یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شعار به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذار را جذب کند

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس گفت: نباید صرفا با شعار فضا را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه صنعت گردشگری ایجاد کرد. سیدخلیل رضائیان یکشنبه ‌شب در آیین گرامیداشت…

خبرگزاری فارس: شعار به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذار را جذب کندمعاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس گفت: نباید صرفا با شعار فضا را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه صنعت گردشگری ایجاد کرد. سیدخلیل رضائیان یکشنبه ‌شب در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری در سخنانی اظهار داشت:

اقتصاد مقاومتی باید متناسب با وضعیت نسبی هر منطقه و در تمام ابعاد مختلف عمرانی، اقتصادی، صنعتی و گردشگری شکل گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح آمایش نیز باید در قالب سرمایه‌گذاری متناسب با مزیت‌های دینی و موقعیت گردشگری هر منطقه عملیاتی شود.

این مسئول تصریح کرد: نهادینه شدن صنعت گردشگری مذهبی، میراثی، سلامت و تاریخی باید با برنامه‌ریزی‌های مدون از سوی متولیان اجرایی شود تا شاهد جذب گردشگر در ایران اسلامی به‌ویژه استان فارس باشیم.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار فارس بیان داشت: طرح جامع گردشگری که در سال گذشته نسبت به آن بی‌توجهی شده بود باید به‌روز و در راستای طرح جامع‌محوری اجرایی شود.

رضائیان اضافه کرد: برای رونق صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه باید استعلام‌های غیرضروری و دست‌وپاگیر اداری حذف شود و بستری فراهم شود تا سرمایه‌گذار با خیالی آسوده در این صنعت سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بر این باور هستیم که گردشگری صنعتی پاک و دارای اشتغالزایی عادلانه است، افزود: باید به معضلات و مشکلات پیش روی این صنعت خارج از نوبت رسیدگی شود.

این مسئول بیان کرد: برای رونق گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران باید ماهی یک‌بار کارگروه‌هایی در استانداری تشکیل شود و گام‌های مؤثر سازنده‌ای را در این زمینه برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس نیز در این آیین در سخنانی اظهار داشت: با تعامل و همکاری بخش خصوصی به‌ویژه استانداری فارس فعالیت‌های چشمگیری در زمینه توسعه صنعت گردشگری صورت گرفته است.

مصیب امیری گفت: دیدار با امام‌جمعه، مسئولان اجرایی،  تقدیر از هتلداران و متصدیان عرصه گردشگری و نیز تخفیف اقامت در هتل‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی به مناسبت روز جهانی میراث فرهنگی در استان فارس بوده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین