دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

آیا وام شبکه فاضلاب شهری به لار نیز اختصاص می یابد؟

مدیر عامل سازمان آبفای فارس گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، سیاست وزارت نیرو رفتن به سوی منابع غیردولتی است و به همین دلیل سازمان آبفای فارس از بانک توسعه…

تصفیه خانه فاضلاب شهر قدسمدیر عامل سازمان آبفای فارس گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، سیاست وزارت نیرو رفتن به سوی منابع غیردولتی است و به همین دلیل سازمان آبفای فارس از بانک توسعه اسلامی مبلغ ۱۴۳ میلیون یورو برای گسترش شبکه فاضلاب وام گرفته است.

محمدعلی قلندری با اشاره به وضعیت آب استان فارس اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بسته شده و صحبت‌های ائمه جمعه سبب شد که استان فارس تابستان را به لحاظ آبی راحت‌تر پشت سر بگذارد.

نوبت‌بندی آب در ۲۵ شهرستان استان فارس

 وی گفت: کمبود بارندگی و برداشت‌های بی‌رویه آب در استان فارس سبب شد که در ۲۵ شهرستان آب نوبت‌بندی شود که در حال حاضر به ۴ شهرستان شامل ایزدخواست، کوار، خرامه و فسا رسیده است و سازمان آبفا تلاش می‌کند تا مردم را از نگرانی ناشی از کمبود آب رها کند.

 وی تصریح کرد: وضعیت استان فارس در زمینه آب بحرانی است و روحانیت باید در کنار مسئولان کمک کنند تا الگوی کشت تغییر یابد و اگر در زمینه کشاورزی تحولی اساسی به وجود آید مشکلات آب استان نیز برطرف می‌شود.

 پدیده نشست زمین در استان فارس در حال وقوع است

 قلندری با بیان اینکه مناطق شرقی و جنوبی استان با کمبود آب روبه‌رو است، افزود: پدیده‌ نشست زمین که سبب اسفنجی شدن زمین می‌شود در فارس در حال رخ دادن است و همین امر مشکلات آب استان را مضاعف می‌کند.

 مدیرعامل آبفای فارس خاطرنشان کرد: این پدیده سبب می‌شود که آب به خوبی جذب زمین نشود و همین امر مانع استفاده از بارندگی می‌شود.

 قلندری با اشاره به قیمت پایین آب بیان کرد: شکاف قیمت بین آب تولید شده و فروش آب از مشکلات مهم در این زمینه است در صورتی که قیمت آب باید بازدارنده باشد.

 متوسط قبوض آب در استان فارس زیر ۲ هزار تومان است

 وی افزود: متوسط قبوض آب در استان فارس به جز شهر شیراز زیر ۲ هزار تومان است و با این پول نمی‌توان آب استان و امور مربوط به آن را چرخاند.

 مدیر عامل آبفای فارس از تبیین سیاست اقتصاد مقاومتی در سازمان آبفا خبر داد و گفت: راهکارهای گسترده‌ای در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

 قلندری با بیان اینکه مدیریت مصرف آب کارایی بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: با مدیریت مصرف آب در مصارف خانگی، صنعتی و به ویژه کشاورزی می‌توان مشکلات آب استان را حل کرد.

 وی استفاده از پسآب‌ها را در بخش کشاورزی از دیگر اقدامات برای حل بحران آب دانست و تصریح کرد: استفاده از پسآب در بخش کشاورزی سبب می‌شود تا آب موجود در بخش صنعت مصرف شود یا برای آیندگان باقی بماند.

 مدیر عامل سازمان آبفای فارس بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی دولت سیاست  وزرات نیرو رفتن به سوی منابع غیردولتی است و در همین راستا سازمان آبفای فارس از بانک توسعه اسلامی مبلغ ۱۴۳ میلیون یورو برای  گسترش شبکه فاضلاب ۶ شهر فارس وام گرفته است.

میلاد لارستان: ریاست محترم اداره آبفا لارستان پاسخ دهد؛ آیا شهر لار با توجه به مصوبه دولت در خصوص احداث فاضلاب شهری در زمره شهرهای وام گیرنده قرار دارد؟

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین