جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

افزایش 12 برابری خدمات پستی در لارستان

رئیس اداره پست لارستان، گفت: در ۵ ماه نخست سال خدمات پستی در لارستان نسبت به ۵ سال گذشته ۱۲ برابر رشد داشته و ۹۸ هزار ترافیک خدمات پستی به…

رئیس اداره پست لارستان، گفت: در ۵ ماه نخست سال خدمات پستی در لارستان نسبت به ۵ سال گذشته ۱۲ برابر رشد داشته و ۹۸ هزار ترافیک خدمات پستی به مردم لارستان ارائه شده است.

اسدالله رستمی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با اشاره به اینکه اداره پست لارستان سعی کرده تا بهترین خدمات را در نزدیک‌ترین محل سکونت مردم به آنها ارائه کند، اظهار کرد: در منطقه لارستان ۶۲ دفتر خدماتی پیشخوان، اعم از دفاتر “ICT” روستایی و شهری ایجاد شده و در این مراکز تمام خدمات پستی ارائه می‌شود و این خدمات در دورافتاده‌ترین روستاهای لارستان نیز از طریق شبکه جامع پستی قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه امسال ۶ دفتر پیشخوان جدید در لارستان تاسیس شده، افزود: ۳ شعبه از این دفاتر در شهر لار و سه دفتر در توابع راه‌اندازی شده و درصدد راه‌اندازی دفاتر “ICT” روستایی جدید نیز هستیم.

 رئیس اداره پست لارستان تصریح کرد: در سطح دنیا شرکت پست به عنوان یک شرکت مادر و تحت سیطره دولت‌ها فعالیت می‌کند و می‌کوشد تا خدمات دولتی را به مردم ارائه کند و براساس سایت جهانی پست “UPU”  یکی از شاخص‌های مهم برای سنجش مدنیت و توسعه هر کشوری شاخصه ترافیک پستی است.

 وی با رد این قضیه که با پیشرفت فناوری‌های الکترونیکی فعالیت‌های پستی به انزوا نمی‌روند، خاطر نشان کرد: براساس آمارهای استخراجی از وب سایت جهانی پست سرانه ترافیکی پستی در ایالت متحده آمریکا به ازای هر نفر هزار و ۲۰۰ بار در سال است که این بدان معنی است که هر شهروند آمریکایی در روز ۳ بار با خدمات پستی سروکار دارد.

 رستمی با تأکید بر سر و سامان دادن ترافیک سرانه پستی در کشور، اظهار کرد: مهم‌ترین دلایل استفاده از پست دنیا ایجاد امنیت اجتماعی، جلوگیری از بوروکراسی اداری، دوری از موازی‌کاری، ارائه سریع‌تر خدمات به مردم، صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه‌ها، تأمین امنیت روانی و کاری کارمندان دولت، کاهش سفرهای غیرضروری، جلوگیری از فساد و غیره است.

 وی با بیان اینکه اجرای ایده انجام نیابتی کارهای مردم در بهره‌مندی از خدمات دولت، توسط پست در لارستان صورت گرفت و پس از آن به سطح استان و کشور تعمیم داده شد، بیان کرد: در این ایده با به حداقل رساندن مراجعات حضوری مردم به ادارات، جلوی هرگونه فساد اداری هم از طرف ارباب رجوع و هم از طرف کارمند گرفته می‌شود و از سوی دیگر کارهای اداری مردم با دقت و سرعت بیشتر و به تبع آن بهره‌وری کارمندان افزایش می‌یابد.

 

رئیس اداره پست لارستان درباره موفقیت این طرح در لارستان، اظهار کرد: در سال‌های نخست اجرای طرح نیابتی در ادارات لارستان، توانستیم براساس توافقات صورت گرفته با اداره ثبت اسناد و املاک لارستان، ۴ خدمات این اداره را به صورت الکترونیکی ارائه کنیم و براساس تحقیقات انجام شده در ماه نخست ۴۰۰ ترافیک رفت‌وآمد ارباب رجوع را کاهش داده و با رضایت ۹۸ درصدی مردم در این طرح جلب شد.

 

رئیس اداره پست لارستان با ابراز خرسندی از شروع طرح نیابتی خدمات دولتی از لارستان، تصریح کرد: اکنون که در سال پنجم اجرای طرح نیابتی در لارستان قرار داریم، ۷۰۰ خدمت اداری در ۸۶ اداره مستقر در لارستان و از طریق سیستم جامع پستی حتی در دورترین نقاط کشور قابل ارائه به مردم است.

 وی با برشمردن مزایای این طرح، افزود: اجرای طرح نیابتی سبب خروج پست از انزوا، افزایش رضایت مردم، کاهش هزینه‌ها، بیمه بودن خدمات، تحویل نتایج در جلوی منزل به ارباب رجوع و غیره می‌شود.

 رستمی یادآوری کرد: در یکی دو ماه گذشته با انعقاد قرارداد با جهادکشاورزی و اداره آب لارستان درباره ثبت‌نام سهمیه سوخت، از ترافیک هزار و ۲۰۰ نفر از کشاورزان و مراجعات چند باره آنان به مرکز شهرستان جلوگیری، حواله‌ها به صورت الکترونیکی صادر و به درب منازل کشاورزان صادر شد و این مهم به عنوان الگو به ۲۹ شهرستان استان فارس ابلاغ و از طرفی مقرر شد در فاز دوم ثبت‌نام سوخت کشاورزان که در مهرماه قرار است در سطح کشور انجام شود طرح صدور الکترونیکی حواله سوخت که نقطه شروع آن لارستان بوده به کار گرفته شود.

 وی با استناد به برخی آمارها درباره ارائه خدمات پستی اداره پست لارستان در سال‌های مختلف به مردم، بیان کرد: در سال ۸۹، ارئه خدمات پستی به مردم از نظر ترافیکی ۷ هزار تا بوده در صورتی که در ۵ ماهه نخست امسال، با رشد ۱۲ برابری نزدیک به ۹۸ هزار ترافیک خدمات پستی به مردم لارستان ارائه شده است.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین