چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

شهرداری‌ها موظف‌اند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کنند

فرماندار ویژه لارستان گفت: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند. به گزارش میلاد…

فرماندار ویژه لارستان گفت: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، اولین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی لارستان به ریاست دکتر داریوش دهقان فرماندار ویژه و رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان، احمد علمدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، معمارزاده سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان و اعضای انجمن شهرهای لار، خور، دهکویه، لطیفی، بیرم، عمادشهر و بنارویه در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این جلسه داریوش دهقان فرماندار ویژه و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: توجه به حوزه فرهنگ و مطالعه، جامعه را در مسیر رشد و توسعه قرار می‌دهد.

دهقان ادامه داد: انجمن حقیقی کتابخانه ها یک ظرفیت بالقوه در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: تمدن زاییده فرهنگ است و لازمه توسعه شهر و روستا توجه به فرهنگ است و این فرهنگ برگرفته از کتابخوانی و مطالعه است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی لارستان در پایان ضمن تاکید بر مشارکت و همکاری کلیه شهرداران و شوراهای اسلامی شهر ها و روستاها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از مسئولین کتابخانه ها خواست تا در راستای رفع مشکلات و اجرای برنامه های فرهنگی با سایر ادارات لارستان تعامل و ارتباط داشته باشند.

معمارزاده سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان نیز، گزارشی از عملکرد فعالیتهای فرهنگی اداره کتابخانه ها در سال۱۴۰۳ ارائه و پس از آن به بیان مسائل و مشکلات کتابخانه های شهرستان، اعم از کتابخانه های شهید حاج قاسم سلیمانی شهر لطیفی،گنج شایگان و حسینیه اعظم شهر لار، آیت الله حقانی شهر بیرم و همچنین وضعیت پروژه های در حال احداث از جمله کتابخانه مرکزی لارستان و کتابخانه بنارویه پرداخت.

سپس توضیحات لازم از سوی بخشداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مناطق ارائه گردید.

در ادامه این جلسه همچنین از برگزیدگان استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در لارستان تجلیل شد.

به گفته سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان لارستان در جشنواره کتابخوانی رضوی که بزرگترین پویش ملی کتابخوانی درکشور است،۳ برگزیده ی استانی و یک برگزیده ی کشوری از شهرستان لارستان بودند.

معمارزاده ادامه داد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و حدود یک میلیون شرکت کننده از سراسر کشور داشت.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های کتابخوانی( قصه گویی،معرفی کتاب،خوانش بخشی از کتاب) هنر‌های تجسمی و دیجیتال داستان کوتاه و شعر برگزار شد.

گفتنی است در پایان از یسری امیدوار در رشته هنرهای دیجیتال، سوگند اعتماد پور در رشته پویش کتابخوانی هر دو از شهر لار و از کبری آریافرد در بخش پویش شعر سرایی از روستای حسین آباد بخش بیرم لارستان با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “شهرداری‌ها موظف‌اند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کنند”

  1. ناشناس گفت:

    ما به اقاي فرماندار گفتيم كه اقا تاكيد بفرماييد ادارات كمتر جلسه داشته وبيشتر به امور ارباب رجوع توجه كنند.متاسفانه اين اتفاق كه نيفتد هيچ، خود اقاي فرماندار هر روز جلسه ميگذارن و روساي ادارات به جلسه دعوت ميكنند يعني اينكه به كه نشد بدتر شد .خدا به فرياد اين مردم بيچاره برسد.اصحاب رسانه از جمله ميلا د كه هميشه بجاي اينكه فرياد رس مردم باشد در كنار مديران از جمله فرماندار وامام جمعه هستند.چگونه جواب خدا مي دهيد؟!؟!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین