چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

گفت‌وگو با اولین لارستانی دارنده کارت عضویت جهانی کاراته

  خبرنگار میلاد لارستان گفت و گویی با اولین دارنده کارت عضویت جهانی کاراته در لارستان و  داور و مربی رسمی فدراسیون کاراته انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:…

 

خبرنگار میلاد لارستان گفت و گویی با اولین دارنده کارت عضویت جهانی کاراته در لارستان و  داور و مربی رسمی فدراسیون کاراته انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

لطفاً خود را معرفی کرده و به اختصار درخصوص رزمه کاری‌تان توضیح دهید:

نرجس باغبانی متولد ۱۳۷۹ در شهر لار و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز هستم. از ۸ سالگی در رشته های مختلف ورزشی، از جمله: والیبال، بسکتبال، تکواندو، کونگ فو و دفاع شخصی کار کرده ام و نهایتا وارد حیطه کاراته شده ام، استعداد خودم را در این رشته دیدم و مجدانه فعالیت داشته ام.

 

در این مدت عضو تیم ملی کاراته دانشجویی و قهرمان چندین دوره مسابقات کشوری و استانی شدم.

ناگفته نماند که در چهارده سالگی به دلیل آسیب دیدگی کتف با تجویز پزشک باید از فعالیت ورزشی کناره گیری می کردم ولی از آن جایی که نمی توانستم ورزش را به کلی کنار بگذارم، پس از یک وقفه چهار ساله مجدد فعالیت در این رشته را از سر گرفته و در ادامه کار مربیگری را آغاز کردم.

در حال حاضر دارنده کمربند دان دوسلام.‌اینجا بعد از کمربند دان دو رشته پرشین کیو کوشین، و داور و مربی رسمی فدراسیون کاراته هستم.

 

چطور شد که به حیطه کار مربیگری وارد شدید؟

کار مربی گری را ابتدا در شهر اوز شروع کرده و هم اکنون در لار مشغول به فعالیت می باشم. شاگردان من که از شهرستان های اوز، گراش و لار هستند، دارنده چندین عناوین قهرمانی استانی و کشوری و موقعیت راهیابی به مسابقات جهانی هستند که شامل ۴۰ مقام قهرمانی می شود از جمله؛ ۱۷ نفر مقام اول، ۱۵ نفر مقام دوم و ۸ نفر دارنده مقام سوم شده‌اند.

در بهمن ماه به اتفاق شاگردانم که دارای مقام اول قهرمانی کشوری هستند در مسابقات جهانی کاراته شرکت خواهیم کرد.

 

چرا تا کنون فعالیت های شما کم‌تر دیده شده است؟

شاید اشتغال به تحصیل یکی از دلایل دیده نشدن بوده است. چهار سال کارشناسی را طی دو سال و نیم گذرانده و در حال حاضر به عنوان استعداد درخشان و رتبه برتر دانشگاه هستم و طبق سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون وارد دانشگاه شده ام.

 

در لارستان چند مربی کاراته فعال هستند؟

در کلِ شهرستان لارستان ۱۵ مربی خانم و آقا در سبک های آزاد و کنترلی فعالیت دارند.

 

کارت عضویت جهانی کاراته شما چه مزیتی دارد؟

در حال حاضر اولین دارنده کارت عضویت جهانی کاراته در لارستان هستم، برای راهیابی به مسابقات جهانی تیم ملی منتخب این سبک و برای ورود به سایر کشورها، این کارت عضویت، شناسنامه و کارت ملی ما محسوب می شود، بدون شک صدور کارت های جهانی شامل هزینه هایی می‌شود اما بسیار ارزشمند است.

با استفاده از امتیاز کارت عضویت و سهمیه خودم برای هفت نفر از قهرمانان که راهیابی به مسابقات جهانی دارند، جهت صدور کارت عضویت اقدام کرده و درخواست داده ایم که خوشبختانه صادر شده و بزودی به دستمان خواهد رسید.

 

آیا در رشته‌های دیگر ورزشی ورود کرده‌اید؟

اولین بانوی کشتی‌گیر در شهرستان هستم که مقام دوم استانی کشتی آلیش بانوان را کسب کرده ام و ضمن حضور در اردوها، در کنار قهرمانان و اعضای تیم ملی کشتی آلیش بانوان کشور تمرین داشته ام.

در حال حاضر رئیس کمیته اجرایی هیات کشتی لار در حوزه بانوان هستم.

 

نظر شما درخصوص سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند؛ تحصیل، تهذیب،ورزش چیست؟

ما این حرف را سرلوحه کار خویش قرار داده ایم، زیرا همه چیز در کنار هم خوب و زیبا است. آنچه برایم بسیار اهمیت دارد این است که بچه‌های لارستان در کنار تحصیل در زمینه های ورزشی نیز بدرخشند، بسیار ناراحت کننده است که نوحوانان با استعداد درگیر روزمرگی باشند و ظرفیت هایشان هدر برود. در همین راستا طرحی با عنوان “استعدادیابی در مدارس” در حال اجرا داریم.

فرقی ندارد که دانش آموزان از چه قشری باشند ما به صورت رایگان رشته های ورزش را به آنها آموزش می‌دهیم.

 

نظر شما در راه کسب موفقیت:

تا کنون با وجود تمام مشکلات کوتاه نیامده ام و حتی گاهی برای اینکه شاگردانم از مسابقات جا نمانند شبها در محیط های باز با آنها تمرین داشته ام. معتقدم اراده مهمترین اهرم کسب موفقیت است، ضمن اینکه معمولاً از اهدافم صحبتی نمی‌کنم چون به این جمله اعتقاد دارم که “به عمل کار برآید به سخنرانی نیست”. اما همه اهدافم برایم مشخص و واضح هستند و با تمام وجود در مسیر دستیابی به اهدافم حرکت می‌کنم.

 

چرا ذهنیتی که عموم مردم جامعه نسبت به ورزش‌های رزمی دارند این است که افراد فعال در این رشته‌های ورزشی، دارای شخصیت‌های خشنی هستند؟

ممکن است عموم مردم افراد فعال در این رشته ورزشی را افرادی پرخاشگر بدانند اما در حقیقت، این طور نیست.

کاراته نه تنها ورزشی خشن نیست بلکه روحیه لطیف همراه با بزرگ منشی را در هنرجو پرورش می‌دهد. کاراته مثل بقیه رشته ها یک هنر است، فعالیت در این رشته ورزشی عزت نفس انسان را گسترش می دهد. در این راستا یاد گرفته ام که چگونه صبور باشم و با سختی‌های زندگی مقابله کنم.

کاراته باعث شد که شخصیتی آرام، سالم و مستقل در من شکل بگیرد. همانگونه که اکنون من نیز شخصیتی خشن ندارم و کاملاً مخالف خشونت هستم و به همان اندازه که به کاراته علاقه دارم، از مطالعه کتاب و درس خواندن لذت می برم. هر کدام از این کارها در شرایط خاص باعث آرامش روحی و تمرکز ذهن می‌شود.

 

سخن پایانی:

از حمایت ها و همکاری های آقای طیبی رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان تشکر می‌کنم. اکنون در شهر لار، مشغول مربیگری هستم و امیدوارم تمام شاگردانم پیشرفت کرده و در میادین جهانی بدرخشند.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین