شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پس از انتخابات(12)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  دوازدهمین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با جناب آقای فاضل بیژنی از لار و جناب آقای سیدعباس قتالی از صحرای باغ  پرداخته است.

۱) فاضل بیژنی کارشناس ارشد فیزیک، مدیر اجرایی رصدخانه بزرگ لارستان، معاون دبیرستان تیزهوشان شهیدبهشتی لارستان، مدیر کانون فرهنگی هنری رایت المهدی(عج)

از نظر این فعال فرهنگی راهبردهای اصلی و مهم در دوره جدید نمایندگی، حوزه های راه و شهرسازی، آموزش و اشتغال زایی می باشد.

بر همین اساس به اعتقاد وی در بخش راه و شهرسازی، تکمیل پروژه بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم، پیگیری تکمیل و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، جذب سرمایه گذار مردمی در طرح های حمل و نقلی، پیگیری قرارگیری لارستان در نقشه هاب لجستیکی کشور از طریق استفاده از ظرفیت فرودگاه بین المللی و تاسیس بندرخشک و پیگیری راه آهن لار- زاهدمحمود از اقدامات مهم مورد انتظار در این حوزه میباشد.

بیژنی در حوزه آموزش، پیگیری ایجاد زیرساخت های لازم جهت ارتقاء دانشکده علوم پزشکی و مجتمع آموزش عالی لار به دانشگاه، استقلال سازمانی دانشگاه فرهنگیان لار و راه اندازی رشته های جدید در این دانشگاه، پیگیری تکمیل پروژه اردوگاه دانش آموزی که قریب به ۱۵ سال مسکوت مانده است، جذب بودجه جهت ارتقاء زیرساخت های رصدخانه بزرگ لارستان را از مهم ترین موضوعات این بخش جهت پیگیری از سوی نماینده آتی عنوان نموده است.

معاون دبیرستان تیزهوشان لار ، در حوزه اشتغال زایی نیز سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی مانند منطقه ویژه اقتصادی لارستان، جذب سرمایه گذار در راستای تقویت صنعت انرژی های تجدیدپذیر، فراهم نمودن زیرساخت های لازم جهت توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و افزایش ظرفیت پذیرش آزمون های استخدامی را مورد اشاره قرار داده است.

وی در عین حال بهره مندی از ظرفیت های علمی نخبگانی با هدف دستیابی به توسعه پایدار در حوزه های مختلف، تدوین سند چشم انداز توسعه لارستان ، محرومیت زدایی ، توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی پایدار شهری و روستایی را از جمله برنامه های مهم پیشنهادی به نماینده آتی معرفی نموده است.

۲)سیدعباس قتالی کارمند آموزش وپرورش لارستان .رئیس شورای اسلامی بخش صحرای باغ به مدت ۷/۵ سال 

 رئیس سابق شورای اسلامی صحرای باغ  طی یادداشتی کوتاه ارسالی به میلاد لارستان مشکل جاده مواصلاتی بخش صحرای باغ را از جمله موارد قابل پیگیری توسط نماینده مردم عنوان نموده است. وی همچنین تامین آب پایدار ازسد هایقر یا سد سلمان فارسی و نهایتا پیگیری مشکل تعرفه برق در ماهای گرم سال را از دیگر موارد و برنامه های مهم نماینده آتی بیان داشته است.

 

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پس از انتخابات(12)”

  1. ناشناس گفت:

    بنظر ميرسد روزنامه وزين ميلاد بيكاره و كمبود مطالب دارد ويا …دنبال پس از انتخابات است ويا اينكه بنظر ميرسد روزنامه ميلاد تازه متولد شده است.معلوم نيست تا حالا كجا بوده و بعد از ٢٠ ويا ٣٠ سال بفكر پس از انتخابات افتاده است.بابا جان اين دوره مجلس دوره دوازدهه وتازه از خواب بيدار شده ايد.خداقوت دلاور. راستي اين موضوع منتشر ميكنيد؟!بعد از يك هفته منتشر نكنيد لطفا

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین