سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 31

هفته سوم ارديبهشت ماه 1380 – شماره 183 (تحقق سيره عملى امام على(ع)-قسمت دوم)

در شماره ۱۸۰ هفته‏نامه ميلاد لارستان پيرامون تحقق سيره عملى امام على)ع( نكاتى آورديم و در نهايت قول داده شد كه در شماره‏هاى آينده توضيحاتى خواهيم داد. يكى از روشهايى كه…

در شماره ۱۸۰ هفته‏نامه ميلاد لارستان پيرامون تحقق سيره عملى امام على)ع( نكاتى آورديم و در نهايت قول داده شد كه در شماره‏هاى آينده توضيحاتى خواهيم داد.
 يكى از روشهايى كه بايد احياء گردد روشن‏تر نمودن و شفاف كردن ارزشهايى است كه براى امام على)ع( به عنوان ارزش مطرح بوده است.
 وقتى به فرماندار آذربايجان مى‏نويسد»فرماندارى تو طعمه نيست بلكه امانتى است كه بر عهده تو نهاده شد« يا به استاندار بصره توجه مى‏دهد كه با ورع و كوشش و پاكدامنى به مشى زاهدانه امام مساعدت نمايد و… به تك‏تك مسؤولين جامعه از بالا تا پايين اعلام مى‏نمايد مسؤوليت را به عنوان امانت بر عهده بگيريد و در اين امانت‏دارى با تمام وجود كوشا باشيد و به دست گرفتن يك مسؤوليت به معنى رسيدن به قدرت و چنگال انداختن در گلوى بينوايان و مستضعفان و بيچارگان نبوده و نمى‏باشد و رفاه خود را در حد متعادل و عمومى پيش بريد. اين نكته مقام معظم رهبرى در پيام اخيرشان در استان گيلان به وضوح بيان فرمودند. آيا مسؤولين جامعه بطور اعم حاضرند بدون هيچگونه چشمداشتى خواسته‏هاى بحق افراد جامعه را با حداقل فاصله زمانى و حداكثر سرعت تحقق بخشند و براى يك كار ساده امروز و فردا نكنند و اشخاص را به اصطلاح در پيچ و تاب مقررات ادارى گرفتار ننمايند.
 على‏بن ابيطالب از بيم يك گرسنه كه در حجاز يا يمامه بى‏شام سر بر بالين نهد برمى‏آشوبد و خود را سرزنش مى‏كند ما براى رفع فقر و تنگدستى در جامعه و ايجاد اشتغال صحيح و نابودى اشتغال كاذب و محو بيكارى چه كرده‏ايم.
 منحص كلام سال گذشته مقام معظم رهبرى پيرامون اصلاحات اين بود كه تبعيض را از بين ببريد. فساد اعم از فساد ادارى يا اجتماعى را علاج كنيد و اشتغال براى جامعه نوپا و جوان ايران اسلامى، ايجاد نماييد اين خواسته چقدر تحقق يافت و تا چه اندازه جامه عمل پوشيد نمى‏گوييم به هيچ وجه كارى انجام نشده كه اين خلاف حقيقت و دور از انصاف است. بلكه توقع عمومى اين است كه با همدلى و همكارى همه مسؤولين اعم از قواى سه‏گانه و نيروهاى بيرون از قواى سه‏گانه كه امكان فعاليت دارند و… كارى كارستان انجام دهند كه هرچه سريع‏تر نيروهاى فعال و جوان جامعه از حالت بيكارى و يأس و سرخوردگى نجات يابد و فعاليت و شوق و اميد در جامعه شكوفا شود.
 مگر سيره عملى امام على)ع( حتى در زمان خلق جز وحدت و انسجام و هماهنگى بوده است؟
 امام على)ع( بنيانگذار وحدت بود در حاليكه حقش غصب نموده بودند چرا دو جناح نسبتاً قدرتمند موجود در جامعه در پى وحدت و انسجام و به اصطلاح امروز نهادينه كردن اصول كلى كه بايد همه به آن پايبند باشند و هيچ كس از آن تخلف نكند نيستند به چه بايد سوگند خورد كه عامه مردم از برخوردهاى خطى و جناحى خسته شده‏اند و خواهان رفع گرفتاريهاى جامعه ايجاد آرامش در خانواده‏ها كم نمودن فشارهاى اقتصادى تأمين امنيت كامل و… مى‏باشند.
 به كه بايد گفت كه جوانان از نبودن كار و فعاليت باب طبعشان به يأس افتاده‏اند اين مسأله وقتى شديدتر مى‏شود كه ببينند كسانى كه بايد به فكر و آينده او باشند در انديشه جناح‏بازى سير مى‏نمايند. به خود آييم و جامعه عزيز و پرعظمت ايران اسلامى را دريابيم.  

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین