جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان؛ یک کانون همه فن حریف

  کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان نیز از جمله کانون های فعال جنوب فارس است که با وجود برخورداری از نیروهای منسجم و پا به کار در طول سال میزبان…

 

کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان نیز از جمله کانون های فعال جنوب فارس است که با وجود برخورداری از نیروهای منسجم و پا به کار در طول سال میزبان کودکان و نوجوانان مسجدی بوده و امسال نیز در ماه مبارک رمضان با برنامه ریزی و تدوین برنامه های جذاب و متنوع زمینه را برای ترغیب، جذب و تثبیت بچه ها در مسجد مهیا کرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری شبستان، همزمان ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، فرصتی برای دست اندرکاران کانون های مساجد بود تا با فراهم کردن زمینه، برنامه های در خوری را برای غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد مهیا کنند.

برگزاری محافل قرآنی پای ثابت مساجد در ایام ماه مبارک رمضان است و کمتر مسجدی پیدا می شود که در آن از فعالیت های قرآنی خبری نباشد.

بعضی از کانون ها نیز پا را فراتر گذاشته و این محافل قرآنی را در چند وعده و ویژه گروه های مختلف سنی برگزار می کنند که این امر به مسجد و فعالیت های قرآنی در این ماه مبارک رونق بخشیده است.

برنامه های متنوع دیگری نیز از سوی کانون های مساجد در ایام در حال برگزاری است که با حضور پرشور بچه مسجدی ها و البته با استقبال خاص شان در طول شبانه روز انجام می شود.

این برنامه ها اگرچه با هدف غنی سازی اوقات فراغت اهالی مسجد انجام می شود اما جذب و ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت مسجد و بهره مندی از اخلاق، منش و روش و البته الگوپذیری از سیره اهل بیت(ع) در زندگی آنان از اهدافی است که دنبال می شود.

کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان نیز از جمله کانون های فعال جنوب فارس است که با وجود برخورداری از نیروهای منسجم و پا به کار در طول سال میزبان کودکان و نوجوانان مسجدی بوده و امسال نیز در ماه مبارک رمضان با برنامه ریزی و تدوین برنامه های جذاب و متنوع زمینه را برای ترغیب، جذب و تثبیت بچه ها در مسجد مهیا کرده است.

 

همه پای کار

آنگونه که مدیر این کانون فرهنگی هنری گفته، بچه ها در این کانون به چهار گروه سنی اول تا سوم ابتدایی، چهارم و پنجم ابتدایی، ششم تا هشتم و نهم به بالا تقسیم شده و چهار سرگروه برنامه های آنان را مدیریت و برنامه ریزی می کنند.

 

برای والدین هم برنامه داریم

از جمله برنامه های این کانون که به فراخور ماه مبارک رمضان به اجرا در می آید، فعالیت های قرآنی است که در کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان، علاوه بر بچه های مسجد، محافلی نیز ویژه والدین برگزار می شود.

به گفته محمدامین اکبری، در ماه مبارک رمضان امسال هم طبق روال سنوات گذشته برنامه های مختلفی را برای خواهران و برادران برگزار می کنیم؛ صبح ها بعد از اقامه نماز برنامه جزءخوانی قرآن کریم برای پدرها، ساعت ۹ و نیم برنامه جزءخوانی قرآن ویژه مادرها و بعد از نماز ظهر و عصر نیز کلاس هایی ویژه بچه های مسجد برگزار می شود.

 

بچه ها حافظ می شوند

فعالیت های قرآنی در نوبت ظهر نیز ادامه پیدا کرده و بچه ها در کلاس حفظ قرآن شرکت و مشغول به حفظ آیات نورانی قرآن می شوند.

آنچه برای این ایام برنامه ریزی شده، حفظ سوره مبارکه «فجر» است و بچه ها هر روز چند آیه از سوره فجر را تلاوت، هم خوانی و حفظ می کنند.

علاوه بر فعالیت های قرآنی که ویژه ایام ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده، برنامه های دیگری نیز با رویکرد آموزشی و مهارتی و همچنین سرگرمی و تفریحی برگزار می شود.

 

پدران والیبالیست

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان، شب ها نیز بعد از افطار بخش دیگر برنامه ها برای این چهار رده سنی برگزار می شود.

اکبری می گوید: برنامه ای که برای پدران در نظر گرفته شده ورزش والیبال است که با هدف ارتباط بیشتر والدین با مجموعه برگزار می شود.

کلاس های کودکان و نوجوانان مدون و در واقع مهارتی برنامه ریزی شده و در آن از مربیان مجرب، روحانیون و افراد دانشگاهی بهره گرفته می شود.

 

یک شب به یاد ماندنی

به اذعان، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان در کنار برنامه های ثابت روزانه، چند ویژه برنامه دیگر نیز داریم که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد یکی از این برنامه ها «یک شب به یادماندنی» است که ویژه بچه های مسجد برگزار می شود.

این برنامه از زمان افطار آغاز شده و با برگزاری برنامه های متنوع همچون مسابقات آیتمی و مهارتی و… تا سحر ادامه پیدا می کند. پایان بخش این برنامه نیز صرف وعده سحری و اقامه نماز صبح است.

 

دل و روده سیستم

اکبری می گوید: در خلال برنامه های ماه مبارک رمضان چند برنامه مهارتی هم داریم از جمله «دل و روده سیستم» که بچه ها با سخت افزار کامپیوتر آشنا می شوند. همچنین «دل و روده انسان» که تشریح قلب حیوانات مختلف مثل گوسفند است که با هدف آشنایی با خلقت های خداوند برگزار می شود.

 

سخنران شویم

کلاس «فن سخنوری» برنامه دیگر کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان در طول ماه مبارک رمضان بوده و در قالب آن بچه ها با فن بیان و سخنوری در سطح مبتدی آشنا می شوند.

به گفته مدیر این کانون فرهنگی هنری، این برنامه ویژه گروه سنی ابتدایی برگزار می شود تا بچه ها بتوانند به راحتی در جمع مطالب خود را بیان کنند.

 

ترواورس

«تراورس» نیز عنوان برنامه مفرح این کانون فرهنگی هنری در طول ماه مبارک رمضان است که در قالب آن بچه های مسجد در اردوی کوهنوردی شرکت کرده و لحظات مفرحی را برای خود رقم می زنند. البته تفاوت این اردوی کوهنوری با دیگر اردوها، شبانه برگزار شدن آن است.

اکبری می گوید: این برنامه ویژه رده سنی متوسطه دوم است که یک شب از ماه مبارک رمضان را به آن اختصاص داده ایم. بچه های مسجد در این اردوی کوهنوردی شبانه، ضمن قرائت زیارت عاشورا در برنامه آشپزی شرکت کرده و وعده شام را در کنار یکدیگر و با مشارکت هم تهیه و میل می کنند.

 

توبینو

«توبینو» نیز برنامه دیگر این کانون بوده که البته در شب چهارشنبه سوری با حضور پرشور بچه های مسجد برگزار شده است.

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای لارستان، برای اینکه بخواهیم بچه های کانون را سرگرم کنیم تا در برنامه های مخاطره آمیز چهارشنبه آخر سال حضور نداشته باشند آنها را در قالب یک اردوی کاملا تفریحی و سالم دور هم جمع کردیم که شامل سینما، شهربازی، شام دورهمی و … بود.

آنچه که این کانون فرهنگی هنری دنبال می کند آموزش مهارت افزایی به بچه ها و غنی سازی اوقات فراغت آنان است که البته این مهم در کنار برنامه ها و فعالیت های اعتقادی و بصیرتی زمینه پرورش انسان های متعهد و متخصص را برای آینده شهر و کشور مهیا می کند.

اکبری با اشاره به اینکه حس رفاقت میان بچه ها و روحانیون مستقر در مسجد باعث شده حضور بچه ها در مسجد پررنگ شود، می گوید: البته در ماه مبارک رمضان یک روح تازه در کالبد مساجد دمیده می شود که مسجد ما نیز از این حیث مستثنی نیست.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین