دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

عملکرد نیروی انتظامی، قضاوت مردم نسبت به نظام را شکل می دهد

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر حساس بودن وظائف محوله به نیروی انتظامی، گفت: به دلیل اهمیت بالای وظائف و اختیارات این نیرو، عملکرد نیروی…

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر حساس بودن وظائف محوله به نیروی انتظامی، گفت: به دلیل اهمیت بالای وظائف و اختیارات این نیرو، عملکرد نیروی انتظامی می تواند قضاوت مردم نسبت به دولت و نظام را تحت الشعاع خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میلاد لارستان؛ علی اکبر نجیب زاده در اولین روز از هفته نیروی انتظامی با شعار «اقتدار، توانمندی و قانون مداری»، با حضور در جمع نیروهای انتظامی مستقر در لارستان، با گرامیداشت این هفته بر سبزپوشان نیروی انتظامی و یاد کردن از شهدای این نیرو، اظهار داشت: یکی از فعال ترین بخش های کشور، نیروی انتظامی است.

وی با گسترده خواندن حوزه مأموریتی نیروی انتظامی، افزود: بدون هیچ مبالغه ای همه مسئولین و سران نظام، به نوع فعالیت و گستردگی خدمات نیروی انتظامی در سطح کشور ایران اذعان دارند.

معاون استاندار فارس، با بیان اینکه، نیروی انتظامی جایی است که همه اقشار جامعه اعم از شهری و روستایی به نوعی با نیروی انتظامی در ارتباط هستند، تصریح کرد: کار افراد شاغل در نیروی انتظامی به جهت ارتباط مستمر با مردم، هم از اهمیت و هم از ارزش بالایی برخوردار است.

 

وی با تأکید بر حساس بودن وظائف محوله به نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت بالای وظائف و اختیارات این نیرو، عملکرد نیروی انتظامی می تواند قضاوت مردم نسبت به دولت و نظام را تحت الشعاع خود قرار دهد.

نجیب زاده با توصیه بر مهم که، علاوه بر رعایت قوانین و مقررات از سوی آحاد جامعه، اضافه کرد: مردم از پرسنل نیروی انتظامی انتظار رأفت و مهربانی را دارند.

وی با اشاره به اینکه می توان در برخی مواقع با کمی انعطاف هم به وظائف خود عمل کرد و هم موجبات رضایت مردم را بدست آورد، عنوان کرد: برخوردها در مقابله با یک مجرم و با یک متخلف عادی می تواند تفاوت داشته باشد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه، نیروهای نظامی در تمامی لحظات مورد آزمایشاتی از قبیل رشوه و سرپیچی از قرار دارند، یادآورشد: هرچند ایستادگی در برابر هوا و هوس کار کاملاً دشواری است، اما با چشم پوشی از این اعمال خلاف قانون، مورد تفضل خداوند قرار می گیرد.

وی با توصیه به افراد شاغل در نیروی انتظامی مبنی بر اینکه، نباید در موقع عصبانیت و یا خدای ناکرده حبّ و بغض در مورد کاری تصمیم گیری کرد، گفت: گزارشات یک مأمور در حکم دادگاهی یک فرد تأثیر گذار خواهد بود و این مهم ممکن است روند زندگی فردی و اجتماعی فرد را تغییر دهد.

نجیب زاده بار دیگر با قدردانی از زحمات عرصه امنیت و آرامش در جامعه، افزود: براساس آمار و ارقام و بنا به اذعان مردم، امنیت بالا و قابل قبولی در سطح لارستان حکم فرماست که این نشان دهنده فرهنگ بالای مردم لارستان و عملکرد خوب فعالان در عرصه امنیت و نظم این شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه، در تمامی زمینه ها باید رضایت مردم را در نظر گرفت، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، مردم با تحمل سختی ها و به جان خریدن مشکلات، باعث حفظ نظام بوده اند و مسئولین نیز باید کمک حال مردم باشند.

فرماندار ویژه لارستان جلب کردن اعتماد مردم را یکی از اصلی ترین ابزارهای حل بحران ها دانست و اذعان کرد: اگر اعتماد مردم از مسئولین و نظامیان سلب گردد، مطمئناً حل و فصل کردن مشکلات با سختی بیشتری همراه خواهد بود.

 

سپس حضرت حجت الاسلام  نوربخش امام جمعه لارستان هم در سخنانی اظهار داشت: سلامتی و امنیت دو مقوله بسیار مهمی است که انسان ها می بایست قدرآن را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نوربخش امام جمعه لارستان نیز با تبریک هفته ناجا به همه دلاور مردان نیروی انتظامی در سخنانی اظهار داشت:امروز امنیت در کشور حرف اول را می زند و این به برکت خون مقدس شهدا و جانفشانی های نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران ، بخصوص جانبرکفان  نیروی انتظامی است و همه بایستی قدر نعمت امنیت را بدانند.

در پایان از خانواده معظم شهید ساریخانی ، جانباز کریمی، دیگر جانبازان ،اعضا شورای تامین شهرستان،رانندگان نمونه،اتاق اصناف،مدیریت پلیس +۱۰  شهرجدید،رییس دانشگاه علمی کاربردی، شهرداران لار،لطیفی و خور،صنف نمونه و بیش از ۴۰ نفر از افسران و درجه داران نمونه پرسنل ساعی فرماندهی انتظامی لارستان،قرارگاه پلیس راه جنوب فارس و پلیس راهور با لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود ؛تقدیر شد.

همچنین در این مراسم سروان رضایی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارتقا درجه سرگردی رادریافت نمود.

سپس از سوی معاونت استاندار و فرماندار ویژه لارستان وسپاه ناحیه لارستان نیز از فرماندهی انتظامی لارستان تجلیل به عمل آمد.

قرائت قرآن کریم،اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران،نیایش،اجرای سرود نیروی انتظامی ،مراسم پرچم،قرائت فاتحه در جایگاه یادمان شهدا و اهدا خون توسط نیروهای انتظامی شهرستان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادآور می شود که بعد از این مراسم یگانهای  موتوری و ترابری فرماندهی انتظامی لارستان در سطح شهر رژه رفتند.

عکس: کیوان فتحی

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین