پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پس از انتخابات (15) و پایانی

 طی روزهای گذشته و در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و…

 طی روزهای گذشته و در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود،  تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیدند.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و پانزدهمین و آخرین شماره آن را  امروز مرور می نماییم. این شماره از  “پس از انتخابات”  به گفتگو با محمد سعید دانشور از صحرای باغ و دکتر مهدی زارع از لارستان پرداخته است.

۱)  محمد سعید دانشور، فعال سیاسی اجتماعی فرهنگی عمادشهر، رییس و عضو شورای اسلامی دوره سوم، دهیار دور دوم، دبیر آموزش و پرورش 

به اعتقاد وی سه حوزه راهبردی که باید بدانها پرداخته شود عبارتند از

اول) : حوزه سیاسی: الف- ( تغییر مدیران ناکارآمد شهرستان  و انتصاب بر اساس شایسته سالاری) ب- تثبیت جایگاه سیاسی لارستان و … در استان و کشور ج- تاثیر گذاری بر هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییرات سیاسی در جنوب د- استقلال بخشهای تابعه و سپردن امور به دست خود آنها در چهارچوب قانون و ….

دوم ) حوزه اقتصادی: الف- تثبیت جایگاه لارستان در حوزه اقتصادی جنوب و برنامه ریزی در خصوص آن از قبیل ایجاد منطقه آزاد تجاری( بندر خشک و …) ب- تثبیت و گسترش فرودگاه لارستان در صادرات ج – حمایت از سرمایه گذاران خصوص فعالین حوزه اقتصادی خارج از کشور د- تاثیر گذاشتن بر تصمیمات اخذ شده بر روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای حاشیه خلیج فارس به نفع ایرانی های مقیم آنجا و- تسهیل در امر صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی و نظارت بهتر بر مسوولین مرجع صدور مجوز که متاسفانه این روزها ناکارآمد شده اند.

سوم) حوزه فرهنگی الف- تثبیت جایگاه و تاکید بر نقش محوری لارستان بر امور فرهنگی جنوب و حتی فارس که به شدت کم رنگ شده ب- رسیدگی به امر آموزش و پرورش

وی در خصوص طرحهای مهم و برنامه های پیشنهادی به نماینده نیز بیان می دارد به نظرم پیگیری آب پایدار و ارتقای سیاسی لارستان در کنار موارد فوق الذکر از مهمترین موارد می باشد.

۲) دکتر مهدی زارع، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی لارستان، عضو شورای فرهنگ عمومی لارستان، عضو هیات جذب اساتید دانشگاه آزاد اسلامی فارس

دکتر زارع تامین آب پایدار برای کل منطقه را به عنوان یکی از حوزه های راهبردی مناطق ۵ گانه لارستان بزرگ عنوان نموده و اثرات بی توجهی به آن را تنش های منطقه ای و مهاجرت افراد به دیگر مناطق عنوان نموده است. دومین راهبرد به اعتقاد رئیس دانشگاه ازاد اسلامی لارستان موضوع اشتغال جوانان از طریق توجه به صنعت می باشد. وی با بیان اینکه بی توجهی به این امر می تواند فقر و نابسامانی خانوادگی و گسترش بزهکاری ها نیز گردد. سومین راهبرد نیز به نظر این مقام مسئول توجه به تمرکز زدایی می باشد. وی با بیان اینکه تصمیمات مهم منطقه در جایی غیر از این مناطق بدون توجه به ضروریات و نیازهای مردم  اتخاذ می شود لزوم توجه به تمرکز زدایی در این خصوص را عنوان نموده و بیان داشته این امر ممکن نیست مگر با ارتقای برخی ادارات و سازمان ها و ارتقای سیاسی کل منطقه .

عضو شورای فرهنگ عمومی لارستان در خصوص طرح ها و برنامه های آتی نماینده مردم نیز یکی از مهمترین موارد را توجه به مقوله آموزش عنوان نموده و بیان داشته که در حوزه آموزش و پرورش اصلاح عادلانه سهمیه کنکور (منطقه ۲ به منطقه ۳) با توجه به پتانسیل های منطقه از موارد مهم می باشد. وی با بیان اینکه در حوزه اموزش عالی نیز کمک به مسئولین دانشگاه های شهرستان جهت تقویت و ارتقای آموزش عالی در کل منطقه می تواند در توسعه و تربیت نخبگان بومی به منظور استفاده در جایگاه های تصمیم گیر شهرستان موثر باشد.

حوزه بهداشت و درمان و توجه ویژه به آن در کنار فعالیت های قابل توجه خیرین نیز از دیگر مواردی است که به اعتقاد دکتر زارع اهمیت فراوانی خواهد داشت و توسعه بهداشت منطقه می تواند توسعه توریسم درمانی را نیز به همراه داشته باشد. پیگیری پروژه فرهنگی همگرا نمودن کل منطقه با هم  و جلوگیری از گسست ۵ شهرستان و مناطق افراد در راستای وحدت منطقه و ارتقای کل منطقه از دیگر مواردی است که به اعتقاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان باید از سوی نماینده مردم دنبال گردد.

وی توجه به نخبگان منطقه را نیز از دیگر برنامه های مهم نماینده میداند که باید به طرق مختلف (استفاده در سمت های مختلف، مشاوره و…)جذب حداکثری نخبگان در راستای تصمیم گیری و تصمیم سازی کل لارستان بزرگ در دستور کار نماینده قرار گیرد تا فرار مغزهای مستعد از منطقه کاهش یابد.

بخش پایانی برنامه های آتی نماینده نیز بررسی و احصا نیازهای صنعتی کل منطقه در سریعترین زمان ممکن با کمک مشاوران منطقه ای و مدیران کلان کشوری و منطقه ای می باشد تا در زمینه موارد رشد دهنده کل منطقه (تقویت شهرک های صنعتی و ظهور صنایع جدید و…) بتوان گامهای اساسی برداشت.

 

میلاد لارستان بنا دارد ان شالله به شرط توفیق خروجی ۱۵ بخش فوق را به صورت یکپارچه به به دکتر بروجردی منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. با توجه به تعدد پاسخ ها و نیاز به یکپارچه سازی آنها، خروجی این امر کمی زمان بر بوده و دراینده ای نزدیک ان شالله منتشر خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پس از انتخابات (15) و پایانی”

  1. استاد بومی. دانشگاه. آزاد. لارستان گفت:

    جناب آقای مویدی عزیز چنانچه خواستید این موارد ومطالبات. را به جناب. بروجردی. ارایه. واطلاع. دهید. حتما. وقطعا. تاکید. نمایید که باید. نگاه. ایشان. به صورت. یکسان برای. رشد متوازن ۵ شهرستان. باشد واگر. احساس شود. که توسعه ورشد متوازن منطقه در دستور کار نیست و تنها. لارستان مطرح. است. ایجاد. واگرایی میشود. و نیروی. گریز. از مرکز ایجاد. میشود. که زیان آن متوجه همگان. میشود. این. را با تاکید. عرض میکنم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین