سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 24

پیشنهاد مدیرکل برای منطقه ای شدن اداره آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در عصر امروزی اتخاذ تصمیمات منطقه ای در این دستگاه آموزشی اجتناب ناپذیر است.حمیدرضا آذری افزود: افزون بر ۷۸۰ هزار دانش آموز و افزون…

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در عصر امروزی اتخاذ تصمیمات منطقه ای در این دستگاه آموزشی اجتناب ناپذیر است.حمیدرضا آذری افزود: افزون بر ۷۸۰ هزار دانش آموز و افزون بر ۷۵ هزار معلم در بیش از هشت هزار مدرسه و همچنین ۵۵ هزار بازنشسته و ۵۹ اداره در سراسر استان،

خانواده آموزش و پرورش در فارس را تشکیل می دهند که اداره کردن این دستگاه در این گستره بزرگ جغرافیایی و تنوع آب و هوایی با سیستم متمرکز امکان پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در سیستم فعلی آموزش وپرورش، مدیر در تهران به جای مدیر مدرسه اقلید تصمیم می گیرد، کتاب حرفه و فن تجریش در بندر جاسک تدریس می شود، کتاب فیزیک مدرسه البرز تهران در سیمکان جهرم درس داده می شود که با چنین سیستمی به اهداف مورد نظر دست نمی یابیم.

وی اظهار کرد: تا زمانی که برنامه ریزی منطقه ای نداشته باشیم، نیازهای درون منطقه ای را نسنجیم و اعتبارات را متناسب با نیازها تقسیم نکنیم به اهداف خود در آموزش و پرورش دست نمی یابیم و از امکانات محدود استفاده بهینه نمی کنیم.

آذری گفت: به عنوان یک مدیر، نمی دانم که در لحظه کنونی چه میزان اعتبار در اختیار من است تا در خصوص آن برنامه ریزی کنم و نمی دانم دو ماه آینده چه میزان پول در اختیار است تا پاسخ به نیازهای آموزش و پرورش استان را اولویت بندی کنم.

وی بیان کرد: این یک ایراد اساسی است که ما به فکر جراحی ساختاری در آموزش و پرورش نبوده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از این گفت و گو رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته جهان را اجرای دقیق نظارت و انتقاد پذیری عنوان کرد و گفت: در دنیا، نظارت مردم بر هر نظارت دیگری مقدم است و در کشورهای توسعه یافته N.G.O ها حق نظارت دارند و افراد باید در قبال آنها و مردم پاسخگو باشند اما متاسفانه ما هنوز در کشورمان به این نتیجه نرسیده ایم که از نظارت استقبال کنیم.

آذری افزود: وقتی نظارت نباشد، هر مدیری بر اساس جهان بینی، روش و منش خود زیرمجموعه اش را اداره می کند.

وی ادامه داد: انتقاد از موضوعات بسیار ضروری و لازم در جامعه است اما باید اختیارات هم متناسب با مسوولیت ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بیان نمونه ای از نبود اختیارات مدیریتی در این اداره کل اظهار کرد: آیا معلمی که از شهرک گلستان شیراز برای تدریس روزانه ۳ ساعت در سفر است تا به شهرهای مرودشت یا سعادتشهر برود، باید حقوقی برابر با معلمی که در شیراز ساکن است و تدریس می کند دریافت کند؟ باید این اختیار برای مدیریت آموزش وپرورش استان باشد که اعلام کند که معلمی که مسافت بسیار طولانی را برای تدریس طی می کند به عنوان نمونه شش میلیون ریال دریافتی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح ۳-۳-۶ در آموزش و پرورش گفت: طرحی را اجرا کردند، فکر جوانبش را نکردند، مجوز استخدامی هم در کار نیست و وجود مشکلات با این وضعیت طبیعی است، این مشکلی است که به ساختار برمی گردد نه به مدیریت اشخاص.

 

منبع: ایرنا

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین