شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

کشف بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در لارستان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از کشف بیش از یک تن مواد غذایی فاسد خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان؛ هرساله در آستانه ماه…

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از کشف بیش از یک تن مواد غذایی فاسد خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان؛ هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان، واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده، بصورت جدی بازرسی و نظارت خود را بر اماکن عمومی، با هدف تامین امنیت غذایی و بهداشت هموطنان عزیز، افزایش می دهد. امسال نیز باتوجه به تقارن این ماه مبارک با تعطیلات سال نو و افزایش سفرهای نوروزی این فعالیت با قدرت ادامه خواهد داشت و با برنامه ریزیهای صورت گرفته همکاران واحد بهداشت محیط در شیفت های متنوع با نظارت میدانی و همچنین با توجه به گزارش های واصله و شکایات مردمی اقدامات لازم را انجام می دهند.

دکتر حسن فزونی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن تبریک سال نو، پیرامون اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: همکاران واحد بهداشت محیط این معاونت با برنامه ریزی انجام شده و تعیین شیفت های کاری، فعالیت خود را از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز نموده و تا پایان ماه مبارک رمضان انجام وظیفه خواهند نمود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان عملکرد این واحد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: طی گزارش های واصله، از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳، در قالب فعالیتهای برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان، بیش از ۴۵۰۰ مورد بازدید نظارتی توسط همکاران از اماکن عمومی و بین راهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری، مساجد و اماکن متبرکه، مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، شیرینی فروشی ها و کارگاههای قنادی، مراکز طیخ آش و حلیم و غیره، صورت پذیرفته است.

فزونی در ادامه گفت: در این مدت بیش از ۲۳۰۰ مورد کلر سنجی جهت بررسی سلامت آب در سامانه های آبرسانی منطقه مورد بازرسی قرار گرفته، و در این بازه افزون بر ۱۴۸۰ مورد سنجش پرتابل مواد مضر انجام، که منجر به کشف بیش از یک تن مواد غذایی فاسد شده که پس از ضبط، بصورت کامل معدوم شده است.

رئیس مرکز بهدشت لارستان تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۱۱۷ مورد شکایات بهداشتی واصل شده که بازرسین بهداشتی رسیدگی نموده اند و در صورت لزوم برخورد مناسب انجام شده و یا پاسخ مکتوب به وزارت متبوع ارسال شده است.

معاون بهداشت در انتها ضمن قدردانی از تلاش همکاران افزود: این طرح تا انتهای ماه مبارک رمضان، با هدف تامین سلامت هموطنان با قدرت و دقت لازم، ادامه خواهد داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین