سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

یک هزار کارت ملی هوشمند در لارستان صادر شد

رئیس اداره پست لارستان از صدور یک هزار کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد. اسداله رستمی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با بیان اینکه کدپستی یک شناسه…

رئیس اداره پست لارستان از صدور یک هزار کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد. اسداله رستمی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با بیان اینکه کدپستی یک شناسه ۱۰ رقمی در کنار شناسه ۱۰ رقمی کدملی است،

اظهار کرد: کدملی برای شناسایی و هویت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد و کدپستی هویت مکان‌های مختلف اعم از تجاری، مسکونی، دولتی و غیره را نشان می‌دهد.

۹۸ درصد بافت شهری لارستان دارای کد پستی است

 وی با اشاره به اینکه در بحث کدپستی نزدیک به ۹۸ درصد از بافت شهری لار، اوز، لطیفی و خور تحت پوشش قرار گرفته‌اند، افزود: مسکن مهر و شهرک‌های تازه تأسیس از جمله ۶۰۸ واحد در بخش اوز، تعداد زیادی از واحدهای واقع در قلات خانی شهر لار، مسکن مهر تنگ اسد، شهرک‌های محمدرسول الله، بعثت، بوستان، امام خمینی(ره)، ولایت، فرهنگیان و غیره نیز دارای پلاک پستی شده‌اند.

 رئیس اداره پست لارستان با تأکید بر اینکه تلاش پرسنل این اداره بر آن است تا در ۷۲ ساعت درخواست‌های مراجعان برای دریافت کدپستی پاسخ داده شود، تصریح کرد: اخذ کدپستی دارای ۱۳ مرحله کاری است و آنچه سبب تأخیر می‌شود عدم‌وجود کارخانه‌های ساخت پلاک پستی در استان فارس است و وقتی تعداد افراد متقاضی به ۱ هزار نفر رسید، سفارش ساخت پلاک را در استان‌های دیگر داده می‌شود.

 

۹۵ درصد از روستاهای لارستان دارای کدپستی هستند

 وی با بیان اینکه در بحث کدپستی روستایی، لارستان در سطح کشور و استان به عنوان نخستین شهرستان در سال ۹۰ اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و در مراحل ۱۳ گانه کدگذاری شده است، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲۹۰ روستا و آبادی‌های لارستان کار فهرست‌برداری، تبدیل نقشه به روز و تعریف کدپستی برای روستاها صورت گرفت و تا نیمه سال ۹۲ اطلاعات لازم کسب و پروژه ساخت پلاک به پیمانکار واگذار شد.

 رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ هزار پلاک پستی روستایی در لارستان تولید و نصب شده، عنوان کرد: در حال حاضر بالای ۹۵ درصد از روستاهای لارستان دارای کدپستی هستند.

 صدور یک هزار کارت ملی هوشمند در لارستان

 رستمی با تشریح اجرای طرح ملی صدور کارت ملی هوشمند در لارستان، اظهار کرد: اداره پست لارستان پس از شهرستان شیراز نخستین شهرستان در سطح استان فارس است که توانست با ایجاد ارتباط با اداره ثبت احوال به صدور کارت ملی هوشمند اقدام کند که تاکنون نزدیک به ۱ هزار کارت ملی هوشمند ثبت‌نام و ارسال داده‌ها و اطلاعات آنها انجام شده است.

 وی با اشاره به پروژه «جی نف» تصریح کرد: «جی نف» اطلاعات هر مکان و افرادی که در آن مکان کار و زندگی می‌کنند برپایه کدپستی در قالب یک فایل اعم از اطلاعات خصوصی و عمومی جمع‌آوری کرده و آن را براساس نیاز ادارات و به نیابت از دولت در اختیار ادارات دولتی قرار می‌گیرد.

 رئیس اداره پست لارستان گفت: این طرح برای نخستین‌بار در کشور استرالیا انجام شده و در سطح خاورمیانه نیز در کشور ایران در مرحله اجراست که خوشبختانه پایلوت طرح هم استان فارس است و امید است که بعد از شیراز در لارستان این طرح اجرا شود.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین