جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

۲۰ سال وعده؛ نسخه‌های پیچیده درد بیرم را دوا نکرده است

  امام جمعه بخش بیرم لارستان گفت: محرومیت بر بخش بیرم لارستان سایه انداخته است، آب بیرم ec بالایی دارد که حتی گل و گیاهان را هم خشک می کند…

 

امام جمعه بخش بیرم لارستان گفت: محرومیت بر بخش بیرم لارستان سایه انداخته است، آب بیرم ec بالایی دارد که حتی گل و گیاهان را هم خشک می کند مردم چگونه از این آب استفاده کنند؟! مردم بیرم نجیب و ولایتمدار هستند همیشه پای کار بوده اند اما سهمشان کمترین هاست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده ضمن تقدیر از پیگیری های مستمر خبرگزاری فارس در بحث آبرسانی بخش بیرم اظهار داشت: خبرگزاری فارس همواره پیگیر مطالبات به‌حق مردم به‌خصوص مردم مناطق محروم است.

وی افزود: در منبرها و خطبه های نماز جمعه مسئله آب غیزانیه فارس (نامی که خبرگزاری فارس برای این منطقه انتخاب کرد) را مطرح کرده ایم، از مسئولان به ویژه استاندار فارس تقدیر می کنیم حضورشان در منطقه چه در بازدید و چه در سیل دی ماه ۱۴۰۰ جای تقدیر دارد، اما آنچه که تا کنون نصیب بیرم شده است سیل وعده ها بوده.

امام جمعه بیرم تصریح کرد: در اولویت های استان فارس تا جایی که من میدانم آب بیرم و پنج بخش تشنه کام جنوب فارس اولویتی ندارد. مسئله بیرم فقط به شهر بیرم معطوف نیست در جوار شهر بیرم روستاهایی هستند که علاوه بر کیفیت آب با کمبود آب هم دست و پنجه نرم می کنند، مردم با قطعی ماهانه و دوازده سیزده روزی آب روبه رو هستند، چه کسی باید این درد ها را چاره کند؟

رنج بیماری های گوارشی و پوستی

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده با اشاره به افزایش بیماری های گوارشی و پوستی در منطقه بیرم خاطرنشان کرد: بیماری های گوارشی و سرطان در بخش بیرم زیاد است، من از خبرنگاران استدعا می کنم که آمار این بیماری ها را از علوم پزشکی بگیرند و علوم پزشکی در این خصوص گزارش دهد.

وی افزود: در بیرم EC آب بالای ۵۰ هزار است، این آب را به گل و گیاه هم که می دهیم گل و گیاهان خشک می شوند! بعد چه توقعی داریم این آب مردم را بیمار نکند؟! بیماری های پوستی و بیماری های گوارشی در بیرم فراوان است.

مردم بیرم انقلابی اند؛ مسئولین قدر این مردم را بدانند

امام جمعه بیرم با اشاره به ولایتمداری مردم بیرم خواهان رسیدگی به مطالبات مردم این بخش شد و عنوان کرد: مردم بیرم مردمی ولایتمداری هستند، در انتخابات اخیر ۷۳ درصد مردم این خطه مشارکت داشته اند این مشارکت مردم بیرمِ محروم را با مناطق خوش و آب هوای استان مقایسه کنید، این مردم همیشه پای کار هستند. اما آن طرف قضیه را وقتی می بینیم کمترین بودجه به این منطقه تعلق دارد.

حسین زاده اضافه کرد: مسئولان می آیند به مردم قول می دهند اما زیر قولشان می زنند، اعتماد مردم را سلب می کنند بالاخره حرف دل این مردم را چه کسی می خواهد بشنود؟ شانزده کیلومتر خط فرعی نیاز است تا آب از خلیج فارس به بیرم برسد، استاندار دستور می دهد، نماینده دستور می دهد همه مسئولان دستور می دهند اما چرا مشکل حل نمی شود؟

امام جمعه بیرم گفت: درد مردم را من در خطبه ها فریاد می زنم، صبوری مردم من را شرمنده می کند، سخن من به مسئولین این است که مردانه پای قولتان بایستید، مردم بیرم مردم نجیب و صبوری هستند باید قدرشان را دانست در سیل ۱۴۰۰ آب سراسر خانه های بیرم را گرفته بود اما مردم به بهترین نحو پذیرای مسئولین بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده مدیریت مسئولین در رفع آسیب های سیل بیرم را نقطه قوت دانست و با تأکید بر ضرورت همان نوعِ مدیریت در آبرسانی به بیرم بیان کرد: سیل ۱۴۰۰ را مسئولین به خوبی مدیریت کردند، ما منکر دستاوردها نیستیم و خواهانِ پیگیری جدی در آب بیرم هستیم، مردم را با وعده های الکی دلخوش نکنید از مسئولین رده بالا از وزیران دعوت کنید تا از نزدیک وضعیت آب بیرم را ببینند، بیست سال است که مردم با این رنج دست به گریبان هستند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه 11 سپتامبر 2024 ساعت 10:22ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین