پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

شهرک صنایع دستی و دارویی در استان فارس راه‌اندازی شود

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه پزشکی و گردشگری گفت: شهرک صنایع دستی و صنایع دارویی باید در این استان راه‌اندازی شود. سیدمحمدعلی افشانی در گردهمایی…

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه پزشکی و گردشگری گفت: شهرک صنایع دستی و صنایع دارویی باید در این استان راه‌اندازی شود.

سیدمحمدعلی افشانی در گردهمایی سراسری مدیران عالی و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان فارس با همه مزیت‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، متاسفانه در جایگاه توسعه قرار ندارد، اظهار داشت: متوسط نرخ بیکاری کشور حدود ۱۱ درصد بوده اما این نرخ در استان فارس ۱۲٫۱ درصد است.

وی با بیان اینکه استان فارس در حوزه تجارت به عنوان مرکز منطقه جنوب کشور موقعیت خوبی دارد اما از این ظرفیت استفاده نشده است تصریح کرد: شهرک صنایع دستی و گردشگری باید در این استان راه‌اندازی شود تا تولید صنایع دستی در یک شهرک تجمیع شود و گردشگران نیز با فرایند تولید آشنا شوند. همچنین با توجه به موقعیت پزشکی استان فارس لازم است که  شهرک صنایع دارویی نیز در این استان راه‌اندازی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی این دو شهرک فراهم شده‌ و حتی زمین ساخت آن‌ها نیز بازدید شده است از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد که برای راه‌اندازی آن‌ها عنایت ویژه به استان فارس داشته باشد.

وی با تاکید بر واگذاری اختیارات به خود مدیران استانی گفت: دولت باید از بخشی از اختیارات خود دل بکند و اختیارات را به مدیران استانی واگذار کند چراکه در حال حاضر مدیران استانی برای طرح‌های بالای یک میلیارد‌تومان اعتبار قدرت تصمیم‌گیری ندارند.

افشانی با اشاره به مشکلات پیش‌روی صادرکنندگان استان فارس برای ورود به تجارت جهانی بیان کرد: انتظار است که با ساز و کار مناسب بین وزارت خارجه و وزارت صنایع روند صادرات محصولات شتاب گیرد.

وی فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع، ضعف مدیریت واحدهای تولیدی، کمبود نقدینگی، معوقات بانکی و غیره را از جمله مشکلات صنعت استان فارس عنوان و خاطرنشان کرد: بانک‌ها مدعی هستند که طرح‌های ارائه شده از سوی فعالان اقتصادی دارای توجیه فنی و اقتصادی نیستند، بخش خصوصی نیز مدعی است که بانک‌ها از آن‌ها حمایت نمی‌کند و این وضعیت سسب ایجاد فرافکنی در بین بانک‌ها، بخش خصوصی و دولتی شده است.

استاندار فارس با اشاره به تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در این استان گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس نیز مشکلات ۳۲۷ واحد بررسی شد که تاکنون مشکلات ۵۰ درصد واحدها برطرف شده و مشکلات ۳۰ درصد واحدها نیز در دست بررسی و ۲۰ درصد واحدها نیز مشکلاتشان حل نشده است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم وی با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه مشکلات واحدهای صنعتی استان فارس مدیریتی است زیرا کسانی که صنایع را راه‌اندازی کرده‌اند تجربه و تخصص ندارند افزود: اگر همه پول‌های بانک‌ها به این صنایع تزریق شود مشکلات آنها حل نمی‌شود بنابراین باید سیستم مدیریت کیفیت باید در این واحدها اعمال شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین