یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان

دانشگاه آزاد اسلامی واحـد لارستان که امـروز به لطف الهی یکی از واحد‌های برتر کشور و واحد سـطح یک استانی به شمار می رود، در هیجدهم بهمن ۱۳۶۶  با حداقل امکانات آموزشی و رفاهی راه‌ اندازی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحـد لارستان که امـروز به لطف الهی یکی از واحد‌های برتر کشور و واحد سـطح یک استانی به شمار می رود، در هیجدهم بهمن ۱۳۶۶  با حداقل امکانات آموزشی و رفاهی راه‌ اندازی شد.

اکنون این دانشگاه با بیش از ۴ هزار دانـشـجو، ده‌ها آزمایشگاه و کارگاه‌های تخـصصی ، سالن های کنفرانس و اجتماعات مناسب و خوابگاه ها و امکانات رفاهی عالی و با بهره‌مندی از استـادانی فـاضل و مبرز در واحد مادر و مراکز دانشگاهی تابعه گراش، خنج، اوز، بـیرم و جویم مانند نگینی بر تارک آموزش عالی در جنوب کشور می‌درخشد.

دانشکده علوم انسانی

 

 هم اکنون بیش از  ۲۰۰ اساتید تحت عناوین دستیارآموزشی و هیئت علمی و هشتاد کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی واحــد لارستان و مراکز تابعه خنج، گراش، اوز، بیرم و جویم در صـد رشته تحصیلی از کاردانی تا دکتری تخصصی با این مجموعه بزرگ همکاری دارند که فــعالیت آنان در مجتمع ۲۱ هکتاری کوثر دانشگاه آزاد اسلامی و دیــگر مراکز تابعه در جریان است.مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی لارستان ، دارای مدارس سما در مقاطع ابتدایی و مــتوسطه اول و دوم می باشد که همواره مورد توجه آحاد مردم و نخبگان شهرستان لارستان و‌ حتی شهرستان های مجاور بوده است.

دبیرستان دخترانه سما دوره اول و دوم

استقبال چشمگیر مردم از این مدارس، نشان دهنده فعالیت های درخشان و موفقیت های پی در پی مدارس این مجموعه بزرگ علمی در سطح  استان و منطقه لارستان بزرگ می باشد.

دبیرستان دخترانه سما دوره اول و دوم

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان از واحد‌های فـعال و توانمند مجـری رشته‌های علوم پــزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به شمار می‌رود و سالانه ده‌ها دانش‌آموخته در رشته‌های پرستاری و مامایی به نظام بـهداشت و سلامت شهرستان و استان هدیه می‌دهد و تاکنون بار‌ها مورد تمجید و قـدردانی بورد‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخصوصا در دوران پرمـحنت کرونا قرار گرفته اسـت. این دانشگاه در کنار موفقیت های سترگ علمی از دانشگاه‌های پویا، فعال و موفق استان فارس در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی بوده و سا‌ل‌های اخیر به‌طور مکرر بخاطر فعالیت‌های فرهنگی بین دانشگاه‌های برتر استان فارس قرار داشته است و در بعد آموزشی و  پژوهشی نیز دانشگاه  آزاد اسلامی واحد لارستان در زمره مراکز نظام مند و مورد تقدیر نهاد‌های بالادستی بوده وبا تربیت ۵۰ هزار دانش آموخته شایسته،  هزاران مدیر موفق کشوری، استانی و شهرستانی از جمله مشاوران روسای قوای سه گانه،  مدیران کل، معاونین استاندار و فرمانداران موفـــق، دانشمندان و اساتید برجسته  و  روسای دانشگاه های تـرار اول،قضات پاکدست و صد‌ها دانش‌آموخته در رده‌های بالای کشوری و لشکری، قضایی، تقنینی، سیاسی و دیپلماتیک و مشاوران رؤسای قوای کشور و همچنین قهرمانان ورزشی در سطوح ملی و بین المللی تحویل جامعه علمی و اجرایی کشور داده است.راهبرد این مجموعه عــلمی، راه‌اندازی رشـــته‌های بیشتر و کاربردی تر در مقاطــع مختلف بوده است که امید می‌رود با سرعت گزینش روند ارتقای استادان،راه برای افزایش این رشته‌ها هموارتر شده و جذب حداکثری علاقه‌مندان آموزش و پژوهش شتاب  بیشتری  بگیرد.

کتابخانه مرکزی

با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مراکز رشد این مجموعه علمی و تثبیت و تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی،  فـضای پویای مناسبی از جمله کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد لارستان فراهم شده است.
همچنین با حضور شرکت های دانش بنیان و واحد‌های فناور شهرستان در این واحد دانشگاهی و انعقاد یادداشت تفاهم دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با آنها، نگرش و جهش بیشتری در راستای تشکیل هسته های فناور دانشجویی انجام شده است .
همچنین ارتقاء چند وجهی این مجموعه آموزشی به منظور ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز منطقه و استان در کنار تربیت  فارغ التحصیلان متعهد به ارزش های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف و چشم اندازهای دانشگاه آزاد اسلامی لارستان است که می توان این حرکت رو به رشد را  در این مجموعه علمی به خوبی احساس کرد .
در کـنار راهبرد تـداوم افتخار آفرینی های علمی این مجموعه بزرگ و تحکیم ثبات و اعتلای این بنای رفیع، تاکید ویژه بر مقولات فرهنگی جهت نشر ارزش های الهی و سنت های بومی و ملی با توسل به وجود مبارک حضرت ولیعصر روحی فداه و دو شهید گمنام آرمیده در این مجموعه بزرگ علمی فاخر،در زمره مهم ترین دغدغه های همکاران دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین