سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 29

مریدی از راه اندازی مرکز مطالعات هنر مقاومت در فارس خبر داد

آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس طی سخنانی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب…

آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس طی سخنانی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های کلان فرهنگی در قالب

انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند. امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازبینی مجدد قانون اساسی دیده نشده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند این غفلت را باید به شکلی جبران کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در اصول قانون اساسی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس شورای فرهنگ عمومی را چهره بارز فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان کرد: ارشاد اسلامی قبل از انقلاب صبغه خوبی نداشت و به همین خاطر تغییر نام پیدا کرد و حتی تا مدتی تعطیل بود و در این تعطیلی اصلاح و بازسازی شد.

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ بسیار حساس باشیم، تصریح کرد: همه چیز یک جامعه فرهنگ آن جامعه است و حیات، رشد و بالندگی جامعه در دامن فرهنگ شکل می‌گیرد. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نگرانی‌های امام راحل در عرصه فرهنگ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در عرصه فرهنگ خیلی نگران هستند و این نشان می‌دهد در عرصه فرهنگ خوب کار نشده است.

آیت‌الله ایمانی با بررسی شرایط فرهنگی خاص استان فارس تاکید کرد: مسئولیت ما در استان فارس قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

وی یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب در استان فارس فرمودند: دشمن در گذشته از طریق اباهی‌گری فرهنگی و شکستن حریم اعتقادات مردم، سعی در آسیب‌رساندن به فرهنگ فارس داشت.

امام جمعه شیراز گفت: دشمن در گذشته در استان فارس سرمایه‌گذاری زیادی کرد و مسئله فرهنگ را مورد توجه داشت و این دشمنی‌ها تا جایی پیش رفت که حتی علمای بزرگی را در فارس در یکی دو قرن اخیر سوزاندند و زنده زنده به آتش کشیدند، اما مردم استان در مقابل این افکار ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: تجلی تقابل دشمن و مردم استان فارس به خوبی در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله و جشن هنر شیراز مشهود بوده است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه بعضی از اوقات مومنان شرایط را به درستی درک نمی کردند و نمی‌کنند، گفت: در این اوضاع و احوال مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتی مهم و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر و در مقابل انقلاب و رهبری دارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور چشمگیر مردم و جوانان فارس در دفاع مقدس، تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌های دشمن در دور کردن مردم استان از اعتقادات دینی، استان فارس شهدای زیادی در مقایسه با سایر استان‌ها تقدیم انقلاب کرده است و از لحاظ تعداد جانبازان، آزادگان و رزمندگان در مقایسه با سایر استان‌ها همواره پیشرو بوده است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: عمق ایمان مردم شیراز زیاد است و ایمان مردم شیراز اقیانوسی ژرف و عمیق است و عمق ایمان پاک و زلال مردم همواره چشمگیر و تاثیرگذار بوده است.

وی ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید و بیش از ۳۰۰ روحانی شهید و چند هزار نفر جانباز و آزاده را از نشانه‌های دینداری مردم فارس دانست و افزود: چه از نظر انفاق مالی و چه انفاق جانی مردم استان همواره در صحنه حضور داشته‌اند.

مرکز مطالعات هنر مقاومت در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز حمایت آیت‌الله ایمانی از فرهنگ و پاسداشت آن را سبب فخر و مباهات اهالی هنر و فرهنگ دانست و صمیمیانه از ایشان تشکر کرد.

بهزاد مریدی شروع به کار معاونت قرآنی را از برنامه‌های آتی خود برشمرد و اهمیت آموزش و پژوهش را در این عرصه یادآور و خواستار توسعه فعالیت‌های قرارگاه قرآنی در استان فارس شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در حوزه دفاع مقدس و هنر مقاومت کارهای بسیاری انجام شده و کارهای بسیار دیگری نیز باید انجام شود.

وی راه‌اندازی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی هنر مقاومت به ریاست آیت‌الله ایمانی را پیشنهاد کرد و افزود: حرکت‌های جزیره‌ای مثمر ثمر نیست و حضور تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در این مرکز می‌تواند مفید باشد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بنیاد فرهنگی هنر مقدس را از برنامه‌های بعدی خود برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید حول محور هویت دینی باشد و هنرمندان باید در این عرصه مقدس وارد شوند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین