یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

تشکیل ۴۰ هزار پرونده خدماتی در راهنمایی و رانندگی لارستان

فرماندهی نیروی انتظامی لارستان با اشاره به خدمات راهنمایی و رانندگی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۰ هزار پرونده خدماتی توسط راهنمایی و رانندگی لارستان تشکیل شده است. به…

نیروی انتظامیفرماندهی نیروی انتظامی لارستان با اشاره به خدمات راهنمایی و رانندگی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۰ هزار پرونده خدماتی توسط راهنمایی و رانندگی لارستان تشکیل شده است. به گزارش میلاد لارستان؛ سرهنگ حسین خلیفه در سخنرانی

پیش از خطبه نماز جمعه این هفته لار، با تبریک میلاد امام هادی(ع) و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: شعار امروز نیروی انتظامی ولایتمداری و حاکمیت ارزشها و جامعه ایمانی است.

وی تصریح کرد: لارستان یک درصد جرایم استان را به خود اختصاص داده که از این بین به لحاظ سرقت هفت دهم سرقت استان، هشت دهم کشفیات استان فارس مربوط به لارستان است.

 سرهنگ خلیفه خاطرنشان کرد: در سال گذشته۷۰ درصد سوخت قاچاق استان فارس توسط فرماندهی انتظامی لارستان کشف شد که این رقم امسال به ۲۲ درصد تغییر کرده است.

 وی وجود مهاجران افغانی در لارستان را یکی از مشکلات شهرستان برشمرد و افزود: ۱۳درصد مجرمان شهرستان را معتادان و متاسفانه ۲۵درصد آنها مهاجران افغانی هستند.

 فرمانده نیروی انتظامی لارستان بیان کرد: امسال ۵۰ در صد از مواد مخدری که از ترانزیت دریا به کشور و از غرب کشور به اروپا منتقل می‌شد و بیشتر آن تریاک بوده را کشف کرده‌ایم.

 سرهنگ خلیفه با اشاره به بحث راهنمایی و رانندگی گفت: در شش ماهه اول امسال خدمات ارائه شده توسط راهنمایی و رانندگی شامل ۴۰ هزار تشکیل پرونده بوده که از این بین ۸ هزار تعویض پلاک و ۱۴ هزار و ۴۰۵ آزمون رانندگی و آیین نامه برگزار شده که نسبت به سال قبل ۳۲۷ درصد افزایش داشته است.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته نیروی انتظامی ۴ نفر بر اثر سانحه درون شهری کشته شده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه برخلاف فرهنگ‌های غنی این شهرستان، در زمینه ترافیک هنوز مشکلاتی وجود دارد که سبب شده ۳۸ درصد تلفات جانی درون شهری و برون شهری داشته باشیم.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لارستان افزود: وجود بازارهای بزرگ در خیابان‌های با گنجایش کم و افزایش موتور و ماشین سبب شده تا اوضاع ترافیکی مساعد نباشد.

 وی خاطرنشان کرد: در مقوله فرهنگ ترافیک باید فرهنگ سازی شود، چرا که کار توقیفی پاسخگو نیست و اگرچه کار فرهنگی دیر نتیجه می‌دهد ولی ماندگار است.

 وی با اشاره به اینکه در وقت نماز ماموران ما از جریمه کردن خودروها منع شده‌اند، گفت: متاسفانه در مدارس راهنمایی و دبیرستان که زیر هجده سال هستند، بیش از دو‌هزار دانش‌آموز با موتور سیکلت تردد می‌کنند که البته براساس قانون اگر مدیر مدرسه‌ای در این موضوع دخیل باشد، هنگام حادثه شریک جرم محسوب می‌شود.

 سرهنگ خلیفه با بیان اینکه پس از جمع‌آوری مهاجران غیرمجاز افغانی در لارستان بیشتر کارهای خدماتی تعطیل شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لارستانی‌های مقیم کشورهای خلیج فارس اغلب مشغول به کار خدماتی هستند، توصیه می‌شود که در این کشور وارد کار خدماتی شده تا به مهاجران غیرمجاز افغانی نیازی نباشد و معضل بیکاری نیز برطرف شود.

 وی عنوان کرد: گرچه در لارستان کمتر شاهدیم ولی عده‌ای اخیرا در مراسم عروسی به پخش مواد مخدر و مشروب مشغول شده‌اند که ما در این زمینه به شدت برخورد می‌کنیم.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لارستان در زمینه مراسم عزاداری در ماه محرم نیز گفت: از تمامی هیئت‌ها خواهشمندیم که با ما همکاری کنند و آن دسته‌جاتی که به شهر می‌آیند حتما نسبت به کسب مجوز اقدام کنند.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین