یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

چاپ مقاله رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار در ماهنامه بین المللی “مهندسی حفاظت از حریق”

مقاله رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار در ماهنامه بین المللی “مهندسی حفاظت از حریق” چاپ شد. مقاله سعید منشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی…

مقاله رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار در ماهنامه بین المللی “مهندسی حفاظت از حریق” چاپ شد.

مقاله سعید منشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار با عنوان “آتش سوزی فلزات قابل اشتعال” در ماهنامه بین المللی “مهندسی حفاظت از حریق” به چاپ رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ آتش سوزی فلزات قابل اشتعال یکی از خطرناک ترین حریق های جهان محسوب می شود که سعید منشی در این مقاله به کلیاتی در خصوص این قبیل آتش سوزی ها که در زمره کلاس D استانداردهای حریق تعریف می شوند، پرداخته است.

به گفته منشی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار، فقط برخی از فلزات قابل اشتعال هستند و آتش کلاس D با وجود فلزات در حال سوختن مشخص می شود.

سعید منشی، حریق منیزیم و تیتانیوم را رایج ترین آتش سوزی های کلاس D معرفی می کند و می گوید: معمولاً برای سوزاندن فلز به گرمای شدید نیاز است. اما پس از سوختن یک فلز، حریق خیلی سریع و به راحتی گسترش می یابد. همین موضوع باعث شده این نوع حریق بسیار خطرناک و مخرب باشد.

به گفته وی، معمولا هنگام برخورد با انواع حریق ها اولین خاموش کننده ای که به ذهن افراد می رسد آب است. اما هنگام مهار آتش سوزی که عامل فلزی دارد، آب فقط مشکل را بدتر می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار، ادامه داده: آب می تواند با فلزات قابل اشتعال واکنش نشان دهد و گاز هیدروژن تولید کند. گاز هیدروژن یک گاز قابل اشتعال است که می تواند آتش را به سرعت گسترش دهد و همچنین باعث انفجار شود.

سعید منشی؛ متولد ۱۳۶۷ و دارای مدرک فوق لیسانس HSE ، لیسانس مهندسی مکانیک و مهندسی تاسیسات است که از سال ۱۳۸۸ به عنوان نیروی عملیاتی به استخدام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار در آمده و اکنون به عنوان رئیس این سازمان مشغول به کار می باشد.

خبرنگار: سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین