری امنیت و اقتدار ملی به همراه خواهد داشت.

وی درباره رونق مساجد با بیان اینکه به دنبال رونق بخشیدن به مساجد هستیم، بیان کرد: در برخی محلات شوراهایی تشکیل شده که شورای محله با محوریت مساجد به دنبال حل مشکلات محله می باشند و امیدوار هستیم با رصد مشکلات یکی پس از دیگری آنها را حل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی کارگاهی در بالاده بیرم جهت خیاطی آماده بهره برداری است، عنوان کرد: مکان های در اختیار بسیج قرار دارد تا در اختیار صاحبان مشاغل قرار بگیرد تا بتوانند درآمدزایی داشته باشند و در بحث مشاغل خانگی سعی کرده ایم‌با ادارت هم افزایی نماییم و مشکلات اصناف را تا حد ممکن حل نماییم.

وی با اذعان به اینکه تعداد بسیجیان ما طی سالهای مختلف رو به افزایش است، ادامه داد: یکی از پیگیری ها بحث سینما آزادی است و با چند خیر در حال رایزنی هستیم اما چون این مکان ملکی به حساب می آید و دارای ضوابط خاصی است و نمی توان به جایی واگذار کرد و از طرفی می دانیم که این مکان دارای نوستالژی برای مردم است و قصد نداریم با تغییر کاربری خاطرات مردم را از بین ببریمو سیاست حال حاضر ما تکمیل پروژه های نیمه تمام و در ادامه تعریف پروژه های جدید است.

سرهنگ افسری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که بسیج را یک نهاد خشن معرفی نماید اما در زمان اوج اعتراضات سال گذشته حتی یک شکایت علیه بسیجیان نداشته ایم، گفت: بسیج و مردم با هم هستند و یکدیگر را دوست دارند و تا بحال کسی به ما شکایتی نکرده که یک بسیجی با کن رفتاری بدی داشته اما حتی اگر این اتفاق بیافتد دستگاه های نظارتی ما سریعا به آن رسیدگی خواهند نمود.

فرمانده سپاه لارستان با تأکید بر اینکه ما به دنبال احترام به سلایق مختلف پایگاه های بسیج هستیم و به مراکز این اجازه را می دهیم در حوزه های دلخواه رشد پیدا نمایند، تصریح کرد ؛ به همین دلیل است که اولین شهرستان کشور که امتیاز مرکز آفرینش های هنری بسیج را کسب نموده شهرستان لارستان بوده است زیرا پایگاه های مقاومت ما در حوزه دیجیتال فعال بوده اند.

سرهنگ افسری با اذعان به اینکه در بحث علم آموزی تلاش ما این است که برنامه های اجرایی بسیج در زمان هایی باشد که به درس دانش آموزان لطمه وارد نشود، یادآور شد: در کنار این حلقه های صالحین علمی ایجاد شده تا دانش آموزان تقویت شوند که یک نمونه آن در پایگاه یاران امام گروه نوجوان پلاس ایجاد شده که در بحث رباتیک برای دانش آموزان کلاس ترتیب داده است یا در پایگاه شهید خوشه چین گروه های تحصیلی حلقه های صالحین را اداره می کنند که بحث درسی می کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین