پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مأمورین راهنمایی و رانندگی با مردم مدارا کنند

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمت کشان این عرصه، از تلاشگران امر راهنمایی و رانندگی، از آنان خواست تا با توجه به…

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمت کشان این عرصه، از تلاشگران امر راهنمایی و رانندگی، از آنان خواست تا با توجه به مراجعات مکرر مردم، حال افراد جامعه را مراعات نمایند و با مردم اخلاق حسنه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ حجه الاسلام والمسلمین سیدمجتبی نوربخش در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر لار با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) به نمازگزاران اظهار کرد: یکی از القاب این امام پنجم شیعیان “باقرالعلوم” به معنی شکافنده علوم است.

وی با تأکید به نقش ویژه امام باقر(ع) در ترویج مذهب تشیع، افزود: این امام بزرگوار با تربیت بیش از ۴ هزار نفر شاگرد و باز کردن علوم مختلف برای آنان، پرده از رموز علمی را برای شاگردان خود برداشتند.

خطیب جمعه لار با بیان اینکه، علوم و دانش بین تمام ائمه اطهار(ع) سینه به سینه منتقل شده است، تصریح کرد: امام باقر(ع) با فراست و ذکاوتی که به خرج دادند، توانستند در زمان درگیری برسرخلافت دو قدرت بنی امیه و بنی العباس، فعالیت کند و روزنه ای از امید توسط امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در گسترش مذهب تشیع را برای مردم روشن کنند.

وی با اشاره به لحظه ورود به قبر و برگشت پذیر نبودن عروج مجدد به دنیا، به نمازگزاران توصیه کرد: در انجام اعمال صالح از یکدیگر سبقت بگیرند و تا قبل از اتمام مهلتی که خداوند به بندگان اعطا فرموده است، برای آخرت خود با پرداخت خمس، زکات، کمک به فقرا و غیره، عمل صالح ذخیره کنند.

حجه الاسلام نوربخش با مطرح کردن موضوع که، نهم “ذی الحجه” به عنوان روز عرفه نام گرفته است، خاطر نشان کرد: فردا (روز شنبه) در جای جای ایران اسلامی و لارستان دعای روز عرفه قرائت می شود و برای این روز اعمال خاصی نظیر: غسل مستحبی، زیارت امام حسین(ع)، استغفار کردن و قرائت دعای عرفه، سفارش شده است و انتظار می رود تا مردم با انجام این اعمال بهره های کافی از این روز بزرگ ببرند.

وی با بیان اینکه، عرفه به معنای شناخت واقعی انسان از خداوند است، اضافه کرد: روز عرفه مقارن است با شهادت اولین سفیر سیدالشهداء(ع)، حضرت مسلم بن عقیل(ع) که جانانه فرمان امام را گوش داد، تا پای جان جنگید و مظلومانه به شهادت رسید.

امام جمعه لار با گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در سال ۱۳۶۰، اذعان کرد: انجام این عملیات به دستور حضرت امام(ره) و توسط رزمندگان سلحشور ایرانی با سپر کردن جان شیرین شان همراه بود تا اینکه لشکر قهرمان ثامن الائمه با کمک مردم موفق به کسب این پیروزی شدند.

وی با زنده کردن یاد و خاطره سرداران رشید اسلام، همچون؛ فلاحی، شکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا، تصریح کرد: این شهدای بزرگ مایه افتخار انقلاب اسلامی هستند و همه ما باید بدانیم که مردم این سرزمین با اهداء بهترین جوانان خودش، انقلاب اسلامی جهانی در ایران رخ داد و با بیداری مردم آن حفظ شد.

حجه الاسلام نوربخش بار دیگر با محکوم کردن شهادت زائران خانه خدا به دست مأموران رژیم آل سعود در روز ۶ ذی الحجه، یادآوری کرد: در آن سال حدود ۴۰۰ زائر بی گناه ایرانی اعم از مرد و زن به خاک و خون کشیده شدند و این شهدا بسیار مظلومانه جان خود را از دست دادند.

وی انجام برنامه سیاسی برائت از مشرکین و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در روز عرفه را ثمره خون این شهیدان در سفر حج دانست و افزود: در روز عرفه زائرین با تجمع در بعثه مقام معظم رهبری، عمل برائت از مشرکین را انجام می دهند که این عمل به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از اعمال حج مسلمانان است و در صورتی که این کار انجام نشود، حج ما باطل است.

امام جمعه لار با تبریک عید سعید قربان به مسلمین جهان، عنوان کرد: افرادی که سعادت حضور در حج را پیدا کرده اند، بر آنها واجب است تا اعمال روز قربان را انجام دهند و افرادی که در محل سکونت خود به سر می برند، مستحب است تا با قربانی کردن حیوانات، گوشت آن را به نیت سلامتی امام زمان(عج) بین فقراء توزیع کنند.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، این نیرو را یکی از قوای توانمند نظامی ایران برشمرد و تأکید کرد: نیروهای نظامی انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از بسیج می باشد، دارای نیروهای قدرتمندی همچون؛ سپاه، ارتش و نیروی انتظامی است که در امر امنیت و دفاع از کشور و آرمان های انقلاب اسلامی، تحت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای فعالیت می کنند.

حجه الاسلام نوربخش با ستایش فعالیت های نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و آسایش مردم، گفت: عزیزان سبزپوش و جان برکف نیروی انتظامی و با گرفتن خواب و آسایش از خود، توانسته اند آرامش را در درون شهرها و مبارزه با دشمنان در مرزها، برقرار کنند.

وی با دفاع از موضع گیری رئیس جمهوری در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد: صحبت های صریح و شجاعانه دکتر روحانی در این گردهمایی جهانی در خصوص مبارزه با تروریست و صهیونیست، نشانه عزم جدی ایران در مبارزه با مستکبرین جهان است.

امام جمعه لار با مکر و حیله خواندن طرح آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش، خاطر نشان کرد: آمریکایی که خود موسس این گروه تروریستی است، چگونه می تواند ادعای مبارزه و نابودی گروه داعش را مطرح کند.

وی هدف آمریکا در حمله به اصطلاح نظامی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را نابودی منابع اقتصادی کشور سوریه دانست و اضافه کرد: آمریکا با انجام این کار به دنبال استحکام پایگاههای نظامی خود در منطقه و کمک به امنیت اسرائیل است.

حجه الاسلام نوربخش با محکوم کردن سخنان نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل، یادآوری کرد: سردمداران کشور انگلیس و امثال آن بدانند، رزمندگان ما در میدان عمل ثابت خواهند کرد که، امارت، سیاست و فرماندهی براساس آیه قرآن کریم از آن ایران و اسلام است.

وی با بیان درخواستی از سوی مردم، از مأمورین محترم راهنمایی و رانندگی لارستان خواست؛ کمی حال مردم را مراعات نمایند و با مردم اخلاق حسنه داشته باشند.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین