شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برپایی جشن باشکوه عید غدیر در روستای کردشیر+تصاویر

جشن بزرگ عید سعید غدیر در روستای کردشیر صحرای‌باغ بشکل باشکوه برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، روستای کردشیر لارستان و از توابع بخش صحرای باغ است که همه ساله…

جشن بزرگ عید سعید غدیر در روستای کردشیر صحرای‌باغ بشکل باشکوه برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، روستای کردشیر لارستان و از توابع بخش صحرای باغ است که همه ساله در برگزاری هر چه باشکوه تر عید غدیر پیشتاز است.

به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خُم، جشن بزرگ غدیر در روستای کردشیر با حضور دکتر دهقان فرماندار لارستان، سردار احمد راستی معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران، اقای احمد علمدار معاون امنیتی و سیاسی و دلاور معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، جمعی از روسای ادارات لارستان و عموم مردم و مسئولین محلی و شهرستانی و استانی برگزار شد.

سیف الله ناقوسی دهیار روستای کردشیر درخصوص این جشن گفت: اکثریت جمعیت مردم این روستا به دلایلی از جمله کسب و کار از اینجا مهاجرت کرده اند اما برای برپایی جشن غدیر یکایک اهالی این روستا هر جای ایران زمین که باشند خود را به محل زادگاه خویش می رسانند.

ناقوسی با اشاره به اینکه: برای برپایی هر چه کامل تر و متنوع تر جشن غدیر، تعامل و همکاری مثال زدنی بین اهالی برقرار است گفت:

معمولا از ماه ها قبل برای اجرای دقیقه به دقیقه ویژه برنامه های این مراسم برنامه ریزی می شود تا علاوه بر اینکه اهالی کردشیر ارادت خود را به مولای متقیان علی (ع) نشان دهند میزبان برگزاری بزرگترین و با شکوه ترین جشن غدیر در منطقه باشند.

ناقوسی با ذکر اینکه مردم کردشیر در این مراسم همه ساله میزبان هزاران نفر میهمان از شهر و روستاهای دور و نزدیک هستند اظهار داشت: ما معمولا از سراسر استان فارس و هرمزگان میهمان داریم که از طریق ارسال کارت دعوت، ارسال پیامک و تبلیغات در فضای مجازی در این مراسم حضور خواهند داشت. هر چند پس از گذشت چندین سال به اندازه مطلوب تاریخ و نحوه برگزاری این مراسم برای عموم هم شهریان و هم استانی های عزیز ما جا افتاده و بدون نیاز به دعوت همگی در تاریخ مقرر در مراسم شرکت می کنند.‌

دهیار کردشیر ادامه داد: ما تلاش می کنیم در مراسم عید غدیر بهترین ها را برای برگزاری مراسم دور هم جمع کنیم از جمله: بهترین گروه صدا برداری، نور پردازی، تصویر برداری، مجریان و مداحان و خوانندگان بنام کشوری، گروه تئاتر، سرود،‌ بهترین طراحی دکور صحنه، اهدای جوایز ویژه انواع اقلام لوازم خانگی از جمله: یخچال، تلوزیون، کولر، آبسردکن، ظروف آشپزخانه و ده ها کمک هزینه سفرهای زیارتی مشهد و کربلا، ده ها جوایز نقدی و…. همچنین پذیرایی ویژه از جمله برپایی سفره کریمانه عید و اطعام غدیر در وعده شام و قبل از شروع مراسم است.

 

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین