دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

به مدد بادهائی که می وزند….

اخیراً مقاله ای با عنوان «لارستان و حوزه های اقتدار بالقوه آن» توسط اینجانب* نگاشته شد و در وبسایت آفتاب لارستان و روزنامه و وبسایت میلاد لارستان درج گردید. محتوای…

اخیراً مقاله ای با عنوان «لارستان و حوزه های اقتدار بالقوه آن» توسط اینجانب* نگاشته شد و در وبسایت آفتاب لارستان و روزنامه و وبسایت میلاد لارستان درج گردید.

محتوای این مقاله به معرفی دو مؤلفه اقتدار اجتماعی و اقتصادی لارستان در منطقه اختصاص داشت و در آن، به موضوع لزوم حضور مؤثر لارستانیها در دور دوم انتخابات و در برخی از حوزه های انتخابیه که نفوذ اجتماعی دارند اشاره شده بود.

احتمالاً همگان به خاطر دارند که در جریان مسائل سال ۱۳۸۸ در لار، به همت امام جمعه فقید، حضرت آیت الله آیت اللهی، جناب آقای دکتر بروجردی نقش مؤثری در کاهش تنش ها ایفا نمودند؛ تا بدانجا که برخی از افراد و گروهها با قرار گرفتن پشت سر این چهره سرشناس، سعی بر آن داشتند که ایشان را برای کاندیداتوری انتخابات مجلس از لارستان متقاعد نمایند.

ارتقاء فرودگاه بین المللی لارستان به اداره کل، اتفاق دیگری بود تا همین افراد و گروهها با تبلیغات گسترده، این اقدامات را حاصل تلاش جناب آقای دکتر جباری، نمایندۀ محترم بستک،بندرلنگه و پارسیان قلمداد نمایند. فارغ از آنکه این عزیزان قطعاً در هر دو مورد مهم و حیاتی برای منطقۀ لارستان خدمات ارزنده ای ارائه نموده بودند و حتی در بسیاری دیگر از وقایع منطقه، حامی لارستانیها بوده اند، اما این تصویر سازیها در منطقه به گونه ای پیش می رفت که برای عامۀ مردم جامعه اینگونه به نظر آید که وابستگی نزدیکی میان این افراد و گروهها با دو شخصیت نامبرده وجود داشته و این مسائل حاصل پیگیریهای ایشان نیز هست. و صد البته اینکه مصالح منطقه ای چنان برای ایشان مهم می نمود که فارغ از مسائل جناحی و صف بندیهای سیاسی، این شخصیت ها را متعلق به خود و منطقه لارستان می دانستند.

اما در خلال این موضوع، مطلبی که همواره دنبال می شد، تضعیف مکرر و همیشگی مواضع نماینده لارستان، خنج و گراش، جناب آقای دکتر جعفرپور بود.

امروز اما، آزمونی است برای حسن نیت افرادی که طی ۶ سال گذشته و به مدد رسانه، از تلاشهای دیگران برای محبوبیت خود، پلها ساختند و نقدهائی که از نکرده های خودیها، مکرراً نوشتند؛ کرده های خودیها را حقیر شمردند و بذر بی اعتمادی به امکانات داخلی را در میان خودیها افشاندند.

این نوشتار و گفتار هرگز به معنای آن نیست که دکتر بروجردی و دکتر جباری خودی نیستند؛ بلکه به معنای آن است که برخی، سالهای متمادی بی آنکه کوچکترین تلاشی برای لارستان کرده باشند و کوچکترین گام عملی برداشته باشند؛ بی آنکه هرگز کوچکترین ارتباطی با این دو شخصیت عزیز داشته باشند، از آب گل آلود تفرقه انگیزی برای خود ماهیها گرفتند و از نمد موجود، کلاهها بافتند! سوار بر موج فضاسازی رسانه ای، از تخریب و فشار بر مسئولین برای امتیاز گیری استفاده کردند و امروز که همگی می دانیم که مدیون زحمات این دو شخصیتیم، به فراخور بادهائی که این بار نه در زمین مصالح منطقه ای، بلکه در زمین رفتارهای گروهی و جناحی می وزد، علیرغم تذکری که در مقاله پیشین داده شد تا شاید به یاد ایشان بیاورد که چه می کردند و چه می گفتند، نه تنها کوچکترین قدمی برای قدردانی از این زحمات بر نداشتند و حتی به روی مبارک هم نیاوردند؛ بلکه این بار به جرگه سیاسیّون جناحگرا پیوستند و به مصالح منطقه ای پشت کرده، مصالح ملی را ارجح اعلام کردند و رأی آوردن دکتر بروجردی و دکتر جباری را به مصلحت کشور نمی دانند!!! و تنها چیزی که از مطلب یاد شده برگرفتند، آن بود که این بار بروند و از خلال زحمات دیگران! ، گردهمائی لارستانیها در شیراز را در حمایت از نمایندۀ اصلاح طلب، برای خود بدانند و کلاه دیگری برای خود ببافند.

اقدام پیش رو در شیراز، اگر در مخالفت با نمایندۀ پیشین شیراز با توسعه لارستان باشد، در مسیر مصالح منطقه و امری پسندیده است و نشان می دهد که انسجام اجتماعی لارستانیها خواهد توانست برای آینده ای روشنتر، مؤثر افتد و خاطر نشان کند که عناد ورزان، روزگاری به دست اتحاد لارستانیها تنبیه خواهند شد و عبرتی شود برای سایرین…

آنچه در این میانه، تلخ بود و مرا آزرد این بود که عده ای همگان را ساده لوح پنداشته اند و با بادهائی که می وزد همراهند!

مرحوم نخبه الفقهائی نقل کرده بودند، در ایام انتخابات ۱۳۹۰ لارستان، برخی از این افراد، از ستاد این اصولگرا به آن ستاد اصلاح طلب می رفتند و مطالبه گر پست و موقعیت برای خود بودند تا گروه تابع خود و رسانه هایشان را در آن مسیر کوک کنند و بگذریم از مصادیق مطالباتشان، که چه تلخ خواهد بود شنیدن آن؛ و به قول گذشتگان، «تف سر بالاست!»

اگر لارستان می خواهد مسیر روشنی برای آینده داشته باشد، باید حامی دوستداران و حامیان خود باشد و با عناد ورزان، سخت برخورد نماید. آنچه امروز مشاهده می شود و بایستی فعالین اجتماعی و سیاسی منطقه مدنظر قرار دهند آن است که نباید عده ای بتوانند با در دست گرفتن احساسات مردم و متناسب با زمان و تغییر فضا، دوستانمان را از ما برنجانند و دشمنانمان را شاد کنند.

حامد مقدم*

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “به مدد بادهائی که می وزند….”

  1. شهروند گفت:

    واقعا ادم ساد ه ای هستی چه کار به دیروز داری از امروز حرف بزن وبا مقاله نویسی مردم را سرگرم نکن جمشید

  2. فرهنگ گفت:

    مسولین محترم سرتون را بااین مقاله ها سرگرم کردید خبر دارید شهرداری شهرستان همجوار اقدام به تصرف اراضی ملی محدوده لارستان نموده اراضی که در تقسیمات کشوری جز لارستانه واکنون شهرداری شهرستان همجوار برای احداث پارک شهر درحال حفر چاه میباشد جای سوال است نماینده محترم چرا هیچ اقدامی برای این جلوگیری از این عمل خودسرانه وتفرقه انگیز انجام نمیدهد در صورتی که به دفتر ایشان گزارش شده.در ضمن زمین قبل از پلیس راه لار فیروزآباد قرار دارد.

  3. مهندس احمدی گفت:

    ضمن عرض سلام خدمت همه همشهریان عزیز لارستانی و مسئولین دلسوز‌ سایت خبری میلاد لارستان.
    جهت اطلاع و شناخت فرا منطقه ای همشهریان از جنوب استان جهت تصمیم گیری های بهتر، در خصوص دکتر رضا انصاری باید عرض کنم که ایشان پیش از اینکه یک سیاست مدار باشند، شخصیتی علمی و نخبه ای دانشمند و اولین دکترای مدیریت تکنولوژی ایران میباشند که سالها در آکادمی ها مجامع علمی و دانشگاه های معتبر استان تهران تدریس کرده اند، و همچنین در مقام استاد پروازی در بسیاری از دانشگاه های کشور حضور داشته اند.
    ایشان مؤلف یکی از معتبرترین کتاب های دنیا در رابطه با مدیریت هستند و مقالات زیادی را در کنوانسیون های تخصصی بین المللی ارائه نموده اند.
    دکتر رضا انصاری در سالهای اخیر در استان اصفحان حضور داشتند و مشاور بسیاری از صنایع استراتژیک این کلان شهر بوده اند.
    اما از نظر سوابق سیاسی، ایشان وزنه سنگین اصلاحات کشور و سالها سردبیر روزنامه حزب اعتماد ملی وابسته به رؤسای جمهور اصلاح طلب قبلی بوده اند . ایشان از سن ۲۰ سالگی کار سیاسی را در تهران شروع کرده اند.
    دکتر انصاری چهره ای محبوب در میان اصلاحات کشور و مردم حوزه انتخابیه اش (داراب و زرین دشت)، و سخنوری بی نظیر و بی رقیب هستند.
    ایشان به پشتوانه دکتر جواد اطلاعت، دولتمرد ارشد اصلاحات کشور(نماینده چند دوره قبل داراب ) توانستند در دوران انزوای اصلاح طلبان، سختی ها و مشکلات زیادی را از احزاب حامی دولت حل کنند و درخت خشکیده اصلاحات را جان تازه ای دهند.
    در انتخابات اخیر، دکتر عارف(سرلیست انتخابات تهران) و تعداد زیادی از منتخبان مردم تهران جهت اعلام حمایت از دکتر انصاری وارد داراب شدند و سخنرانی های متعددی انجام دادند.
    پر واضح است حضور این شخصیت ها آنهم در شهری که فرودگاه عملیاتی ندارد و با طی صدها کیلومتر راه زمینی نشاندهنده اهمیت و نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز دکتر رضا انصاری از حوزه جنوب استان فارس، برای حامیان دولت دارد که حاضر شدند برای موفقیت و رای آوری ایشان هر خطری را به جان بخرند.
    حضور این سیاست مداران در داراب ، در شرایطی است که انتخابات در شهرهای زیادی از کشور به دور دوم کشیده شده بود ولی حوزه داراب را مقدم دانستند.
    ضمنا حضور بازیگران و کارگردانان مطرح تلوزیون و سینما مانند علیرضا خمسه در داراب و برپایی جشن های متعدد خود حامل پیام ویژه ایست.
    در حال حاضر، استان فارس دارای دو مهره سنگین پیکر اصلاحات است،
    یکی دکتر رضا انصاری و دیگری نماینده محترم لامرد.
    که مردم حوزه داراب و زرین دشت ، به دنبال ایجاد استان فارس شرقی به مرکزیت داراب و با نام استان دارابگرد هستند
    و دومی به دنبال ایجاد استان فارس جنوبی به مرکزیت لامرد….

  4. لارستانی گفت:

    مطلبی. که. اقای. مهندس. احمدی. نوشته. اند. واقعیت. خارجی. ندارد. وصرفا. تخیلات. ایشان. است. شاید. برای. تحریک مردم. لارستان. باشد. که چندان. کار. ساز نیست. ایجاد. استان. در منطقه ای از ایران باید. شرایط. زیادی است. که. در سطح. بالا. مملکت. وطرح. ملی. است. که. با. خواستن. چند. فرد. شدنی. نیست. وبا. تصویر. شورایامنیت. ملی. و مجلس. شورای. اسلامی. وبر رسیهای. کارشناسانه. انجام. میشود.

    • اکبری گفت:

      اقایی که خودتو لارستانی معرفی کردی
      واقعیت ها را بپذیر اگر چه تلخه
      افرادی چون شما با نپذیرفتن جایگاه پایین لارستان و در عوض شانتاژ و خود بزرگ بینی سبب عقب افتادگی این دیار شده اند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین