یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بررسی مشکلات کم‌آبی در روستای بریز با حضور مسئولین و معتمدین

مشکلات کم‌آبی در روستای بریز با حضور معتمدین این روستا در فرمانداری ویژه لارستان بررسی شد. به گزارش میلاد لارستان، در تاریخ شانزدهم دی ماه، در پی مشکلات بی آبی…

مشکلات کم‌آبی در روستای بریز با حضور معتمدین این روستا در فرمانداری ویژه لارستان بررسی شد.

به گزارش میلاد لارستان، در تاریخ شانزدهم دی ماه، در پی مشکلات بی آبی روستای بریز، جمعی از معتمدین این روستا در محل فرمانداری لارستان حاضر شده و به اتفاق فرماندار، بخشدار و رئیس اداره آبفا لارستان به گفت و گو نشستند.

در این جلسه موسی طاهری یکی از معتمدین روستای بریز در سخنانی با اشاره به اینکه مدتی است چاه جدید آب مصرفی، با همت خیرین روستا حفر شده اما به دلیل اینکه قبل از بهره برداری نیاز به لایروبی و جدار کشی دارد، هنوز در مدار قرار نگرفته است، اظهار کرد: مشکل کم‌آبی در روستای بریز نه تنها گذران عادی زندگی افراد را با مصائب و مشکلات فراوان مواجه ساخته بلکه سبب مهاجرت برخی خانواده‌ها به نقاط دیگر شده که همین موضوع منجر به کاهش تعداد دانش آموزان و به تبع آن تعطیل شدن برخی از کلاس ها در مدارس این روستا شده است.

وی با بیان اینکه برای تأمین حداقلی آب مصرفی روستا به واسطه چاه های کشاورزی، برخی کشاورزان کشت و کار خود را به حداقل رسانده اند، تصریح کرد: مشکلات بی آبی تمام جوانب زندگی مردم روستا را تحت تاثیر قرار داده و هنوز پس از گذشت ماه ها پروسه بهره برداری چاه جدید آب مصرفی در این روستا بلاتکلیف مانده است.

در همین راستا رییس اداره آبفا لارستان در باب اقدامات انجام شده در خصوص چاه آب مصرفی بریز گفت: مبلغ سه میلیارد تومان توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت در مدار قرار گرفتن این چاه مصوب شده است.

میرپور با اذعان به اینکه اسناد مناقصه برای قرارداد لایروبی چاه که شامل نصب لوله جدار و پمپاژ چاه می باشد، آماده شده و بزودی پیمانکار آن مشخص می شود، افزود: لوله خط انتقال آب ۱۲۵ پلی اتیلن جهت اجرا با پیگیری امور آبفا لارستان و همکاری معاون بهره برداری آبفا استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی جهت ارسال بقیه لوله جدار این چاه نیز از آبفا استان توسط آبفا لارستان انجام گرفته است، اضافه کرد: جهت در مدار قرارگرفتن این چاه بعد از ازمایش پمپاژ طراحی و الکتروپمپ و سایر تجهیزات مورد نیاز چاه نیز مشخص شده و بعد از خرید ارسال خواهد شد.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین