سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 28

۲ کانون حمایت از ناشنوایان در لارستان راه‌اندازی می‌شود

میلاد لارستان: سرپرست اداره بهزیستی لارستان از راه‌اندازی ۲ کانون حمایت از ناشنوایان در لارستان خبر داد. الهام بدیعی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ ا بیان اینکه از ۱۹…

ناشنوایانمیلاد لارستان: سرپرست اداره بهزیستی لارستان از راه‌اندازی ۲ کانون حمایت از ناشنوایان در لارستان خبر داد. الهام بدیعی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ ا بیان اینکه از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه هفته مقابله با بلایای طبیعی نام گرفته است، اظهار کرد:

امسال در قالب طرح «محب» یا مشاوره و حمایت‌های روانی در بلایای طبیعی، آموزش سالمندان مدنظر است تا در هنگام بروز حادثه دچار مشکلات روحی و روانی نشوند.

وی با اعلام آمادگی این اداره درزمینه جمع‌آوری نذورات مردمی در تمام طول سال و به طور خاص در هفته ولایت، افزود: خیران می‌توانند با تحویل هدایای نقدی و غیرنقدی خود در کمک به نیازمندان گام موثری بردارند.

 رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه طرح سراسری پیشگیری از تنبلی چشم از شهریورماه در لارستان آغاز شده است، تصریح کرد: در این طرح، معاینه چشم نونهالان از سنین ۲ تا ۷ سالگی برای جلوگیری از ابتلا به معلولیت‌های بینایی قرار می‌گیرند.

 وی درباره اجرای این طرح در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار کودک به وسیله دستگاه سیار «اُپتیک بینایی» در نقاط دور و نزدیک لارستان مورد معاینه چشم قرار گرفتند و راهنمایی‌های لازم به خانواده‌ها داده شد.

 بدیعی افزود: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه کودکان خود به مهدهای کودک سراسر لارستان، فرزندان را مورد ارزیابی چشمی قرار دهند و پس از اطمینان از سالم بودن چشم کودک خود کارت سلامت دریافت کنند.

 وی با بیان اینکه در سرای سالمندان مهر لارستان با ظرفیت ۷۰ نفر در حال حاضر ۶۳ سالمند نگهداری می‌شود، عنوان کرد: برای اجرای برنامه‌های مختلف تفریحی، آموزشی، ورزش، اردویی و همچنین حمایت های لازم از سالمندان لارستان باید کانون یا تشکلی مردم نهاد توسط خود سالمندان در شهر لار تأسیس شود.

 رئیس اداره بهزیستی لارستان با تأکید بر توانایی بالای افراد سالمند یا بازنشسته، گفت: وجود یک کانون ویژه سالمندان می‌تواند احساس مفید بودن را در آنان ارتقا دهد و برای جامعه مفید باشند و از طرفی آسایش و آرامش در فرد و خانواده وی فراهم می‌شود.

 وی به خانواده‌هایی که دارای افراد سالخورده هستند، هشدار داد یکی از خصوصیات انسان‌ها این است که تا زمانی که امکان فعالیت در آنها وجود دارد مورد توجه قرار می‌گیرند، اما به محض از کارافتادگی از طرف اطرافیان طرد می‌شوند و در امورات کمتر از آنان نظرخواهی می‌شود به همین دلیل به تدریج منزوی می‌شوند.

 بدیعی با ابراز تأسف از تغییر نگرش و سست شدن دیدگاه‌های مردم جامعه در زمینه احترام به بزرگان خانواده، بیان کرد: در گذشته ارزش و بزرگی یک خانواده به وجود افرادی نظیر «بزرگ خاندان» بود و بی‌احترامی و بی‌اعتنایی به اینگونه افراد نکوهش می‌شد اما در زمان حاضر به این موارد کمتر توجه می‌شود.

 وی با گرامیداشت ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک، فرستادن کودکان به مهدها و پیش دبستانی‌ها قبل از ورود به مدرسه را از ضروریات دنیای امروز دانست و بیان کرد: این مهم سبب ایجاد آمادگی روحی و حتی جسمی در بچه‌ها برای ورود به مدرسه می‌شود.

 بدیعی با بیان اینکه کودکانی که به بازی‌های گروهی وارد شده و در جمع حاضر می‌شوند دارای اعتماد به نفس بالا هستند، تأکید کرد: برای تقویت جایگاه مهدهای کودک در لارستان و اثرگذاری بهتر آنها نیاز به تأسیس چند مهدکودک مجهز به وسایل‌های مختلف بازی و آموزشی با بهره‌مندی از فضای سبز زیبا احساس می‌شود.

 رئیس اداره بهزیستی لارستان با تأکید بر لزوم توجه به نابینایان، تصریح کرد: براساس پرونده‌های ثبت شده در اداره بهزیستی لارستان بیش از ۳۰۰ پرونده در زمینه مشکل بینایی، نیمه بینایی و ضعیفی چشم وجود دارد.

 وی با انتقاد از کمبود شدید امکانات و خدمات مورد نیاز افراد نابینا در شهر لار، خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی لارستان برای حمایت و رفع قسمت کوچکی از مشکلات افراد نابینا، ناشنوا، مشکل جسمی و ذهنی، خدمات گوناگونی به افراد دانش‌آموز و دانشجو کمک هزینه تحصیلی، درمانی، عودت مبلغ پرداخت شده به بیمه تأمین اجتماعی از سوی معلول برای اشتغال، اعطای وام اشتغال و غیره ارائه می‌کند.

 

بدیعی از راه‌اندازی دو کانون ناشنوایان شهر لار و روستای کورده لارستان در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: کانون‌های فوق در زمینه‌های هنری، شغل و ازدواج افراد ناشنوا را یاری می‌کنند.

 وی به خانواده‌های افراد ناشنوا گفت: والدین نوزادان زیر دو سال می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات درمان این اداره به جای پرداخت هزینه ۳۰ میلیون تومانی کاشت حلزون شنوایی فقط با پرداخت ۳ میلیون تومان فرزندان خود را را درمان کنند.

 رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه یکی از وظایف و خدمات این اداره ارائه خدمات فرزندخواندگی است، تصریح کرد: خانواده‌هایی که به دلائلی فرزنددار نمی‌شوند با در دست داشتن مدرک قانع‌کننده از پزشک معالج درباره عدم بچه‌دار شدن آن خانواده و یک سری از مدارک  دیگر درخواست خود را به بهزیستی ارائه داده و پس از بررسی ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی و اقتصادی خانواده درخواست کننده و با طی مراحل قانونی نوزاد در اختیار آن خانواده قرار می‌گیرد.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین