یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

از ثبت نام “لار” در دهانه سیاره مریخ چه می دانیم؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که چرا یکی از دهانه های مریخ به نام “لار” نامگذاری شده است. این موضوع و پیگیری آن به دلیل وجود…

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد که چرا یکی از دهانه های مریخ به نام “لار” نامگذاری شده است. این موضوع و پیگیری آن به دلیل وجود تصاویری است که شهروند خبرنگار میلاد لارستان از نمای”مفاخر ایران در آسمان” در مجتمع فرهنگی گردشگری عباس آباد تهران به ثبت رسانده است.

بر همین اساس خبرنگار میلاد لارستان موضوع را از مهندس محسن منتظری مدیر موسسه بیکران هستی و عضو هیات مدیره رصدخانه لارستان جویا شد.

وی با بیان اینکه در بحث وجود نام لار در سیاره مریخ مباحث مختلفی مطرح شده اظهار داشت: بر اساس مستنداتی که دکتر دالکی پدر نجوم آماتوری ایران و عضو سازمان زمین‌شناسی سازمان فضایی وهوانوردی ناسا در سال ۱۳۸۳ در حضور مرحوم آقا مجتبی موسوی لاری ارائه نمودند و در ادامه نیز مدارک به رویت ما رسید نام لار در استان فارس در دایره المعارف ناسا عنوان شده است.

وی افزود: در ادامه از طریق gmail مکاتباتی با مسئول نام گذاری های بخش ناسا صورت دادیم که اظهار داشت بدلیل سادگی، عامه پسند بودن و سوابق واژه لار از این عنوان در مریخ استفاده شده است.

این جوان نخبه لاری در ادامه اظهار داشت: بنا به اظهارات دکتر دالکی و نیز بر اساس سفرنامه های بازرگانان قدیمی در سفر به لار از کشورهای مختلف از جمله فرانسه که کتاب های آنان به چاپ نیز رسیده و همچنین بر اساس کتاب تاریخ طبری نام لار در تاریخ ثبت شده است.
وی بیان داشت: تاثیر مهاجرت تعداد زیاد یهودیان از لار به کشور آمریکا در سالهای دور که برخی از آنها در ناسا مشغول به کار هستند و وابستگی آنها به شهر اجدادشان نیز دلیل دیگری است که باعث گردیده نام لار در یکی از دهانه های مریخ که جزو یکی از چهل قسمت مریخ محسوب می شود ذکر گردد.

منتظری در پایان با بیان اینکه بخش لار در مریخ یکی از مکان هایی است که پتانسیل حیات در آنجا دیده شده افزود: در آن مکان کاوش هایی جهت امر آب و حیات نیز در حال انجام می باشد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین