جمعه ۰۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

لبیک عشایر منطقه لارستان به امام راحل(ره) در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه مردم لارستان به واسطه حضرت آیت الله آیت‌اللهی(ره) با قیام حضرت امام راحل(ره) در سال ۱۳۴۲ همراهی کردند، گفت:…

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه مردم لارستان به واسطه حضرت آیت الله آیت‌اللهی(ره) با قیام حضرت امام راحل(ره) در سال ۱۳۴۲ همراهی کردند، گفت: مردم لارستان باید بدانند که اولین شهیده زن ایران از بین این عشایر بوده است.

به گزارش میلاد لارستان، سردار ابراهیم بیانی در جلسه شورای اداری لارستان که در محل گلزار مطهر شهدا شهر لار برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری باید مسئولیت را برای گره گشایی نظام و جامعه و خدمت کردن به مردم پذیرفت که نتیجه آن عاقبت بخیری انسان خواهد بود، اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند در آخرت نسبت به کار یک مسئول پاسخگو باشد و باید خود مسئول پاسخگوی کاری که کرده است باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی، ایشان را فردی گرانمایه و ارزشمند دانست و افزود: مصلحت الهی بیش از این ما را از شهادت حضورشان مستفیذ نکرد و این داغی بالاست که بعدها می فهمیم چه گوهری از بین ما رفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه در مواجهه با این اتفاق چندین گروه رفتارهایی نشان دادند و افرادی بودند که از این واقعه سوختند مانند مقام معظم رهبری که واقعا داغ بزرگی دیدند اما بنا به شرایط ایشان مثل کوه ایستادند، تصریح کرد: رهبری علیرغم اینکه فرزند عزیز و یار پرتوانی را از دست دادند اما سفت و محکم ایستادند زیرا تکیه مردم رهبری هستند.

این مسئول با اذعان به اینکه آقای رییسی دارای ویژگی ولایت مداری و ولایت باوری بود یعنی هر جا رهبر معظم انقلاب بعنوان رهبر انقلاب موضوعی را بیان می کردند ایشان با چشم و بدون هیچ سوالی آن را عملی می نمودند، خاطر نشان کرد: در واقع شهید رییسی فردی تسلیم و مطیع بود مثلا در تایید فرمایش رهبری در بحث انتقام از اسراییل ایشان سریعا فرمایش حضرت آقا را به نتیجه رساندند.

وی با بیان اینکه جالب است که در برنامه انتقام حتی ایران از اصل غافلگیری نیز استفاده نکرد زیرا ایران اسلامی دارای قدرت و اقتدار است، ادامه داد: آمریکا در این بحث چندین بار پیغام ارسال کرد که کشور ما از انتقام منصرف شود اما مرد بسیجی عرصه وزارت خارجه آقای امیرعبداللهیان قاطعانه به آن درخواست ها پاسخ داد و اعلام کرد که اسراییل را از خاک ایران هدف قرار خواهیم داد.

بیانی با اشاره به اینکه ما زیر سایه شهدا هستیم که نتیجه آن آبرو و اقتدار و شجاعت و پیشرفت است، عنوان کرد: شهید رییسی جایگاه ریاست جمهوری را در حد اعلا بالا برد و الان هر کس بخواهد در جایگاه ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه قرار بگیرد مقایسه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر آقای رییسی پرکاری و خستگی ناپذیری بود که بخاطر قبول مسئولیت شب و روز تلاش می کرد، تأکید کرد: باید ما مسئولین نیز به تاسی از رییس جمهور شهید تلاش کنیم و کار کنیم زیرا فرصت خدمت کم است و بالاخره تمام خواهد شد و پشیمانی خواهد ماند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس یکی دیگر از ویژگی های شهید آیت الله رییسی را نپرداختن به حواشی برشمرد و با اشاره به اینکه امروز فرصت پرداختن به حواشی نیست، یادآور شد: شهید بهشتی که به شهید مظلوم معروف بود این ویژگی را داشت و بجای پرداختن به حواشی به دنبال خدمت کردن بود‌ زیرا می دانست که خداوند از بندگان با تقوایی خود دفاع خواهد کرد.

وی با طرح این موضوع که عده ای بیان می کردند که این دولت زبان دنیا را بلد نیست و نمی تواند با کشورها ارتباط برقرار کند اما دولت توانست در عرض دو سال عضو سازمان شانگهای شود و با حدود سه و نیم میلیارد نفر ارتباط برقرار کند، گفت: دولت رییسی در دور زدن تحریم ها بسیار خوب عمل کرد و با عضویت در سازمان شانگهای و بریکس در عرصه اقتصاد هم پیشتاز بود.

بیانی با اشاره به اینکه تا انتخابات پیش رو زمان زیادی باقی نمانده است و قطعا اگر کسی با نگاه صرفا سیاسی وارد میدان انتخابات شود باید روز قیامت پاسخگو باشد، افزود: مردم نیز نباید فقط بر اساس دوست داشتن و رفاقت به یک فرد خاص رای دهند و در واقع رای دادن و رای ندادن هر دو می تواند عقوبت داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با تأکید بر اینکه باید در بحث انتخابات بدنبال کسی بود که عادل، صادق، فقیه با دانش و با تقوا باشد، تصریح کرد: وظیفه ماست که بدنبال انتخاب اصلح باشیم و در این راه باید دید دشمنان ما از که تعریف و تمجید می کنند و از که بدشان می آید.

وی با گلایه از مردم لارستان در بحث  کم پرداختن به شهدای سال ۴۲ عشایر منطقه لارستان که در آن زمان قیامی به رهبری آیت العظمی ایت اللهی شکل گرفت، ادامه داد: در این حادثه تاریخی آقای آیت اللهی میگوید در ابتدا نزد تجار رفتم و آنها را برای همراهی و همکاری در قیام دعوت نمودم و با همکاری عشایر و با دستور از امام راحل (ره) قیام کردند. امام خمینی (ره) در آن زمان دستور به قیام دادند و با آن دستور عشایر منطقه لارستان قیام کرده و با حمله به پاسگاه انتظامی به سمت کوه حرکت کردند و با حمله نیروهای انتظامی با شهادت تعدادی از قیام کنندگان این موضوع خاتمه یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به اینکه مردم لارستان باید بدانند که اولین شهیده زن ایران از بین این عشایر بوده است، افزود: آیا مردم لارستان می دانند چند شهید در این قیام تقدیم انقلاب شد.

بیانی اضافه کرد: مردم لارستان باید به این موضوع بپردازند و در اجلاسیه شهدای فارس که در لار برگزار خواهد شد صفحه ویژه ای برای این شهدا باز شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین