سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کلنگ‌زنی کارخانه تولید دستکش لاتکس و پی‌وی‌سی در شهرک صنعتی لارستان

کلنگ کارخانه تولید دستکش لاتکس و پی وی سی در شهرک صنعتی لارستان به زمین زده شد. به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با حضور علاءالدین بروجردی نماینده مردم لارستان،…

کلنگ کارخانه تولید دستکش لاتکس و پی وی سی در شهرک صنعتی لارستان به زمین زده شد.

به گزارش میلاد لارستان، در مراسمی با حضور علاءالدین بروجردی نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، میر جمالی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری هلدینگ NEC، عملیات اجرایی کارخانه تولید دستکش لاتکس و پی وی سی در شهرک صنعتی لارستان آغاز شد.

در این مراسم، فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با اشاره به اینکه امروز شاهد شروع یک پروژه خوب با همت دکتر بروجردی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم و امیدواریم که طرح توسعه آن در آینده نه چندان دور صورت پذیرد، اظهار داشت: در این مدت کارها با سرعت و شدت بیشتری در حال انجام است که نوید یک آینده روشن را برای مردم منطقه به همراه خواهد داشت.

داریوش دهقان از برنامه‌ریزی و پیگیری سایر پروژه‌ها پرده برداشت و افزود: اولین مورد پس از کلنگ زنی دستکش لاتکس که امروز صورت خواهد گرفت موضوع تولید قیر است که در مرحله تغییر کاربری قرار دارد و در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مورد دیگر کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین با تیپ یک و دو که جزو بزرگترین کشتارگاههای کشور و سومین کشتارگاه صنعتی کشور بعد از مشهد و یزد خواهد بود، تصریح کرد: در ادامه نیز سایت صادراتی، کشتارگاه طیور، کارخانه گچ، طرح گردشگری و هتل فرودگاهی نیز در لارستان صورت خواهد گرفت که با کمک نماینده منتخب بوده است.

نماینده عالی دولت در لارستان با اذعان به اینکه یکی از مواردی که مردم لارستان پیگیر آن هستند و در مورد آن سوال می کنند بحث شرکت هواپیمایی لادایر است، خاطر نشان کرد: طی جلسه ای که به اتفاق دکتر بروجردی و سرمایه گذار با وزیر داشتیم توانمندی ها مطرح شد و این یقین را می دهیم که این اتفاق رخ خواهد داد.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه گذار این شرکت آمادگی کامل دارد و امیدوار هستیم این اتفاق بزودی رخ دهد، عنوان کرد: حتی سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که مسئولین و بزرگان لارستان از شرکت ایشان بازدید به عمل آورده تا میزان توانمندی وی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد شرکت لادایر آوازه لار بیشتر پیچیده خواهد شد و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته پرواز لار به تهران و خارج کشور نیز افزایش یابد، یادآور شد: این درخواست هم داریم که جهت پرواز عتبات نیز پیگیری صورت پذیرد و پرواز مشهد نیز به دو پرواز در هفته افزایش یابد.

دهقان از دیگر پروژه های در دست پیگیری را تولید خوراک دام، تولید مرغ مادر و منطقه ویژه اقتصادی برشمرد و گفت: این طرح‌ها می تواند نقش مهمی در توسعه لارستان داشته باشد.

وی با اعلام این خبر که منطقه ویژه اقتصادی لارستان در مراحل پایانی قرار دارد و شرکت متولی باید مراحل ثبتی و اداری خود را صورت دهد تا این اتفاق توسط شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی به تصویب برسد، افزود: در منطقه سرمایه گذاران خوبی داریم که اغلب در کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت دارند و حاضر به سرمایه گذاری هستند اما باید اول منطقه ویژه اقتصادی به نتیجه برسد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه یک کار دیگر و مهم که برای منطقه در نظر گرفته شده ایجاد کارخانه تولید برق جهت پتروشیمی است که طرح مطالعاتی آن در حال انجام بوده و اگر به نتیجه برسد سرمایه گذاری خوبی در منطقه خواهد شد و امنیت انرژی ما ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: مدیران سطح لارستان  جزو بهترین ها هستند و مدیران ما اگر کاری از دستشان بر بیاید حتما صورت خواهند داد و تنها مشکل ما در بحث سرمایه گذاری پرداخت تسهیلات است که در بحث اداری نیست.

دهقان اضافه کرد: یک مورد مهم دیگر که در حال پیگیری است و در مراحل نهایی قرار دارد رویه واردات است که اگر سرمایه گذاران از این فرصت بخوبی بهره ببرند این اتفاق به اندازه یک کارخانه بزرگ اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلدینگ NEC در خصوص مشخصات این طرح گفت: باعث افتخار مجموعه ماست که بتوانیم در شهر لار یک کارخانه را احداث کنیم.

میرجمالی با بیان اینکه این کارخانه در مرحله اول نزدیک به ۱۵۰ نفر اشتغال آفرینی خواهد داشت، افزود: از بنیاد نخبگان لار نیز کمک گرفته ایم تا در موارد مختلف ما را یاری رسانند.

وی با اشاره به اینکه در همیشه و در همه کارها سعی کرده ایم جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل نماییم به همین دلیل این پروژه در پنج فاز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: افق دید ما این است که ۱۱۰ سوله ۱۴۰۰ متری برای دستگاه ها احداث کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اذعان به اینکه دستگاه های مورد نیاز ما دارای ۶۵ متر طول و نزدیک به پنج متر عرض است و اینها نیاز به سوله های نگهداری دارد، ادامه داد: با احداث این کارخانه قاچاق و واردات محصول به حداقل خواهد رسید.

میرجمالی با بیان اینکه کشور ایران دارای منابع بسیار خوبی است و عمده فکر ما بحث صادرات محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به مرکزیت دوبی است، خاطر نشان کرد: تا سه ماه آینده اگر همکاری های لازم صورت پذیرد و واردات از گمرک لار نهایی شود ما دو لاین از کارخانه را با وارد کردن تجهیزات راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلدینگ NEC با اشاره به اینکه این فرصت وجود دارد که ۲۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور شکل بگیرد، عنوان کرد: هزینه انرژی و نیروی کار در ایران بسیار مفید فایده است و با توجه به هزینه کم آنها یک فرصت برای سرمایه گذار ایجاد می‌کند تا تولید و صادرات کند.

وی با اذعان به اینکه قول های مساعدی از مسئولین لارستان گرفته شده و تا الان نیز مسئولین پای کار بوده اند و اگر این قول ها نهایی شود تا سه یا چهار ماه آینده شاهد افتتاح کارخانه خواهیم بود و اشتغالزایی خوبی نیز خواهیم داشت، افزود: قطعا در این پروژه هم منافع سرمایه گذار در نظر گرفته شده و هم منافع کشور تامین خواهد شد.

میرجمالی اضافه کرد: امیدوار هستیم کمک های لازم را از شرکت های دانش بنیان و برج علم و فناوری دریافت کنیم تا نیروی خبره برای کار نیز تامین شود.

مدیرکل صمت فارس نیز در این آیین گفت: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان و ظرفیت سالیانه ۴۰ میلیون جفت دستکش در شهرک صنعتی لارستان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی خواهد شد که با بهره‌برداری از آن برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

حمید رضا ایزدی افزود: این نوع دستکش در مراکز پزشکی، ایمنی، درمانی، بیمارستانی، نظامی و شیمیایی همچنین برای انجام جراحی و معاینه کاربرد زیادی دارد.

وی ادامه داد: صنایع دانش بنیان و اشتغالزا موجب جهش تولید، شکوفایی و پویایی در حوزه اقتصاد و همچنین افزایش سطح اشتغال در شهرستان لارستان و استان می‌شود.

 

همچنین دکتر علاءالدین بروجردی در آئین کلنگ‌زنی کارخانه دستکش با اشاره به اینکه باید با اطمینان و امید در کار وارد شد و در صحنه عمل دست بکارهای بزرگ زد، اظهار داشت: برای ما خیلی مهم است که ظرف ۴ سال ۲ هزار و ۵۰۰ جوان مشغول به خدمت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک پروژه‌ای برای شهرک صنعتی گراش تعریف شده است، افزود: فردا نیز با حضور سرمایه‌گذار، جلسه‌ای با فرماندار خنج برای احداث کارخانه مواد غذایی برگزار خواهد کرد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نگاه ما فراگیر است و فرقی نمی‌کند، تصریح کرد: طبق قانون، نمایندگان، نماینده همه ملت ایران هستند ولی در یک تقسیم‌کار منطقه‌ای، حوزه انتخابیه‌ها محدود شده و همه نمی‌توانند در کار یکدیگر دخالت کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز شگفتی از وسعت گسترده حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم، خاطر نشان کرد: این حوزه انتخابیه از ۱۱ استان کشور وسیع‌تر است و خوشبختانه کمبود زمین نداریم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور قطر در زمینه پرورش شتر در خطه لارستان، ادامه داد: بعد از خروس لاری که شهرتی جهانی دارد، ما چشمان به شتر لاری روشن است و چندی پیش شترهایی که در لارستان متولد و پرورش داده شده بودند، در مسابقات «شیخ محمد» در دبی برنده ۳۰ میلیون دلار شدند که نشان می‌دهند این‌قدر پروژه ارزشمندی است.

بروجردی با بیان اینکه برای هر روستا یک شناسنامه تعریف شده و براساس شرایط محل، اشتغال ایجاد می‌کنیم تا از مهاجرت از روستا به شهر و شهرستان به سایر مناطق و غیره جلوگیری کنیم، یادآور شد: در روستای «کارگاه» هنر فرش‌بافی رواج دارد و حتی ۵۰ فرش آماده شده و روی دست آنان مانده بود و خوشبختانه با رایزنی‌هایی که کردیم، فرش‌ها از آنان خریداری شد و در ادامه نیز مقرر شده تا یک سوله بزرگ و مدرن کارگاه فرش‌بافی احداث شود تا هم فرش تولید و به فروش برسد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف مجدد از شهادت آیت‌الله رئیسی، دکتر امیرعبداللهیان و سایر عزیزان، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، پس از این اتفاق خللی در روال عادی کشور به وجود نیامد و در همان دوران مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شروع بکار کردند و ریاست آن انتخاب شدند و کارها جلو رفت.

وی با ابراز خرسندی از حضور ارزشمند ۵۰ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی علیرغم تبلیغات منفی جهانی، افزود: دکتر پزشکیان که از دوستان چندین‌دوره‌ای ما در مجلس شورای اسلامی هستند و از فراکسیون مستقلین ولایی که بعنوان تنها فراکسیون در تاریخ مجلس توانست رئیس جمهور به کشور تقدیم کند، انتخابی است که مردم انجام داده‌اند و باید مردم را تحسین کرد و مردم سالاری دینی یعنی همین که اراده مردم حاکم است و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم بسیاری از پروژه‌هایی که در استان فارس و لارستان بر زمین مانده با حمایت ایشان حل شود و شاهد یک تحول باشیم.

بروجردی با تأکید بر اینکه اشتغال یک فرد هم مهم است، بیان کرد: بنده به راهبرد عدم آلایندگی هوا اصرار دارم و نمی‌خواهیم با ایجاد اشتغال، سلامتی مردم را شبیه وضعی که در تهران و اراک و اصفهان و غیره وجود دارد، تحت‌الشعاع قرار دهیم.

وی از مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار بابت تعیین روزشمار در اجرای پروژه با وجود تمامی مشکلات موجود در کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با حمایت مستمر مسئولین استانی و محلی، هر یکی‌دو ماه یکبار، شاهد آغاز پروژه‌های جدید باشیم و تا افتتاح هم کارها با جدیت ادامه یابد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پیگیری پروژه‌های زیرساختی نظیر خط آهن و جاده از موارد اولویت‌دار است ابراز امیدواری کرد که دولت جدید هرچه سریعتر شکل بگیرد و شاهد سرکار آمدن دولتی فعال و پویا باشیم تا کارها را جلو ببرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کلنگ‌زنی کارخانه تولید دستکش لاتکس و پی‌وی‌سی در شهرک صنعتی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    سلام و درود خدا بر مسولینی که کمتر حرف میزنند و بیشتر عمل میکنند.جادارد از جناب بروجردی تشکر ویژه کنیم که به فکر مردم و عمران و ابادانی و همچنین اشتغال جوانان منطقه میباشند. خداخیرتان دهد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین