یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تعداد بیماران «تب‌دانگی» در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان به ۱۴ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه تب دانگی را جدی بگیرید، گفت: با شناسایی۱۴مورد از بیماری تب دانگی در مجموعه علوم پزشکی لارستان، فعالیت های بازدارند…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه تب دانگی را جدی بگیرید، گفت: با شناسایی۱۴مورد از بیماری تب دانگی در مجموعه علوم پزشکی لارستان، فعالیت های بازدارند در منطقه شروع شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، حسن فزونی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام موارد شناسایی شده از جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی لارستان ۱۴ مورد مبتلا بوده و خوشبختانه هیچ کدام در اثر انتقال محلی نبوده است افزود: از این ۱۴ مورد، ۳ نفر بستری و ۱۰ نفر تحت مراقبت سرپایی در منزل می باشند که حال عمومی همه آنها خوب است.

معاون بهداشت دانشکده دانشکده علوم پزشکی لارستان ادامه داد: البته یک نفر از ۱۴ مبتلا به ویروس تب دانگی فوت شده که ابتلا ، تشخیص و فوت در خارج از کشور بوده است و فقط در زادگاه خود خاکسپاری شده است.

دکتر فزونی خاطر نشان کرد: طبق بررسی های صورتگرفته تاکنون مدرکی دال بر وجود پشه ناقل در منطقه وجود ندارد ، لذا باید تمام مکان های مناسب برای سکونت و استقرار پشه را از بین ببریم که در این زمینه جلساتی برگزار شده و آموزش های لازم توسط همکاران داده شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در صورت وجود پشه ناقل در منطقه ، باید در سریعترین زمان ممکن این موضوع تشخیص داده شود، لذا همکاران ما در مکان های احتمالی حضوریافته و با تله گذاری و انجام آزمایشات بر روی نمونه ها در آزمایشگاه حشره شناسی معاونت بهداشت، منطقه را مرتبا پایش می کنند.

دکتر فزونی از مردم درخواست کرد: از رهاسازی فاضلاب منازل در معابر عمومی خودداری کنند تا مکانی مناسب برای رشد و استقرار پشه به وجود نیاید که در این صورت انتقال محلی با سرعت بالایی اتفاق می افتد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان در پایان توصیه ای هم برای مسافران که از خارج بر می گردند ، داشتند که در صورت بروز علائم ، حتما به پزشک مراجعه کنند و تاکید کردند به هیچ وجه حتی اگر بدون علامت هستند مسافرت به مناطقی که پشه آئدس اجیپتی وجود دارد مانند استان هرمزگان، گیلان، شهرستان عسلویه و چابهار نداشته باشند چون ممکن است ناقل بدون علامت باشند و با حضور در آن مناطق باعث انتقال گسترده بیماری شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین